Beste mensen.
Ik heb een Saab 9-5 3.0 v6 griffin van 2001. Nu overweeg ik om deze op lpg te laten rijden. Is dit een verstandige beslissing technisch gezien? Of heeft deze motor ook last van de zachte klepzittingen? Met vriendelijke groet Jelke
Griffin op lpg
-
- Donateur (5x)
- Berichten: 100
- Lid geworden op: za 17 nov, 2007 19:02
- Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Re: Griffin op lpg
Hoi Jelke,
Bij mijn weten door ervaring is de v6 een goede motor om op lpg te laten draaien.
Ik heb zelf een '99er gehad en die heeft +/- 300000km(bij mij 150000km's) op lpg gedraaid zonder iets aan de koppen gehad te hebben.
met een verbruik van 1 op 8 (ik rij veel lange stukken)was dat goed genieten van de 6 cilinder.
Succes!
Bij mijn weten door ervaring is de v6 een goede motor om op lpg te laten draaien.
Ik heb zelf een '99er gehad en die heeft +/- 300000km(bij mij 150000km's) op lpg gedraaid zonder iets aan de koppen gehad te hebben.
met een verbruik van 1 op 8 (ik rij veel lange stukken)was dat goed genieten van de 6 cilinder.
Succes!
Was nie niks 'n 9 5 met V six, maar nu 2,3t.
- davidjoost
- Geregistreerd lid
- Berichten: 6004
- Lid geworden op: za 15 mei, 2004 16:52
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Griffin op lpg
Lijkt me een goede combinatie, weinig problemen over gelezen. Motor kan de hetere en schralere verbranding van LPG blijkbaar goed aan.
Het zwakke punt van de 3.0t V6 is de distributieriem. Houd er rekening mee dat je deze om de 90.000 km moet vervangen.
Het zwakke punt van de 3.0t V6 is de distributieriem. Houd er rekening mee dat je deze om de 90.000 km moet vervangen.
2011 Saab 9-5NG 2.8T V6
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
2008 Saab 9-3 Cabrio 2.8T V6
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT) - verkocht
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 17:41
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Griffin op lpg
Ik heb jaren met veel plezier en zonder klachten met de V6 op LPG gereden (tot ca 350K).
@Davidjoost: het is toch gewoon normaal onderhoud dat je de riem elke 90.000 km moet vervangen; kost een paar centen, dat wel. Maar als je dat onderhoud gewoon pleegt is het toch geen zwak punt?
@Davidjoost: het is toch gewoon normaal onderhoud dat je de riem elke 90.000 km moet vervangen; kost een paar centen, dat wel. Maar als je dat onderhoud gewoon pleegt is het toch geen zwak punt?
Nu: 9-5 Vector DionHPT-Schut audio 4
Saab 900 Caab 1992 0
Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)
totaal 1.546.000 km Saab
Saab 900 Caab 1992 0
Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)
totaal 1.546.000 km Saab
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7754
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Griffin op lpg
Het is niet zozeer een zwak punt, maar iets dat de gemiddelde Saabrijder vermoedelijk niet gewend is. De meeste types hebben immers kettingen.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Donateur (3x)
- Berichten: 1301
- Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 17:41
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Griffin op lpg
Heb er -langer geleden- 200.000 km probleemloos en goedkoop mee gereden. Perfecte combi!
Nu: 9-5 Vector DionHPT-Schut audio 4
Saab 900 Caab 1992 0
Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)
totaal 1.546.000 km Saab
Saab 900 Caab 1992 0
Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k, Aero 170K en Aero 341K (sold)
totaal 1.546.000 km Saab