Landirenzosysteem in 9-5 Aero 2000

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
Robbert_s_
Geregistreerd lid
Berichten: 470
Lid geworden op: do 11 okt, 2012 16:18
Regio: NL - Provincie Limburg

Re: Landirenzosysteem in 9-5 Aero 2000

Bericht door Robbert_s_ » ma 10 dec, 2012 23:20

Maar hoe moet dat nu met een stage 1 tuning? Dan gaat de speciale software in de ECU weer verloren en dikke kans op problemen met de LPG install? Of heeft de installatie een aparte ECU?
SAAB 9-3SS Aero 2.0T M6 Stage1 :: LPI

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 12894
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Landirenzosysteem in 9-5 Aero 2000

Bericht door tanisha » di 11 dec, 2012 0:09

nee dat zie je verkeerd een benzine injector gaat met een bepaalde druk een bepaalde tijd open dit wordt door de lpi computer vertaald in een bepaalde druk en tijd voor de gas injector

de lpi ecu gereld maar 2 dingen wanneer er overgeschakeld wordt en rekent het benzine signaal om naar lpg signaal in feite is de lpi ecu maar een vertaal kast

bij tuning wordt er meer ingespoten wat weer naar lpg vertaald wordt

ga je over het kunnen van je lpg injectoren heen zal je daar wat aan moeten veranderen en dan begint het gelazer met de lpi ecu die het benzine signaal verkeerd vertaald
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
9-3 2.0T lpi Morello red rip
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Opel agila 1.2 2004
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
noekie
Geregistreerd lid
Berichten: 76
Lid geworden op: za 06 okt, 2012 20:03
Regio: NL - Provincie Drenthe

Re: Landirenzosysteem in 9-5 Aero 2000

Bericht door noekie » di 11 dec, 2012 11:03

Bij mij werd vialle ook afgeraden omdat de auto iets getuned zou worden.
Software viel niet aan te passen bij vialle maar als het goed rijd hoeft dat natuurlijk ook niet, ik denk dan zelf ook daar daar de bottleneck zit.
Vialle zullen ongetwijfeld goede installatie's zijn en 9 van de 10 auto's perfect rijden. Maar mocht er iets niet helemaal lekker afgesteld zijn dan kan de gemiddelde lpg installatie monteur hier ook niets mee aanpassen.

Aangeraden werd prins vanwege de kwaliteit, en landirenzo goedkoper maar iets mindere kwaliteit met name de gasmeter die in het dashboard komt is niet aan te passen van kleur iets wat bij prins wel kan. En onderhoud aan filter zou meer zijn weet even niet de exacte km standen. Beide systemen zijn wel aan te passen mocht dat noodzakelijk zijn.

Ik heb nu 185 pk (althans in de ecu, wat de daadwerkelijke aantallen zijn valt alleen te testen op een testbank) met landirenzo en dat rijd goed.
Het verbruik weet ik nog niet helemaal zeker zal vandaag weer gaan tanken maar ik verwacht een stukje hoger dan op benzine.
Na een reset van mijn fuel meter en stationair draaien begreep de auto het geloof ik even niet meer en liep op tot boven de 66l/100km
na even rijden daalde het weer naar 10/100 en op de snelweg 9/100.

Ik denk zelf dan ook dat het opzich niet uitmaakt wat je kiest, hoewel prins overal zeer goed staat aangeschreven, maar vialle hoor ik ook goede dingen over.
landirenzo hoor ik zeer weinig over, maar goed dat ga ik zelf ervaren :)

Maar dit alles zijn ervaringen van een paar weken want zolang heb ik de saab nog niet, en mijn auto kennis in het algemeen is ook zeer nihil :) dus schiet me niet af als ik het verkeerd heb.

gr theo
Saab 9-5 2.0T 185 G-Ice op LPG Graphite Green

Gebruikersavatar
jeroengsi
Geregistreerd lid
Berichten: 3558
Lid geworden op: za 26 dec, 2009 19:13
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Landirenzosysteem in 9-5 Aero 2000

Bericht door jeroengsi » vr 14 dec, 2012 23:06

brinky schreef: @tanisha: heb je in je 9-5 nu dus een prins installatie die op jouw wagen is afgesteld? Of is het weer een zelfbouw vialle geworden?

dit snap ik niet
saab 9-5
heb veel saab onderdelen 900ng 9-3 9000 9-5
repareer graag saabs

Gebruikersavatar
evo
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 4435
Lid geworden op: zo 25 mar, 2007 23:00
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Contacteer:

Re: Landirenzosysteem in 9-5 Aero 2000

Bericht door evo » za 15 dec, 2012 0:45

Ik wel...

Is die van T. een geval van
Afbeelding
Totdat het "loopt"...

of is het
Afbeelding
(Hand crafted, tailor made :mrgreen: )
SAAB 9-3 Aero Cabrio MY01 AUT Black T7s (B204/B205X Hybrid, STGX, BioPower)
SAAB 9-5 Aero Estate MY03 AUT Black T7s (B235R, STG3+, BioPower)
SAAB 9-3 SE MY01 AUT Black... he is no more
SAAB 9000 CDE MY95 AUT Dark Blue... she is no more

Uw SAAB professioneel getuned? Informeer via PB of email!

Gebruikersavatar
odin1899
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 3774
Lid geworden op: wo 19 mei, 2010 21:12
Regio: Noorwegen

Re: Landirenzosysteem in 9-5 Aero 2000

Bericht door odin1899 » za 20 jul, 2013 13:00

@arwin:
Hoe is het afgelopen met de keuze? Voor LandiRenzo gekozen? Tevreden?
1 fiets in werkende staat - een paar NSB treinen
9000 CSE Jubileum '97 LPG
Ex: 9000 CSE '97 - 9000 CSE '98 - Daihatsu Charade '84 RHD (verkocht) - 96 (gesloopt) - 99 '70 (verkocht) - 96 (geruild) - 96 '79 Kermit (verkocht)

Plaats reactie