Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gesloten
turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » za 09 jan, 2010 11:42

NK900se schreef:
turboflix schreef:sinds kort eigenaar van een 93ss Vector-automaat, uit 2003 op LPi Vialle.
Met maptun stage-1, zat erin toen ik hem kocht. Volgens vorige eigenaar dus >200pk..
Zelf vind ik de wagen niet echt snel (ben 'verwend' met mijn T900S16) maar het rijdt 'wel lekker vlot'..

zou ik vermogen nog probleemloos kunnen opschroeven zonder iets aan de injectoren etc te doen? suggesties?

grtz,
felix
Hoi Felix,

de Saab is inderdaad getuned tijdens de tuning dagen en door deze mannen afgesteld op 200pk ivm de lpg installatie. Factuur zit er overigens ook gewoon bij.... Hij hield mijn 900 Turbo met 230 pk (en ruim 200kg lichter) toch lekker bij, en die zit rond de 7 seconden op de honderd. Dus dat is toch wel best snel.....
ja, heb fact gezien...daar gaat het niet om hoor..Ik weet niet hoe jouw 230 pk dan werken maar als ik achter mijn eigen classic aan rijd (en inderdaad, niet allebei tegelijk :wink: ) dan wordt ik finaal los gereden. met name tussen 120 en 200... :roll:
Dat klopt op zich dus ook want zoals je zelf zegt, meer vermogen EN minder gewicht...dus eigenlijk kan het niet wat je zegt...jij zou ook veel sneller moeten zijn denk ik dan...

de vraag is gewoon: is er op eenvoudige wijze nog wat meer vermogen in te zetten of moet ik ook met de injectoren etc aan de gang (waar ik geen zin in heb eigenlijk, want de wagen rijdt verder wel heel fijn..)

grtz,
flikz

NK900se
Geregistreerd lid

Bericht door NK900se » za 09 jan, 2010 15:19

Ja, ok dat verschil heb ik zelf ook natuurlijk. Maar ik vond wel dat hij best goed mee kon komen gezien de mindere cijfers en het feit dat het een automaat is (want ook dat scheelt al meer dan een seconde met een handbak!). Het is meer een cruiser dan een wagen om mee te scheuren, zeker met de automaat want dat is niet de snelste maar maakt het wel weer fijn om mee te rijden.
Ze hebben hem niet voor niets op 200pk afgesteld, dus denk dat je dan andere modificaties (lees: andere injectoren) zult moeten gaan treffen.

turboflix
Donateur
Donateur

Bericht door turboflix » za 09 jan, 2010 16:42

NK900se schreef:Ja, ok dat verschil heb ik zelf ook natuurlijk. Maar ik vond wel dat hij best goed mee kon komen gezien de mindere cijfers en het feit dat het een automaat is (want ook dat scheelt al meer dan een seconde met een handbak!). Het is meer een cruiser dan een wagen om mee te scheuren, zeker met de automaat want dat is niet de snelste maar maakt het wel weer fijn om mee te rijden.
Ze hebben hem niet voor niets op 200pk afgesteld, dus denk dat je dan andere modificaties (lees: andere injectoren) zult moeten gaan treffen.
klopt , is ook meer een cruiser..en rijdt fijn..

kzal eens zien wat verstandig is..

overiegsn denk ik dat acceleratieverschil/voordeel bij 0-100 alleen op papier in voordeel is van de handbak..in de praktijk is dat niet altijd zo..
Die 900 van mij zou volgens de tuner namelijk 0-60 mph in 6,7 sec moeten doen... :shock:
volgens mij red ik dat nooit..
terwijl de rest van de specs (aantal pk en Nm in de praktijk) meer was op de testbank dan volgens de tuner..

thx!

jaapdeunk
Geregistreerd lid

Bericht door jaapdeunk » zo 10 jan, 2010 15:23

@rinse: vraag bij je LPG boer wat het kost. Heb hier op het forum bedragen gelezen tussen de 750 en 1000 euro. (injectoren ksten zelf zo'n 125 e per stuk). Mijn gasboer deed echter en voorstel dat ik niet kan laten liggen.... Bij mij zijn net de witte vervangen door bruine injectoren. De LPG computer moet echter nog gecalibreed worden, an dus nog weinig ver het resultaat zeggen...

Julius C.
Geregistreerd lid

Bericht door Julius C. » di 09 mar, 2010 13:42

9-3 SE lpt 5 drs nachtblauw 2001.
2de eigenaar en ook forumlid sinds juni 2009
Vanaf 1 km op Vialle.
KM stand: bij koop: 260.000, nu 310.000; turbo vervangen bij 270.000 km.

Door Kawaman onder handen genomen, zit nu "ergens" tussen de 195 en 200 pk.

Loopt ietsjes zuiniger met normaal ( :roll: ) rijgedrag, enige verschil is dat het blauwe beest iets hoger stationair loopt; was ± 980 nu ± 1100 rpm (warm en koud blok maakt natuurlijk verschil uit) maar bij 135 km p/u op de teller en 131 op de GPS was het 3000 en nu 2900 rpm.

GoGo
Geregistreerd lid

Saab 2.3 T Aero LPG 230PK

Bericht door GoGo » di 16 mar, 2010 23:01

De auto in mei 2008 gekocht met 162.000 km op de teller, LPG in laten bouwen bij de bekende firma in SON. Nu 227.000 km zonder problemen.

