Het verbruik is al jaren hetzelfde. De bekabeling heeft de specialist laatst bekeken bij het vervangen van de pomp.ReinO schreef:het lijkt er op dat ie fouten genereert en zoveel stapelt dat ie fout gaat bijregelen.
Die afsluiter kun je horen klikken links voor (motorkap open), mocht ie niet klikken dan rij je veel te rijk: heb je ook onevenredig veel benzineverbruik?
Bekabeling achter bij de lpg tank allemaal goed? Geen roestige massa?
Maar als hij niets doet, hoe komt het dan dat de auto schokvrij rijdt als ik de EEPROM reset heb gedaan van de LPI ECU? Terwijl dit daarvoor schokte? ECU is ook al vervangen voor een nieuwe.tanisha schreef:De lpi ECU regelt niks dat is een dom statisch ding dat de vertaalslag maakt van benzine naar lpg.
De lambda sonde wordt enkel en alleen gebruikt om het overschakelen naar lpg te bepalen (zodra er 3 pendellingen zijn geweest is het zo ver of na 5 minuten als er geen pendellingen komen)
Wat mij te binnen schiet bij het lezen van dit verhaal is een lpi ECU die om de 3000 toeren de verkeerde vertaling naar lpg maakt door wegregelen (adaptie) van de benzine ecu.
[update]
Tweede (koude) start na reset stottert hij weer en ook het starten gaat moeizaam(20 seconde onregelmatig lopen). Ik zal een video hiervan maken, wellicht dat jullie daar wat aan kunnen zien/horen.