Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
Otto
- Donateur

-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Klopt, maar al die andere wagens lopen wél goed en we kennen die aannames van jou onderhand wel.
Met alle respect, maar als we gaan duimzuigen ken ik er ook nog wel een paar. Jij bent wat dat betreft de eerste die het vermogen van een Saab aan de millimeters rood in de APCmeter zegt te kunnen aflezen.
Assumption is the mother of all *-ups, weet je wel...
Assumption is the mother of all *-ups, weet je wel...
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
@ Waxle: Dat is ook de reden dat er volgende week een 'echte' turbodrukmeter in mijn auto komt.
Overigens is de meter in het dashboard ook nauwkeurig hoor. Je hebt alleen veel te weinig streepjes om af te lezen.
Het 0,0 punt is bij de scheidslijn wit/geel en 0,8 bar is bij de scheidslijn geel/rood. Met die gegevens kun je wel redelijke schattingen maken over alles daar omheen.
@ Otto: ik neem tzt contact met je op!
@ Otto: ik neem tzt contact met je op!
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
Nee zover wil ik niet gaan. Maar de fabrieksopgave met een 2.0 T16 met mijn type Red Box is 204pk. Dit is dan ook nog op basis van een laaddruk van 0,8 bar. (van wat ik uit de folders kan halen) Met 1.0 bar zou ik dus nog meer vermogen moeten hebben. Maarja de turbodruk is natuurlijk niet de enige variabele, dat snap ik ook wel...waxle schreef:Aha.
Dus in jouw wereld is 1.0 bar laaddruk 204 pk...
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
-
davidjoost
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Laat ik het zo zeggen, die aannames waarop jij je 'waarheden' baseerd zijn uiterst vermakelijk, maar op een forum waar mensen informatie willen vinden, kan het verwarrend werken, zo niet misleidend.
De 9-5 heeft toch op de bank gestaan?
Jouw 9000 was volgens eigen zeggen niet merkbaar sneller met de redbox, en 30 pk erbij merk je echt wel.
Zolang je niet kan aantonen dat de PK's ook echte PK's zijn, moet je mi. gewoon niet in zo'n lijstje willen staan, maar dat is voor ieder zijn verantwoordelijkheid. Hete lucht kan iedereen maken, mooie vermogensgrafieken is een ander verhaal. Zet dat ding in Goes op de bank en post de uitdraai, dan zijn we uitgepraat.
Zie ik nu dat je probleem met de 9000 is opgelost?
De 9-5 heeft toch op de bank gestaan?
Jouw 9000 was volgens eigen zeggen niet merkbaar sneller met de redbox, en 30 pk erbij merk je echt wel.
Zolang je niet kan aantonen dat de PK's ook echte PK's zijn, moet je mi. gewoon niet in zo'n lijstje willen staan, maar dat is voor ieder zijn verantwoordelijkheid. Hete lucht kan iedereen maken, mooie vermogensgrafieken is een ander verhaal. Zet dat ding in Goes op de bank en post de uitdraai, dan zijn we uitgepraat.
Zie ik nu dat je probleem met de 9000 is opgelost?
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
elvirisimo
- Geregistreerd lid
davidjoost - Ik zou niet eens gaan reageren op mensen met zulke opmerkingen - het slaat echter nergens op - alsof mijn eigen saab is geverifieerd of andere saabs op die lijst.davidjoost schreef:Oke, en bij al die andere Saabs is het wel geverifieerd?waxle schreef:Het is niet geverifieerd via een uitdraai of op andere wijze vastgesteld, dus gewoon niet waar. Klaar.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Hoezo slaat het nergens op? Het is toch heel normaal om te vragen of die PK's ook echt bewezen staan in plaats van het tonen van het boekje van de tuner? Zeker met een LPG-installatie breng je zoveel extra variabelen in het systeem dat het mijns inziens niet meer zeker vast te stellen is of dat vermogen er ook daadwerkelijk nog in zit.elvirisimo schreef:davidjoost - Ik zou niet eens gaan reageren op mensen met zulke opmerkingen - het slaat echter nergens op - alsof mijn eigen saab is geverifieerd of andere saabs op die lijst.davidjoost schreef:Oke, en bij al die andere Saabs is het wel geverifieerd?waxle schreef:Het is niet geverifieerd via een uitdraai of op andere wijze vastgesteld, dus gewoon niet waar. Klaar.
Ik vind dit een beetje piemels vergelijken met de rits dicht...
-
jonatas 900s
- Geregistreerd lid
-
JanWessel
- Geregistreerd lid