Afbeelding

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » wo 17 mar, 2010 0:06

28
Wie: Style&Co
Wat: Saab 9-5 2.0t
Vermogen: >192pk
Type installatie: Vialle LPi
Bijzonderheden: met originele saab tuningskit voor 192 pk (ecu, bougies, aero injectoren) en met 3inch downpipe, sportkat, 2,5inch uitlaat (BSR), grote inlaatsnorkel (Aero, 3.0TiD), sportluchtfilter

je kunt deze uitschrijven... (binnenkort een andere)

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Lijst van Saabs op lpg met 200pk of meer (al 42 Saabs!)

Bericht door millerman » ma 29 mar, 2010 22:46

Ik heb besloten om met mijn aantal kilometers ook LPG in te gaan bouwen (800-1000km per week). Zal vermoedelijk in mei gebeuren. Het wordt een Vialle installatie. Als het zover is, laat ik het weten. Kan er nog een met ±280pk op de lijst :D

davidjoost
Geregistreerd lid

Bericht door davidjoost » do 15 apr, 2010 18:05

Heb dit topic al enige tijd verwaarloosd, maar het is wel bizar hoeveel navolging het voorbeeld van mijn moeders auto (9-5 Aero Estate met Vialle + 5e injector) heeft gekregen... :shock: Een Aero op LPG is allang geen bijzonderheid meer!

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » ma 19 apr, 2010 16:44

Als het goed is had mijn V6 ooit 200pk dus hoor ik bij de club :mrgreen:
Na lang wikken en wegen toch maar Vialle LPi genomen, ingebouwd bij Wallinga tegen zeer scherpe prijs (EUR 2050) ingebouwd bij km.stand 185.000 medio maart 2010.
Ringtank 61ltr dus zonder bodemverhoging.
Kreeg bij de APK keuring complimenten over de keurige afwerking ervan, zagen niet vaak zo netjes.
Auto loopt -zoals verwacht - probleemloos al is het vebruik (dat toch al exorbitant hoog was) nu nog afgrijselijker;
Autobaan 1 op 8,5
Vebruik gemiddeld incl ca 60% binnendoor/korte ritjes 1 op 6,5

Woon gelukkig niet ver van Maasmechelen waar drie pompen LPG bieden voor ca 20 cent minder dan in NL

1711
Geregistreerd lid

Bericht door 1711 » ma 19 apr, 2010 18:15

Ook 200+
Heb de auto laten tunen bij G-ice, de saab heeft nu 235pk en 348 nm (als ik het goed heb).
heb afgelopen week lpg in laten bouwen bij km stand van 220.000, de motor is compleet gereviseerd bij km stand 209.000.
De grote injectoren laten plaatsen. Hij moet deze week nog wel afgesteld worden, hij trekt nog niet goed in de 2 en de 3, volgens mij krijgt hij teveel gas en hort en stoot daardoor wat. Hij start ook niet goed, hij slaat af. Als ik op benzine(tenminste als ik de schakelaar omzet) start dan wil het wel, maar ook nog niet optimaal.

Een 67 ltr tank zonder verhoging, een rond stuk gefreesd waar de pomp zit(of wat het ook mag zijn) uit de bodemplaat aan de onderkant. Heb ook flash-lube laten plaatsen, het elektronische doseersysteem. Was 100,- minder kwijt dan sweetspeed. Dus 1950,- en de flash-lube voor 195,-
Verder alle vacuümslangen laten vervangen door siliconenslangen.

sweetspeed
Geregistreerd lid

Bericht door sweetspeed » ma 19 apr, 2010 22:06

@1711
1950+195 is geen geld incl flashlube (heeft de V6 niet nodig, die heeft af fabriek al geharde klepzetels).
Is dat met vier of 5 injectoren ?

1711
Geregistreerd lid

Bericht door 1711 » di 20 apr, 2010 10:41

vier injectoren, grotere injectoren(bruine) dan de "normale" injectoren(witte), de witte kunnen 50 pk aan en de bruine 65 pk. Dus aan vier heb ik genoeg, mijn max zal dan wel zitten op 260 pk, dan zal er gezocht moeten worden naar een oplossing. Misschien een 5e injector, alleen had de inbouwer, Henk Boertien uit Wezep(voorheen AA Ruissen), daar twijfels over. Waar gaat de inpuiting heen, welke cilinder krijgt dit te verwerken. Volgens hem was dit moeilijk te doen om het inspuiten gelijk te houden over alle cilinders.

Maar het duurt nog even voordat er een upgrade komt.

Ik was na het rondbellen door gas-inbouw nederland ook blij dat het zo in de buurt was, ik ben er met 15 minuten, en zo goedkoop.

Timo9-5
Geregistreerd lid

Bericht door Timo9-5 » di 04 mei, 2010 22:35

davidjoost schreef:Heb dit topic al enige tijd verwaarloosd...
Nou, inderdaad! Ik sta er niet eens tussen!

EDIT: Hoeft ook niet meer, ik heb em donderdag verkocht

Wie: Timo9-5
Wat: Saab 9-5 3.0t V6 Griffin
Vermogen: 200 pk
Type installatie: Landi met 6 injectoren en verdamper.
Bijzonderheden: Geen G3 goedkeur, maar in tegenstelling tot de Vialle installatie ook geen LPG pomp en daaraan gerelateerde problemen.
Afbeelding
Afbeelding

red&grey
Geregistreerd lid

Bericht door red&grey » za 08 mei, 2010 9:55

Binnenkort mijn 9-3 Aero V6 Sporthatch 2006 automaat met Hirsch Tuning op LPG, verwacht tegen einde mei.
Hou jullie op de hoogte!

Gesloten