mag gesloten worden.

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Gebruikersavatar
klaasj
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

mag gesloten worden.

Bericht door klaasj » vr 18 okt, 2013 13:29

beste saabisten. Onze huisgenoot heeft in al haar wijsheid een saab gekocht. Hele mooie. Maar er moet gas op. Nu geeft de gasman aan dat de motor die er in zit niet voorkomt in het systeem van vialle. Hebben jullie kennis of ervaring met de volgende motor. saab 9-3 bjr 2000. motorcode B205l. Is dus modeljaar 2001 en korte serie van gemaakt. De gasman gaat het uitzoeken, is een gerenomeerd bedrijf, Kunnen jullie nog iets toevoegen. En wat vinden jullie van flashlube.
Wel doen of niet nodig. Motor heeft nu een ton gelopen. Gaat de komende 5 jaar nog geen 150.000 lopen.
in de offerte zit een bedrag van 200 euro aan prijsverschil tussen een landi en vialle. Wat raden jullie aan.

aanvulling. gasman had de verkeerde motorcode gezien. wel blijf ik in voor opmerkingen mbt de flashlube
Laatst gewijzigd door klaasj op vr 18 okt, 2013 19:53, 2 keer totaal gewijzigd.
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid
Berichten: 6909
Lid geworden op: vr 03 apr, 2009 16:42
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: lpg op B205L motor

Bericht door Jungleman » vr 18 okt, 2013 17:25

kan er niet wat van Prins in? voordeel: geen pomp die kapot kan.(dampgas-injectie, heb ik me laten vertellen)
de Caap: 1994 Mercury Capri 1.6 16v
de Caab: 1998 9-3i
de Grijze: [1986 Saab 9000i CC]
de Anni: [1998 Saab 9000 2.0t A50 RHD]
de Daily: 2015 Volvo V60 T3 R-design

Gebruikersavatar
klaasj
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 1650
Lid geworden op: wo 14 dec, 2005 20:01
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: lpg op B205L motor

Bericht door klaasj » vr 18 okt, 2013 17:56

tuurlijk kan er ook prins in. heb het forum wat dat betreft uitvoerig doorgenomen met alle voors en tegens. ben eigenlijk nu alleen op zoek naar info van de betreffende motor en eigenwijs genoeg om vialle te adviseren aan onze huisgenoot. Alleen als dit niet kan is prins inderdaad een uitstekende optie.. :wink:
wat je weet dat weet je en mischien dat anderen het willen weten en iets weten wat jij wilt weten

Gebruikersavatar
Ted raket
Geregistreerd lid
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 18 sep, 2006 19:08

Re: mag gesloten worden.

Bericht door Ted raket » vr 18 okt, 2013 20:25

Lees "mag gesloten worden" Wou dit nog even kwijt.
Bij vialle zit je met een pomp ( 300-600 euro) die een keer stuk gaat. Injectoren (140 € per stuk) die gaan lekken en voor veel geld vervangen moeten worden. Inspuitmondjes die kunnen bevriezen. Injectoren die los gaan zitten en valse lucht doorlaten.
Ik ben erg blij met mijn Vogels installatie. Voor 1650 euro keurig geinstalleerd. Alle parameters zijn zonder moeilijk gedoe in te stellen door de gasboer of door je zelf (met een interface van 50 euro, gratis software). Mogelijkheid om op benzine over te schakelen benzine boven een bepaalde belasting. Goedkope onderdelen voor 145 euro alle vier de lpg injectoren vervangen. Voor de rest zit er weinig aan wat stuk kan gaan.
De kop van de b205 is matig geschikt voor lpg. Bij een pittige rijstijl zijn de kleppen na 70.000 km ingezakt. Rij je rustig en kom je zelden boven de 3000 rpm dan kan het zomaar meer dan 150.000 km goed gaan. Flashlube en alle soortgelijke produkten werken alleen goed als alle cylinders altijd precies evenveel toegedient krijgen. Neem je de si valveprotector 4 voudige pomp opgeteld met het verbruik van de vloeistoffen kun je voor het zelfde geld een bio kop kopen die wel eindeloos geschikt voor lpg is.
Sent from my Thinkpad using a keyboard and a Mouse !
(No live animals are hurt during this operation)

9-5 SE 2.0 estate 2000
mod 6 plus, ATE Powerdisc, Aero intake, Aero snorkel, Vogels VGI lpg met benzine koeling
Historie: Volvo 850 GLT 1992, Saab 900 TURBO 8v 1987

Gebruikersavatar
postma
Donateur 2014 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Berichten: 2522
Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 11:44
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: mag gesloten worden.

Bericht door postma » vr 18 okt, 2013 20:39

Bij vialle zit je met een pomp ( 300-600 euro) die een keer stuk gaat. Injectoren (140 € per stuk) die gaan lekken en voor veel geld vervangen moeten worden. Inspuitmondjes die kunnen bevriezen. Injectoren die los gaan zitten en valse lucht doorlaten.
:shock: :shock: :roll: :roll:
Saab 9-3 SS 1.9Tid 2006 BSR Stage1 (sold)
Saab 9-3 estate 1.8t Automaat, Biopower 2009,14T turbo, Vialle G3( nieuwe motor bij 212k)
Citoën C1 Shine aut MY 2018 (vrouw)
Het was mijn bedoeling slapend rijk te worden maar ik kon de slaap niet vatten.

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 7685
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: mag gesloten worden.

Bericht door Thieuke » vr 18 okt, 2013 23:05

Zelf heb ik een Vialle installatie. Sinds we de auto hebben is de kop vervangen, nieuwe pomp gestoken en nieuwe inspuit mondjes moeten steken. Maar mijn installatie is dan ook 12 jaar oud.... Geen idee hoe dat bij andere merken zit.

Verstuurd van mijn HTC Sensation met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Plaats reactie