lpg vs boost

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
meshell57
Geregistreerd lid
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 12 jul, 2013 15:46
Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale

Re: lpg vs boost

Bericht door meshell57 » za 13 jul, 2013 22:28

ik pols een dezer dagen eens bij de installateur en laat hier mijn bevindingen dan weten :)


hebben jullie eerst de wagen getuned vooraleer gas in te bouwen ?
'03 Saab 1.8t vector lpg stage1
'12 Triumph street triple
'99 Nissan almera
'09 Kawasaki Z750

Gebruikersavatar
72sonett3
Geregistreerd lid
Berichten: 10923
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 11:50
Regio: Outside Europe

Re: lpg vs boost

Bericht door 72sonett3 » za 13 jul, 2013 23:29

brinky schreef:Brc = dampgasinjectie
OK, maar BRC is blijkbaar een (Engels) merk, hebben die geen LPI?
Laatst gewijzigd door 72sonett3 op zo 14 jul, 2013 0:04, 1 keer totaal gewijzigd.
MH
Not sent from my Pocketline Swing 380, Xperia Z2, iPhone12345, C5503 or SM-G900F using Tapatalk.

'72 97, Sonett III
'77 96 cabrio
Jubileumregister
'83 900 8v (LPG)
'?? Saab 006
'95 900SE cabrio
'99 9-3 T

Gebruikersavatar
gertram
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 2149
Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: lpg vs boost

Bericht door gertram » za 13 jul, 2013 23:58

Alleen Vialle en Icom hebben vloeibare injectie.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).

Spekkie99
Geregistreerd lid
Berichten: 44
Lid geworden op: vr 20 jun, 2008 17:33

Re: lpg vs boost

Bericht door Spekkie99 » zo 14 jul, 2013 0:14

Lpi is van vialle.
Brc is dampgas injectie.
Maar brc kan grote vermogens aan en schijnt goed af te regelen te zijn, dus gewoon terug naar de inbouwer.

Gebruikersavatar
Ted raket
Geregistreerd lid
Berichten: 328
Lid geworden op: ma 18 sep, 2006 19:08

Re: lpg vs boost

Bericht door Ted raket » wo 17 jul, 2013 11:08

Dit lijkt op een te krappe faktor voor lpg injectie. Bij lage belasting in closed loop van de lambda regeling gaat alles goed. Bij hoge belasting wanneer de closed loop verlaten wordt, wordt er niet meer gecorrigeerd en wordt er te weinig lpg ingespoten.
Remedie: eerst onder benzine de long term fuel trim vaststellen, daarna op lpg deze op dezelfde waarde afstellen doormiddel van het aanpassen van de factors in de lpg computer.
Dus stel dat de LTFT op lpg +10% is en op benzine -3% dan moet de kenveldenmap voor LPG met 13% verhoogd worden.
Wanneer dit gebeurd is kan ook overgeschakeld worden op benzine zonder dat je dat merkt. Door automatisch over te schakelen op benzine bij hogere belasting/toerental gaat de motor langer mee.
Wanneer het aan de laaddruk zou liggen, heb je geen hik maar een geleidelijke voortijdige vermogensbegrenzing.
Sent from my Thinkpad using a keyboard and a Mouse !
(No live animals are hurt during this operation)

9-5 SE 2.0 estate 2000
mod 6 plus, ATE Powerdisc, Aero intake, Aero snorkel, Vogels VGI lpg met benzine koeling
Historie: Volvo 850 GLT 1992, Saab 900 TURBO 8v 1987

Gebruikersavatar
meshell57
Geregistreerd lid
Berichten: 240
Lid geworden op: vr 12 jul, 2013 15:46
Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale

Re: lpg vs boost

Bericht door meshell57 » za 09 nov, 2013 18:00

al weer even geleden ...

ben naar de installateur geweest en het probleem is verholpen :) , de wagen schakelt nu iets vroeger op benzine over zodat hij de tijd heeft om rustig over te schakelen en dus niet hikt .

bedankt iedereen !
'03 Saab 1.8t vector lpg stage1
'12 Triumph street triple
'99 Nissan almera
'09 Kawasaki Z750

Plaats reactie