ik weet het niet meer !
Geplaatst: vr 24 mei, 2019 14:47
medeforummers
iemand de goede tip
De saab 9-3 2.0t T5 op LPG, heeft ruim 10.000 km in 3.5 mnd probleemloos gereden, en van het ene op andere moment hield die bij constante snelheid in ( 80km p/uur) op LPG was het erger.
Op benzine loopt die beter, maar je voelt toch lichte schokjes.
Ook stationeer zitten er hikken in al met al loopt zeker niet mooi stationeer , bij LPG voel je het beter.
eerste verdachte LPG pomp ! www.g3gas.nl laten komen, alles doorgemeten en getest, niks te vinden. heb toch een andere pomp laten plaatsen ( voor het zelfde geld overlijdt die over een paar maanden) en gezien me dochter zolang mogelijk in haar Saab wil blijven rijden . Alles gecontroleerd proefrijden , nog het zelfde probleem.
nieuwe bougies erin , geen resultaat. Andere bobine erop ( uit een goed rijdende T5) geen resultaat . Bougies op 0,8 gezet. Beter, leek erop dat dit het was. de man kon kon niks meer doen ( toch ruim 2 uur bezig geweest met alles. Volgens hem e.v.t. toch de inspuitmondjes.
Gisterenavond gestart, loopt prima overschakelen op LPG ook goed in het begin, als die op temp begint te komen, lijkt het wel of die op 3 cilinders loopt en ook op benzine
en dan opeens is het over, en even later begint het weer.
Tijdens het rijden idem dito, zo loopt die mooi , en zo lijkt het wel als je gas geeft, dat er een cilinder niet meedoet. Hup alle bougies eruit ( allemaal brand schoon en mooi wit)
Moet zeggen dat het op benzine minder erg is ( maar je voelt het wel lichtjes)
Auto slaat snel aan en de ene keer loopt die zowel op benzine als lpg stationeer goed, en de andere keer allebei belabberd of op Benzine beter en LPG slecht.
Als die loopt, wordt het eerdere slechter dan beter.
Laatste optie is de inspuitmondjes, maar dit heb ik eerdere meegemaakt, dat gebeurde meestal op de snelweg naar lange ritten dat die begon te stotteren, even op benzine en het was weer een tijdje over.
Maar meteen na starten op benzine en LPG rottig lopen , dat geloof ik niet. Maar ja wie ben ik .
wat heb ik inmiddels gedaan :
alle vacuüm leidingen gecontroleerd
compressie gemeten >11,5 bar
stekkers gecontroleerd
remreiniger alles ingespoten om te kijken of er ergens lucht lekkage is
DI cassettes en Bougies de NGK 7 ES 11ook vernieuwd (Gap 0,9 )verwisseld.
De auto reed daarvoor prima geen enkel probleem ( op de waterpomp na), gezien me dochter hem elke dag nodig heeft. zit er enige druk op.
het betreft een
9-3 2.0t automaat (T5)
bij 2000
km.st aanschaf : 297000 feb 2019
km.heden : 308000
heeft bij aanschaf door mij een grote beurt gehad :
bougies
Luchtfilter
Pollenfilter
remschijven voor + blokken
olie + filter
nieuwe vacuumslangen
alle olielekkages verholpen
automaatbak olie 2 x ververst
nieuwe radiator
retourlading stuurbekrachtiging vervangen
Dus mocht er iemand de goede tip hebben !
iemand de goede tip
De saab 9-3 2.0t T5 op LPG, heeft ruim 10.000 km in 3.5 mnd probleemloos gereden, en van het ene op andere moment hield die bij constante snelheid in ( 80km p/uur) op LPG was het erger.
Op benzine loopt die beter, maar je voelt toch lichte schokjes.
Ook stationeer zitten er hikken in al met al loopt zeker niet mooi stationeer , bij LPG voel je het beter.
eerste verdachte LPG pomp ! www.g3gas.nl laten komen, alles doorgemeten en getest, niks te vinden. heb toch een andere pomp laten plaatsen ( voor het zelfde geld overlijdt die over een paar maanden) en gezien me dochter zolang mogelijk in haar Saab wil blijven rijden . Alles gecontroleerd proefrijden , nog het zelfde probleem.
nieuwe bougies erin , geen resultaat. Andere bobine erop ( uit een goed rijdende T5) geen resultaat . Bougies op 0,8 gezet. Beter, leek erop dat dit het was. de man kon kon niks meer doen ( toch ruim 2 uur bezig geweest met alles. Volgens hem e.v.t. toch de inspuitmondjes.
Gisterenavond gestart, loopt prima overschakelen op LPG ook goed in het begin, als die op temp begint te komen, lijkt het wel of die op 3 cilinders loopt en ook op benzine
en dan opeens is het over, en even later begint het weer.
Tijdens het rijden idem dito, zo loopt die mooi , en zo lijkt het wel als je gas geeft, dat er een cilinder niet meedoet. Hup alle bougies eruit ( allemaal brand schoon en mooi wit)
Moet zeggen dat het op benzine minder erg is ( maar je voelt het wel lichtjes)
Auto slaat snel aan en de ene keer loopt die zowel op benzine als lpg stationeer goed, en de andere keer allebei belabberd of op Benzine beter en LPG slecht.
Als die loopt, wordt het eerdere slechter dan beter.
Laatste optie is de inspuitmondjes, maar dit heb ik eerdere meegemaakt, dat gebeurde meestal op de snelweg naar lange ritten dat die begon te stotteren, even op benzine en het was weer een tijdje over.
Maar meteen na starten op benzine en LPG rottig lopen , dat geloof ik niet. Maar ja wie ben ik .
wat heb ik inmiddels gedaan :
alle vacuüm leidingen gecontroleerd
compressie gemeten >11,5 bar
stekkers gecontroleerd
remreiniger alles ingespoten om te kijken of er ergens lucht lekkage is
DI cassettes en Bougies de NGK 7 ES 11ook vernieuwd (Gap 0,9 )verwisseld.
De auto reed daarvoor prima geen enkel probleem ( op de waterpomp na), gezien me dochter hem elke dag nodig heeft. zit er enige druk op.
het betreft een
9-3 2.0t automaat (T5)
bij 2000
km.st aanschaf : 297000 feb 2019
km.heden : 308000
heeft bij aanschaf door mij een grote beurt gehad :
bougies
Luchtfilter
Pollenfilter
remschijven voor + blokken
olie + filter
nieuwe vacuumslangen
alle olielekkages verholpen
automaatbak olie 2 x ververst
nieuwe radiator
retourlading stuurbekrachtiging vervangen
Dus mocht er iemand de goede tip hebben !