brinky schreef:Volgens mij hadden we het daar al over...Sapphire schreef:Wat je ook kan doen is een T8 onderblok nemen en daar een 16v kop op zetten.
Heeel klein beetje hoger... en de wagen gaat op LPG rijden - dus da's perfect!Heb je iets andere compressie, maar dat is geen enorm punt.Zou ik niet aan beginnen.Desnoods laat je de T8 zuigers iets afdraaien.
HAHA ... Volgens mij e ... ik heb al een T8 naar T16 ombouw gedaan...
en neem het van mij aan. het BRENGT NIET OP!
als je toch moet reviseren... en meestal is dit het geval ...
kan je better een ander onderblok zoeken.
ik heb er 1 liggen met 160 000km draaid perfect. voor 150euro is het van u. B202 turbo... 16Valve natuurlijk.
edit iets te snel gelezen.
voor lpg kan je zelfs een I motor met 10/1 compressie gebruiken daar een turbo op, 1.2bar turbodruk en iets minder vooronsteking en gaan....
wel e ... ik rijdt sinds vandaag op LPG ... en ik moet zeggen... ik heb rond gereden met de laptop ernaast.
en ik pas mijn inspuit map (VE map) en ontstekings map
aan voor mijn lpg... en * de bezine... die moet enkel de motor nog op gang slingeren... voor de rest ist op gas te doen.
en rijdt ik op benzine... tja das dan pech die moet de 2 a 5 graden meer vooronsteking maar verdragen of gaan pingelen.... tja dan schakelt hij maar lekker over op KNOCK inspuitmap... en minder turbodruk
tzal mij een worst wezen...deze staat toch nog voor bezine geprogrammeerd en het is toch maar voor tot aan de eerste pomp te rijden.
als ik met T5 lage impedantie injectoren kon aansturen op een eenvoudig manier ... dan stak er geen bezine injectoren meer in mijn wagen maar 8witte LPG injectoren en een joekel van een tank.
en dan kon ik mappen op gas... lang leve de gaaaas...
LPI en turbo... lekker goedkoop en gaan.