Pagina 2 van 2

Re: lpg vs boost

Geplaatst: za 13 jul, 2013 22:28
door meshell57
ik pols een dezer dagen eens bij de installateur en laat hier mijn bevindingen dan weten :)


hebben jullie eerst de wagen getuned vooraleer gas in te bouwen ?

Re: lpg vs boost

Geplaatst: za 13 jul, 2013 23:29
door 72sonett3
brinky schreef:Brc = dampgasinjectie
OK, maar BRC is blijkbaar een (Engels) merk, hebben die geen LPI?

Re: lpg vs boost

Geplaatst: za 13 jul, 2013 23:58
door gertram
Alleen Vialle en Icom hebben vloeibare injectie.

Re: lpg vs boost

Geplaatst: zo 14 jul, 2013 0:14
door Spekkie99
Lpi is van vialle.
Brc is dampgas injectie.
Maar brc kan grote vermogens aan en schijnt goed af te regelen te zijn, dus gewoon terug naar de inbouwer.

Re: lpg vs boost

Geplaatst: wo 17 jul, 2013 11:08
door Ted raket
Dit lijkt op een te krappe faktor voor lpg injectie. Bij lage belasting in closed loop van de lambda regeling gaat alles goed. Bij hoge belasting wanneer de closed loop verlaten wordt, wordt er niet meer gecorrigeerd en wordt er te weinig lpg ingespoten.
Remedie: eerst onder benzine de long term fuel trim vaststellen, daarna op lpg deze op dezelfde waarde afstellen doormiddel van het aanpassen van de factors in de lpg computer.
Dus stel dat de LTFT op lpg +10% is en op benzine -3% dan moet de kenveldenmap voor LPG met 13% verhoogd worden.
Wanneer dit gebeurd is kan ook overgeschakeld worden op benzine zonder dat je dat merkt. Door automatisch over te schakelen op benzine bij hogere belasting/toerental gaat de motor langer mee.
Wanneer het aan de laaddruk zou liggen, heb je geen hik maar een geleidelijke voortijdige vermogensbegrenzing.

Re: lpg vs boost

Geplaatst: za 09 nov, 2013 18:00
door meshell57
al weer even geleden ...

ben naar de installateur geweest en het probleem is verholpen :) , de wagen schakelt nu iets vroeger op benzine over zodat hij de tijd heeft om rustig over te schakelen en dus niet hikt .

bedankt iedereen !