KdFi en LPG in een 900

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Aerosmit
Geregistreerd lid

Re: KdFi en LPG in een 900

Bericht door Aerosmit » do 14 okt, 2010 17:55

Rhinobirds schreef:ik wil ook wel als proefknijn dienen, heb ook een lopend blokje en auto waar ik het uiteindelijk op wil bouwen. Het is dan een kwestie van koppeling eruit, ring monteren met opnemer en meten maar?
ik maak wel een vliegwiel voor je klaar dat dan plug en play is .
hoeveel graden voor bdp moeten de missende tanden zitten ongeveer?

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 14 okt, 2010 20:11

Hoe maak je 'm vast? Of doe je 'm klemmen?

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » do 14 okt, 2010 20:57

hechten met tig

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 14 okt, 2010 21:27

Ok, dus zo bolt-on is dat ding dus ook weer nie...

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » do 14 okt, 2010 21:32

jawel....er over wikkelen. vastpikken en klaar.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » do 14 okt, 2010 21:34

Ik snap 'm inmiddels ja. Voor Trionic moet je 20 tanden voor het gat op TDC zitten, bij KdFi kun je dat zelf instellen volgens mij.

Toyman68
Geregistreerd lid

Bericht door Toyman68 » do 14 okt, 2010 21:58

Sinds wanneer is LPG in een 900 classic zo'n complex ondernemen?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 14 okt, 2010 22:31

za 20 jun, 2009 17:44

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » do 14 okt, 2010 23:07

JanWessel schreef:Ik snap 'm inmiddels ja. Voor Trionic moet je 20 tanden voor het gat op TDC zitten, bij KdFi kun je dat zelf instellen volgens mij.
even kortsluiten of de rest er ook zo met mij over denkt, voor kdfi (en megasquirt natuurlijk ook) moet het gat volgens mij op 90 graden na de sensor zitten wanneer de krukas op TDC zit? Het gat komt dan bij de sensor voorbij als die nog 90 graden te gaan heeft tot TDC. Dit alles voor een 4 cylinder motor.

Hoe Trionic precies de timing heeft weet ik niet maar als je zegt dat die 20 tanden voor het gat zit met de motor op TDC dan is dat 120 graden met een 60-2 wiel. Dan schijnt te kloppen met wat ik ook hier hier kan vinden. Het enige verwarrende is dat het plaatje in paint van zijn krukaspoulie niet klopt met zijn uitleg erboven (zie posting 44).

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » do 14 okt, 2010 23:29

JanWessel en ik hebben nog eens goed gekeken naar de plek voor de sensor en we stappen toch maar af van het bewerken van de achterkant van het vliegwiel. We denken dat de bout naast de startmotor een mooie plek is om de sensor met een beugel aan te bevestigen. Die zit op 10 graden voor BDP. Voor trionic moeten de missende tanden dus op 30 graden voor BDP?

@Ries: waar plaats jij de sensor en heb je de missende tanden er op aangepast of ga je het instelling in KDFI?

We hopen dat onderstaande vorm ook voor trionic werkt. Het werkt sowieso voor KDFI. Ik laat nu een wiegwiel aanpassen en dan gaan we eens testen of de tionicsensor past of dat hij toch te veel op de rand zit.
Afbeelding

@krukas: ik ben benieuwd naar een sfeerimpressie van je aanpak.

Liever niet via de pb..... :wink:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 14 okt, 2010 23:50

Toyman68 schreef:Sinds wanneer is LPG in een 900 classic zo'n complex ondernemen?
Sinds er mensen zijn die de matige LPG installaties van vroeger zat zijn :)

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 15 okt, 2010 10:50

Het wordt ingewikkeld op een moment dat je één sensor-oplossing voor verschillende motormanagement-systemen gaat proberen te verzinnen… (daarbij overigens niet gehinderd door enige vorm van praktijk-ervaring :p )

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » zo 17 okt, 2010 10:53

Hoi,

Foto's van hoe het geworden is:

Afbeelding

Afbeelding

Ik gebruik een opnemer, type FTG 1088.01, die ik ooit van iemand gekregen heb. Dit is een industriële HALL opnemer voor getande wielen.

grt, Richard

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » zo 17 okt, 2010 20:17

Mooi gedaan hoor. Ik was in de veronderstelling dat jij de door JB aangeboden Ford-sensor ging gebruiken, maar deze sensor zou misschien ook wel kunnen babbelen met de T5.5-ECU.

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » zo 17 okt, 2010 21:42

JW,

Volgens dit document: http://trionic.mobixs.eu/Trionic%205.pdf (pg. 12) heeft de trionic een LM1815 als sensor driver. Zie http://www.national.com/mpf/LM/LM1815.html#Overview voor meer info. Ik concludeer dat de sensor van het VR type is (zelfde als abs sensor e.d.) in de basis een spoel, die reageert op veranderingen in het magnetisch veld. Hier komt geen blokgolf signaal af. Van "mijn" sensor komt een blokgolf, de LM1815 zou dan kunnen komen te vervallen. Kdfi kan overigens ingesteld worden op één van beide types.

Bij Kdfi kan ook het aantal graden dat de missende tanden zitten vóór tdc ingesteld worden. Bij mij 90. Dit moet ongeveer in die buurt zitten om de elektronica de tijd te geven uit te rekenen wanneer een ontstekingspuls gegeven moet worden. Bijv. 10gr voorontsteking is 80gr ná de missende tanden.

grt, Richard

Plaats reactie