LPI VIALLE

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
BOOGY
Geregistreerd lid
Berichten: 13
Lid geworden op: vr 05 mar, 2010 23:54

LPI VIALLE

Bericht door BOOGY » zo 30 jun, 2013 23:06

In mijn Saab 9-5 2.0 Turbo 150 pk bj 2000 heb ik vorige week een nieuwe turbo laten installeren. Dit was dringend nodig, er was zelfs een stukje van een schoep afgekraakt.
Sindsdien rijdt de auto niet altijd perfect meer op LPG. Eenmaal boven drieduizend toeren, houdt de motor efkens in. Maar dan herpakt de motor zich wel. Dit fenomeen heb ik niet op benzine.
Kan dit te maken hebben met de installatie van de nieuwe turbo? Heeft er iemand ervaring hiermee?
Wat ik ook merkte : als ik op benzine reed en ik schakel om naar LPG, dan lukt het de volgende keer wel op hoog in de toeren te klimmen op lpg.
BS werd nagezien, carter gekuist. Was blijkbaar niet echt nodig, zeef was bijna helemaal proper. Ik smeer elke 5000 km....
Auto werd nieuw afgeleverd met LPI Vialle, installatie is dus van 2000, en de turbo is vorige week vervangen op 213.000km.
Auto rijdt perfect, vandaag 200 autostrade kilometers gereden aan 120 zonder probleem. Enkel bij fors accelereren in tweede sputterde hij even rond 60 km, maar daarna trok hij vlot door tot 5500 toeren!
Laatst gewijzigd door BOOGY op ma 01 jul, 2013 22:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 7685
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: LPI VIALLE

Bericht door Thieuke » ma 01 jul, 2013 7:40

Ik heb geen oplossing voor je probleem maar wil je twee tips meegeven:

1 BS check. Ondanks je LPG kan dat ook voor komen. Kan zijn dat je turbo gegaan is door te weinig olie als gevolg van BS. Hoeft niet, kan ook slijtage zijn, maar neem het zekere voor het onzekere.

2 waar is dat onderdeel van de turbo gebleven?

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 12896
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: LPI VIALLE

Bericht door tanisha » ma 01 jul, 2013 9:29

een gt17 gaat ongeveer maar een 1,5 ton mee em met een beetje mazzel zelfs 2 ton

met vialle op een t7 wordt het zoeken ga eerst maar de vacuüm slangen en klepjes na/vervangen in combinatie met nieuwe bougies voor je naar de vialle installatie zelf gaat kijken
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
9-3 2.0T lpi Morello red rip
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Opel agila 1.2 2004
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Descendent
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 1844
Lid geworden op: do 01 mar, 2012 17:49
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: LPI VIALLE

Bericht door Descendent » ma 01 jul, 2013 10:07

tanisha schreef:een gt17 gaat ongeveer maar een 1,5 ton mee em met een beetje mazzel zelfs 2 ton

met vialle op een t7 wordt het zoeken ga eerst maar de vacuüm slangen en klepjes na/vervangen in combinatie met nieuwe bougies voor je naar de vialle installatie zelf gaat kijken
EVAP klepjes bedoel je? (ik doe ff mee in dit topic, mijne houdt soms ook een beetje in heb ik het idee)
Voorheen: Saab 9-3 Sport Sedan 1.8t 2005 G3, Saab 9-3 2.0T SE 2001 G3
Saab 9-3 2.0t 1999 zilver. (flink geupgraded) zie ook: viewtopic.php?t=126778" onclick="window.open(this.href);return false;
Saab 9-3 ss Aero G3
Nu: 9-5 Aero estate MY 2005 Nocturne blue. Zie: viewtopic.php?f=8&t=152529" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 12896
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: LPI VIALLE

