Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gesloten
davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 02 feb, 2008 19:26

Ik WIST dat deze reactie ging komen... :lol: Het is van al die andere auto's ook niet 'onomstotelijk bewezen' dat ze aan hun vermogen komen. :wink:

Otto
Donateur
Donateur

Bericht door Otto » za 02 feb, 2008 19:29

Hoi DJ,

Ik kan wel een test op de rollenbank regelen als je dat wilt :lol: .

Laat maar weten!

Otto

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » za 02 feb, 2008 19:32

Klopt, maar al die andere wagens lopen wél goed en we kennen die aannames van jou onderhand wel. ;) Met alle respect, maar als we gaan duimzuigen ken ik er ook nog wel een paar. Jij bent wat dat betreft de eerste die het vermogen van een Saab aan de millimeters rood in de APCmeter zegt te kunnen aflezen.;)

Assumption is the mother of all *-ups, weet je wel...

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 02 feb, 2008 19:53

@ Waxle: Dat is ook de reden dat er volgende week een 'echte' turbodrukmeter in mijn auto komt. :wink: Overigens is de meter in het dashboard ook nauwkeurig hoor. Je hebt alleen veel te weinig streepjes om af te lezen. :lol: Het 0,0 punt is bij de scheidslijn wit/geel en 0,8 bar is bij de scheidslijn geel/rood. Met die gegevens kun je wel redelijke schattingen maken over alles daar omheen.

@ Otto: ik neem tzt contact met je op! :D

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » za 02 feb, 2008 20:03

Aha.
Dus in jouw wereld is 1.0 bar laaddruk 204 pk...

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » za 02 feb, 2008 20:28

waxle schreef:Aha.
Dus in jouw wereld is 1.0 bar laaddruk 204 pk...
Nee zover wil ik niet gaan. Maar de fabrieksopgave met een 2.0 T16 met mijn type Red Box is 204pk. Dit is dan ook nog op basis van een laaddruk van 0,8 bar. (van wat ik uit de folders kan halen) Met 1.0 bar zou ik dus nog meer vermogen moeten hebben. Maarja de turbodruk is natuurlijk niet de enige variabele, dat snap ik ook wel... :wink: Meten is weten, dat ben ik met je eens. Maar stoor je je er aan dat ik mezelf in de lijst heb gezet op basis van de fabrieksopgave en met de vermelding dat hij nu op basisdruk rijdt?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 08 feb, 2008 13:49

Het is niet geverifieerd via een uitdraai of op andere wijze vastgesteld, dus gewoon niet waar. Klaar.

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » vr 08 feb, 2008 14:43

waxle schreef:Het is niet geverifieerd via een uitdraai of op andere wijze vastgesteld, dus gewoon niet waar. Klaar.
Oke, en bij al die andere Saabs is het wel geverifieerd? :wink:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 08 feb, 2008 15:52

Laat ik het zo zeggen, die aannames waarop jij je 'waarheden' baseerd zijn uiterst vermakelijk, maar op een forum waar mensen informatie willen vinden, kan het verwarrend werken, zo niet misleidend.

De 9-5 heeft toch op de bank gestaan?

Jouw 9000 was volgens eigen zeggen niet merkbaar sneller met de redbox, en 30 pk erbij merk je echt wel.

Zolang je niet kan aantonen dat de PK's ook echte PK's zijn, moet je mi. gewoon niet in zo'n lijstje willen staan, maar dat is voor ieder zijn verantwoordelijkheid. Hete lucht kan iedereen maken, mooie vermogensgrafieken is een ander verhaal. Zet dat ding in Goes op de bank en post de uitdraai, dan zijn we uitgepraat.

Zie ik nu dat je probleem met de 9000 is opgelost?

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » vr 08 feb, 2008 16:01

waxle schreef:Zie ik nu dat je probleem met de 9000 is opgelost?
Edit; toch niet bij nader inzien...

Verder ben ik het helemaal met Waxle eens. :P

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » zo 10 feb, 2008 19:39

davidjoost schreef:
waxle schreef:Het is niet geverifieerd via een uitdraai of op andere wijze vastgesteld, dus gewoon niet waar. Klaar.
davidjoost - Ik zou niet eens gaan reageren op mensen met zulke opmerkingen - het slaat echter nergens op - alsof mijn eigen saab is geverifieerd of andere saabs op die lijst. :x

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » zo 10 feb, 2008 21:41

elvirisimo schreef:
davidjoost schreef:
davidjoost - Ik zou niet eens gaan reageren op mensen met zulke opmerkingen - het slaat echter nergens op - alsof mijn eigen saab is geverifieerd of andere saabs op die lijst. :x
Hoezo slaat het nergens op? Het is toch heel normaal om te vragen of die PK's ook echt bewezen staan in plaats van het tonen van het boekje van de tuner? Zeker met een LPG-installatie breng je zoveel extra variabelen in het systeem dat het mijns inziens niet meer zeker vast te stellen is of dat vermogen er ook daadwerkelijk nog in zit.

Ik vind dit een beetje piemels vergelijken met de rits dicht...

jonatas 900s
Geregistreerd lid

Bericht door jonatas 900s » zo 10 feb, 2008 21:43

waxle schreef:Ik vind dit een beetje piemels vergelijken met de rits dicht...
Wat mij betreft, de quote van de maand! :lol:

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » zo 10 feb, 2008 21:54

Het zit je wel dwars hè waxle, die piemelkwestie? :wink:

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » zo 10 feb, 2008 22:04

davidjoost schreef:Het zit je wel dwars hè waxle, die piemelkwestie? :wink:
Ik denk dat dit alles meer iets over jou zegt dan over mij. ;)

Gesloten