Soms tijdelijk inhouden op lpg

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
onno2
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Soms tijdelijk inhouden op lpg

Bericht door onno2 » do 07 nov, 2013 22:34

Hallo,
We rijden een sportsedan Aero op lpg. Auto is van 2003, sinds 100.000 km gas erin, vialle lpe7. nu 220.000 km op de klok. Mijn vrouw rijdt er hoofdzakelijk in en klaagt de laatste tijd over soms inhouden op de snelweg.. Plots op drie poten rijden. Omschakelen op benzine en weer op gas is de oplossing. Maar lang niet elke dag.

Omdat de pomp vreselijk veel herrie maakte heb ik die vandaag laten reviseren bij een adresje.....
Super kundige vent, pomp die eruit kwam uit elkaar gedraaid en die had geen lager meer over. Dus dat was niet voor niets. Helaas na 50-60 km rijden na de snelweg weer inhouden, en bokken. Verder geen CE lampje oid. Omschakelen en probleem is weg. Daarna op lpg geen probleem

De auto trekt verder als een beer, rijdt supergoed en heeft geen enkele klachten. Iemand dit ooit gehad met een sportsedan? Ik ken het probleem wel van mijn T7 9-3, die had precies hetzelfde na een lange rit. Maar dat heb ik nooit kunnen oplossen. Kan er iets met de injector pijpjes zijn?
Onno

Westef
Geregistreerd lid

Re: Soms tijdelijk inhouden op lpg

Bericht door Westef » di 12 nov, 2013 17:04

Ik herken het probleem een beetje bij mijn 99. Je hoort het relais (lpg-benzine), dan klikken (groene leds even op rood), en de motor houdt even in. Vaak bij vochtig weer is mijn ervaring. Als ik vervolgens het elektronisch gedeelte vervolgens weer helemaal naloop is het een lange tijd weer helemaal goed. Conclusie een LPG auto is extra gevoelig voor zijn ontsteking systeem: bougies/rotor/verdelerkap/bougiekabels. Ook stekkers en soldeerverbindingen die kunnen deze storingen veroorzaken. Succes
Gr.

onno2
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Soms tijdelijk inhouden op lpg

Bericht door onno2 » vr 15 nov, 2013 17:27

Ik heb de bougies vervangen en het is niet meer voorgekomen zeker 1000 km gereden.

Plaats reactie