Bericht door tanisha » ma 01 jul, 2013 10:41

mede naar het gasklep huis zit er ook nog 1 zelf
rij ik met dubbele kleppen (2 achter elkaar waar normaal 1 hoort) en gewoon de plastic variant en niet de alu dieselleiding terugslagklepjes

dat inhouden bij 3000 toeren zie ik in 9 van de 10 gevallen bij lpg wagens die een tuning behandeling hebben gehad en doen het zowel op benzine en lpg en met vol gas doen zich die haperingen niet voor maar met rustig rijden wel heel irritant aanwezig
in bijna alle gevallen ligt de oplossing in andere software
Laatst gewijzigd door Tenfour op zo 07 jul, 2013 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bedrijvenrecensie verwijderd
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
9-3 2.0T lpi Morello red rip
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Opel agila 1.2 2004
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Thieuke
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 7685
Lid geworden op: vr 04 mar, 2011 20:26
Regio: BE - Antwerpen / Anvers
Contacteer:

Re: LPI VIALLE

Bericht door Thieuke » ma 01 jul, 2013 10:49

tanisha schreef:een gt17 gaat ongeveer maar een 1,5 ton mee em met een beetje mazzel zelfs 2 ton
Ja, en soms langer en soms korter...... Nutteloze bijdrage.......

Ik geef alleen naar tips. Hij hoeft er niks mee te doen

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk
Volvo V70 D4 Polestar+ tuned (201 pk / 440 Nm) MY2015
Saab 900 T16 Project car MY1987

Gebruikersavatar
evo
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 4435
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: LPI VIALLE

Bericht door evo » ma 01 jul, 2013 11:12

Haha, dubbele kleppen...

Doet me denken aan het feit dat sommige mensen zelfs hun broek niet eens vertrouwen, gezien het feit dat ze bretels en een riem dragen...

Maar een beetje mistrouwen is soms wel op zijn plek. Vooral bij sommige, zogenaamde hulpvaardige mede-forummers...

Jammer...

Overigens lijkt dit op een verkeerde adaptie/correctie op lpg... hoe oud is de lpi pomp?

Verstuurd van mijn GT-N7000 met Tapatalk
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black T7s (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black T7s (B235R, STG3+, BioPower)
SAAB 9-3 SE MY01 AUT Black... he is no more
SAAB 9000 CDE MY95 AUT Dark Blue... she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

inactief
Geregistreerd lid
Berichten: 4681
Lid geworden op: zo 19 nov, 2006 13:16
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: LPI VIALLE

Bericht door inactief » ma 01 jul, 2013 12:01

Tanischa, het blijkt wederom dat jij maar weinig van software af weet.

Bij 3000 toeren bij niet vol gas worden er tijdens het tunen nagenoeg geen aanpassingen gadaan.
Je bent dus hardware problemen met software aan het proberen te verhelpen.

Ik heb medelijden met eenieder die bij jou om onderhoud komt!

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 12896
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: LPI VIALLE

Bericht door tanisha » ma 01 jul, 2013 18:50

dank je voor het compliment!

super dat jij zo goed bent!
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
9-3 2.0T lpi Morello red rip
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Opel agila 1.2 2004
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
bart1963
Geregistreerd lid
Berichten: 732
Lid geworden op: vr 14 okt, 2011 18:33

Re: LPI VIALLE

Bericht door bart1963 » di 02 jul, 2013 2:31

'T is weer gezellig op het forum.

Oja, Tanisha lees even je PB...ik weet hoe goed je bent.
I love topless.....9-3 2.0T SE Aut. 1998 170.000km

Gebruikersavatar
toniboy
Geregistreerd lid
Berichten: 798
Lid geworden op: do 24 mar, 2005 11:39
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: LPI VIALLE

Bericht door toniboy » zo 07 jul, 2013 10:29

Kijk je bougies eens na, in mijn 9-5 2.3t met een 2 maanden oude lpi vialle installatie. Zaten de orginele bougies nog in
Ngk 6es deze heb ik net vervangen door de ngk br7 es-11.

Nou daar zit een wereld van verschil in met rijden.! Loopt mooier en voel nou de turbo veel beter inkomen.
Saab Cabrio 2.0t T5 2000 208.000 km
Saab 9-5 2.3T 162KW 2004 398.000 km
Saab 9-3 2.0t 2001 210.000 km
Saab 9-3 2.0t T5 LPG coupe 2000 312.000 km
Subaru Impreza GTT 2000 271.000 km

Plaats reactie