Haperend relais die de benzine afsluit (inhouden)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
wilnis
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Groningen

Haperend relais die de benzine afsluit (inhouden)

Bericht door wilnis » zo 06 okt, 2013 14:12

Ik heb een 93 ss 2003 met lpg vialle lpi; bij lage toeren (onder de 2200) dan begint de auto te stotteren (inhouden). Bij koude motor doet het probleem zich niet voor.
Nu kwam ik hier op het forum onderstaande tegen;

Overige problemen die je kunt tegenkomen:
- Haperend relais die de benzine afsluit. Hierdoor kan de motor op bepaalde cilinders op 2 brandstoffen (dus veel te rijk) gaan lopen wat een stotterende motor tot gevolg heeft. [/

Haperend relais > gewoon een nieuwe relais erop?
Bij wie kan ik dit het beste laten controleren en eventueel repareren, woon in het Noorden van het land.

Ted raket
Geregistreerd lid

Re: Haperend relais die de benzine afsluit (inhouden)

Bericht door Ted raket » di 08 okt, 2013 20:34

Om tot een goede diagnose te komen is het belangrijk om bij een lpg auto eerst te kijken of het probleem zich ook voordoet wanneer je op benzine rijdt. Soms is het nodig om langere tijd gewoon op benzine te rijden. Ook is het belangrijk, hoe de staat van onderhoud is. Zijn de bougies ok? Regelmatig onderhoud? Verder is verstandig om de computer uit te laten lezen op foutcodes. Via marktplaats kun je goedkope obd2 scanners kopen om zelf de foutcodes uit te lezen.
Sent from my Thinkpad using a keyboard and a Mouse !
(No live animals are hurt during this operation)

9-5 SE 2.0 estate 2000
mod 6 plus, ATE Powerdisc, Aero intake, Aero snorkel, Vogels VGI lpg met benzine koeling
Historie: Volvo 850 GLT 1992, Saab 900 TURBO 8v 1987

Plaats reactie