KdFi en LPG in een 900

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
richardh
Geregistreerd lid

Re: KdFi en LPG in een 900

Bericht door richardh » vr 08 okt, 2010 15:56

Even weer een update:

De kabelboom in wording:

Afbeelding

De plek van de KDFI (ik hou niet van prutsen onder het dashbord)

Afbeelding

Stukje kabelboom:

Afbeelding

Nog een stukje:

Afbeelding

Bedrading aan de KDFI:

Afbeelding

Idem:

Afbeelding

Vliegwiel met gaten:

Afbeelding

Gaten in vliegwiel:

Afbeelding

groet, Richard

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 08 okt, 2010 16:07

Wauw, dat ziet er netjes uit!

elvirisimo
Geregistreerd lid

Bericht door elvirisimo » vr 08 okt, 2010 16:36

erg leuk Richard - bedankt voor de foto's

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » vr 08 okt, 2010 16:47

hoe die hebben ze die gaten nu geboord?

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » vr 08 okt, 2010 21:36

http://www.youtube.com/watch?v=I_5ZYsABVMo" onclick="window.open(this.href);return false;

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » vr 08 okt, 2010 21:46

hoe diep bedoelde ik. vergat de P

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » vr 08 okt, 2010 23:00

Kan nu even niet meten (vliegwiel ligt al bij de balanceur), maar ik denk 6 á 7 mm. 4 mm zou al voldoende moeten zijn.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 08 okt, 2010 23:05

Erg mooi richard! Alleen wat ik lijk te zien is dat de ruimte tussen de gaten kleiner is dan de diameter van het gat zelf. Dus, je kunt er niet nog een gat tussen boren waarbij ze precies tegen elkaar liggen, je krijgt dan overlap. Is dit expres gedaan? Jeroen Bosma legde mij eerder uit dat de diameter der gaten precies worden uitgerekend zodat de ruimte tussen de gaten even groot is als de gaten zelf. Dat lijkt hier niet het geval?

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » vr 08 okt, 2010 23:21

lijkt me bij ronde gaten wat minder van belang die exacte afstand van gat en geen gat. Magneetsensor komt niet "in" op de scheiding tussen gat en geen gat maar ergens ervoor/na. bij 4kante gaten is het denk ik wat anders.

Rhinobirds
Geregistreerd lid

Bericht door Rhinobirds » vr 08 okt, 2010 23:26

uiteindelijk maakt de ruimte tussen de gaten niet zo veel uit, er wordt getriggerd op een overgang van gat naar geen gat of andersom, welke van de 2 manieren je uiteindelijk gebruikt om te triggeren is afhankelijk van hoe de nuldoorgang eruit ziet bij de missende tand(en), even een plaatje gejat uit de megamanual en de bijbehorende uitleg :)

Afbeelding
megamanual schreef: Note that you must get the sensor polarity correct for the missing tooth code. This is even more important than with regular triggers, because if you get the signal polarity reversed you will get two (½n+1)*t missing tooth 'gaps', instead of the desired one (n+1)*t gap (and the engine might not run at all).

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 13 okt, 2010 15:59

Paul heeft in CAD inmiddels een frees-patroontje getekend voor een 60-2-vertanding in een vliegwiel. Hij gaat even kijken wat de T5.5-sensor precies nodig heeft (soort materiaal en vooral, diepte van het freespatroon). Op basis daarvan kunnen we kijken of er een 'one size fits all'-oplossing kan gemaakt worden voor zowel KdFi-als Trionic 5.5-klanten. Dat zou dan gaan om een gebalanceerd en gefreesd vliegwiel, een geprepareerde backplate en verstelbare sensor-mount op basis van de Saab-sensor.

Het blijkt dat vooral de diepte van de geulen bepalend is voor het kostenplaatje, dus we moeten even uitzoeken wat het minimum is voor de sensor om een goed signaal te krijgen.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 13 okt, 2010 16:04

Heeft iemand al op Krukas z'n aanbod gereageerd?

Vrij simpele en doeltreffende methode...

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 13 okt, 2010 16:13

Dat laatste vraag ik me, gezien de ervaring van de Engelsman, nogal af…

Is geen sinecure om die gaatjes voor een los triggerwheel echt precies goed te hebben als je de boutjes ook moet verzinken.

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » wo 13 okt, 2010 16:24

Credits gaan naar Paul natuurlijk:

Afbeelding

Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » wo 13 okt, 2010 16:25

JanWessel schreef:Dat laatste vraag ik me, gezien de ervaring van de Engelsman, nogal af…

Is geen sinecure om die gaatjes voor een los triggerwheel echt precies goed te hebben als je de boutjes ook moet verzinken.
Weet niet of we het over hetzelfde hebben... maar ik heb het over methode krukas.

Plaats reactie