LPG in 9-5 Aero tuning
- Guido900T
- Donateur (3x)
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: LPG in 9-5 Aero tuning
Voor mij geldt hetzelfde; Ik heb in mijn 9.3 AERO cabrio ook een vogels installatie zitten. Ook ik kan vullen tot 95%. inderdaad wel een voordeel. Bevalt goed, bijna geen omkijken naar
9000 Turbo 2.0 CSE stage 1 230 PK (Dion HPT) 1996, Black
9.3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet 2002, Steel grey (lpg)
9.5 Turbo 2.3 Aero Estate 2003, Silver (lpg)
9.3 Turbo 2.0 Aero Cabriolet 2002, Steel grey (lpg)
9.5 Turbo 2.3 Aero Estate 2003, Silver (lpg)
- harryS9K
- Geregistreerd lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 14:02
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: LPG in 9-5 Aero tuning
Ik herken al die extra onderhoudskosten met gas (ook) niet. Alle problemen die ik in de 7 jaar/ 200.000 km op Vialle heb gehad zijn:
1. Injector (garantie)
2. Pomp
3. Stuurunit bij pomp.
Wel een mogelijk punt van aandacht: de Vialle software aanpassen moet altijd via Vialle zelf. Zij sturen de aangepaste software voor de lpg computer. Wij liepen hier tegen aan, toen we de 550cc benzine injectoren gemonteerd hadden.
Een andere punt is nog hoe gezond is het bedrijf Vialle nog gezien de laatste doorstart?
1. Injector (garantie)
2. Pomp
3. Stuurunit bij pomp.
Wel een mogelijk punt van aandacht: de Vialle software aanpassen moet altijd via Vialle zelf. Zij sturen de aangepaste software voor de lpg computer. Wij liepen hier tegen aan, toen we de 550cc benzine injectoren gemonteerd hadden.
Een andere punt is nog hoe gezond is het bedrijf Vialle nog gezien de laatste doorstart?
Saab 9000 2.3t Anniversary 1998 - TD04HL-18T
Saab 9000 2.3T 1995 (gesloopt)
Saab 9000 2.3T 1995 (gesloopt)
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 17:41
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: LPG in 9-5 Aero tuning
Ik rij 60.000 km per jaar en had de lpg (prins in een maptun-getunede 9-5. Dubbelrailsysteem, als ik het wel heb, via Saabpartners ingebouwd) in ca 8 maanden terugverdiend...Sapphire schreef: ↑ma 03 sep, 2018 0:28Dat is dus 2700 bespaard in 4 jaar tijd (maar wel al het ongemak van LPG rijden, plus extra reparaties/gezeik). Vind dat zelf niet bepaald indrukwekkend. Ik heb vaak van die sommetjes gemaakt (nog iets pessimistischer qua kosten) maar ik kom tenzij je echt 50k per jaar rijdt nooit boven de 1000 euro besparing per jaar, en dan vind ik het zelf niet echt de moeite/ellende waard... Maar inderdaad moet ieder dat zelf weten. Echter als het puur om die kosten gaat kun je beter helemaal geen Saab rijden denk ik Zo'n auto kies je niet met het hoofd maar met het hart (waarmee ik niet wil zeggen dat het kostenplaatje dan meteen helemaal niet meer relevant is)
Daarna levert het het 7 cent per km op. Da's de moeite best waard...
Verder zijn Saabs helemaal niet duur om te rijden.
Je moet ze niet vergelijken met auto's met dezelfde huidige tweedehandsprijs.
Je moet ze vergelijken met Audi's, BMW's en zo van hetzelfde bouwjaar. Dan zijn ze in aanschaf veel goedkoper en in onderhoud eerder goedkoper dan duurder.
Het waren ooit premium-autos. Vergelijk ze daar dan ook mee!
Nu: 9-5 Vector DionHPT-Schut audio 4
Saab 900 Caab 1992 0
Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)
totaal 1.546.000 km Saab
Saab 900 Caab 1992 0
Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)
totaal 1.546.000 km Saab
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: LPG in 9-5 Aero tuning
Tegen woordig wel;)
Je kan zelfs diesel met Cng laten mixen.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: LPG in 9-5 Aero tuning
Ik ben ook aan het oriënteren ivm estate;) heb nu 9-3ss
Volgend jaar 9-5 Aero estate en tunen:) lpg
1900,- ligt er een prins in die 300pk moet aan kunnen;)
Zal wel 285pk zijn na tunen. Maar ik heb gevraagd voor een opgave van 300pk
Mijn volgende installatie wordt ook prins.
Volgend jaar 9-5 Aero estate en tunen:) lpg
1900,- ligt er een prins in die 300pk moet aan kunnen;)
Zal wel 285pk zijn na tunen. Maar ik heb gevraagd voor een opgave van 300pk
Mijn volgende installatie wordt ook prins.
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
- Dikketrip
- Donateur (3x)
- Berichten: 1828
- Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12
- Regio: NL - Provincie Gelderland
- Contacteer:
Re: LPG in 9-5 Aero tuning
Zeker,collega schreef: ↑za 22 dec, 2018 22:00Ik rij 60.000 km per jaar en had de lpg (prins in een maptun-getunede 9-5. Dubbelrailsysteem, als ik het wel heb, via Saabpartners ingebouwd) in ca 8 maanden terugverdiend...Sapphire schreef: ↑ma 03 sep, 2018 0:28Dat is dus 2700 bespaard in 4 jaar tijd (maar wel al het ongemak van LPG rijden, plus extra reparaties/gezeik). Vind dat zelf niet bepaald indrukwekkend. Ik heb vaak van die sommetjes gemaakt (nog iets pessimistischer qua kosten) maar ik kom tenzij je echt 50k per jaar rijdt nooit boven de 1000 euro besparing per jaar, en dan vind ik het zelf niet echt de moeite/ellende waard... Maar inderdaad moet ieder dat zelf weten. Echter als het puur om die kosten gaat kun je beter helemaal geen Saab rijden denk ik Zo'n auto kies je niet met het hoofd maar met het hart (waarmee ik niet wil zeggen dat het kostenplaatje dan meteen helemaal niet meer relevant is)
Daarna levert het het 7 cent per km op. Da's de moeite best waard...
Verder zijn Saabs helemaal niet duur om te rijden.
Je moet ze niet vergelijken met auto's met dezelfde huidige tweedehandsprijs.
Je moet ze vergelijken met Audi's, BMW's en zo van hetzelfde bouwjaar. Dan zijn ze in aanschaf veel goedkoper en in onderhoud eerder goedkoper dan duurder.
Het waren ooit premium-autos. Vergelijk ze daar dan ook mee!
Een Saab 9-3 2.8 aero cabrio kan zo 70.000 euro kosten;)
Normale aero cabrio 60.000 (58.000)
9-7x V8 69.000
9-5 aero 55.000
Suzuki GSX 1250 FA 100nm bij 3000rpm
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk
Mazda CX-5 GT 2.0 2015 165pk
Ex:
Saab 9-3 1.8t 2004 G3 205pk
Saab 9-5 2.3t 2003 aero 270pk