Afijn, ik wacht nog tot na mijn vakantie op mijn vliegwiel bij BS-Aututuning en zo ie nog niet geboord is haal ik hem terug. Fix ik het zelf wel
KdFi en LPG in een 900
-
windekind
- Donateur

Re: KdFi en LPG in een 900
Ja, bijvoorbeeld. Je kan hem vastzetten met verzonken inbusschroefjes. Voor de sensor zal het niet uitmaken, haaks op de draairichting of radiaal. Dan zou ik hem in de aluminium plaat maken.
Afijn, ik wacht nog tot na mijn vakantie op mijn vliegwiel bij BS-Aututuning en zo ie nog niet geboord is haal ik hem terug. Fix ik het zelf wel
Zonde van het werk voor de sensorsteun dan, ligt al klaar nl.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Klopt, maar ja ik heb nu inmiddels dit in m'n hoofd dus moet het zo gaan wordenwindekind schreef:In principe kan je zo'n wiel ook op de achterkant van het vliegwiel monteren.
-
windekind
- Donateur

Ach, het zit volledig uit het zicht.
En..... als het niet lukt over de zig, dan moet het maar over de zag.
En..... als het niet lukt over de zig, dan moet het maar over de zag.
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
als iemand de maten weet : binnen en buitendiameter, grote vd gaten ed dan kan ik wel zoiets laten snijden.
in een dwg bestand is al voldoende.
in een dwg bestand is al voldoende.
-
Paul99
- Geregistreerd lid
@Ries&Sapphire. Ik heb in 30 min een bestand waar een CNC-bank mee los kan. Het uitzoeken van de maten is meer werk. Ik wil best even helpen, PB maar als je iets wilt ondernemen.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
@paul ik kan wel even een vliegwiel en de maten meenemen naar je huis, dan kijken we er samen even naar.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Thanks, ik ga binnenkort eens meten en dan teken ik een voorbeeldje van hoe ik het wil hebben. Was al bezig met Inventor, misschien kan die ook .dwg's produceren, even kijken.
edit: Ja Inventor kan .dwg's produceren, kan ik bij een van jullie een tekening aanleveren tzt?
Zo niet ga ik zelf op zoek naar een bedrijf die een CNC water- of lasersnijder heeft. Op school mag het helaas niet.
Weet iemand of een inductieve opnemer (krukas sensor) ook een alu triggerwheel kan uitlezen? Is volgens mij niet magnetisch he? Weet niet of roestend staal een ideale basis is voor een nauwkeurige trigger, of ik moet 'm laten verzinken (maar of het dan nog goed werkt?)
edit: Ja Inventor kan .dwg's produceren, kan ik bij een van jullie een tekening aanleveren tzt?
Weet iemand of een inductieve opnemer (krukas sensor) ook een alu triggerwheel kan uitlezen? Is volgens mij niet magnetisch he? Weet niet of roestend staal een ideale basis is voor een nauwkeurige trigger, of ik moet 'm laten verzinken (maar of het dan nog goed werkt?)
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
als er een tekening is kan ik een offerte opvragen. als iemand anders dat nu ook doet dan kunnen we vergelijken.
veel zal afhangen van de aantalen denk ik
veel zal afhangen van de aantalen denk ik
-
Sapphire
- Donateur (7x)

gaat mij slechts om 1 stuks, dus het zal wel prijzig wezen.
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
bint er wel meer die aan de trigger willen denk ik zo dus gooi een balletje op. eventueel kan ie nog wel op Saabsport als de aantallen hier tegenvallen, krikken we de hoeveelheid iets op daardoor.
zoiets?
-shappire
-paul99
-janwessel
zoiets?
-shappire
-paul99
-janwessel
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Als je het triggerwheel nou zo maakt dat zowel een T5.5- als een KdFi-systeem er iets mee kunnen, sla je twee vliegen in één klap. T5.5 heeft 62-2, geloof ik, en daar kan KdFi ook iets mee.
-
Aerosmit
- Geregistreerd lid
de afgebeelde triggerwheel is een 60-2 dus als dat ding nagemaakt kan worden ist toch goed? houd er wel rekening mee dat er bouten uitsteken van de motorplaat die zowat in de uitsparing van het vliegwiel lopen.
en op 3 plaatsen vastbouten lijkt mij ook meer dan voldoende.
en op 3 plaatsen vastbouten lijkt mij ook meer dan voldoende.
-
brinky
- Donateur

Als 't voor T5.5 gebruikt gaat worden is de orientatie tov de sensor ook van belang. Mooiste is om het zo te maken dat het dan maar op 1 manier past... zodat men daar geen fouten mee kan maken.
-
JanWessel
- Geregistreerd lid
Sorry, 60-2 was het? Vergips ik me.
Zowel T5.5 als KdFi willen de sensor volgens mij 10 graden voor de uitsparing bij BDP. Lijkt me geen probleem. Je moet dan de alu backplate ook direct meenemen, alleen.
Sensoren veschillen wel, dus daar zou je dan een montage-klem oid voor moeten maken. De KdFi-sensor is een stuk kleiner en dunner dan de T5.5-sensor.
Even voor goede orde: hebben we het nu over het frezen van een trigger-patroon in het vliegwiel of over het maken van zo'n apart triggerwheel die je op het vliegwiel kan monteren? in het laatste geval kan het problematisch worden voor mensen die een vliegwiel ook willen laten afdraaien?
Zowel T5.5 als KdFi willen de sensor volgens mij 10 graden voor de uitsparing bij BDP. Lijkt me geen probleem. Je moet dan de alu backplate ook direct meenemen, alleen.
Sensoren veschillen wel, dus daar zou je dan een montage-klem oid voor moeten maken. De KdFi-sensor is een stuk kleiner en dunner dan de T5.5-sensor.
Even voor goede orde: hebben we het nu over het frezen van een trigger-patroon in het vliegwiel of over het maken van zo'n apart triggerwheel die je op het vliegwiel kan monteren? in het laatste geval kan het problematisch worden voor mensen die een vliegwiel ook willen laten afdraaien?
-
Sapphire
- Donateur (7x)

We (ik) hebben het over een apart triggerwheel dat je op het vliegwiel kan monteren. Wellicht kan er een rand uit het vliegwiel worden gedraaid, als het problemen geeft met de bouten in het motordeksel. Ik was zowiso van plan het triggerwheel vast te zetten met verzonken imbusboutjes. Inderdaad moet je opletten waar de -2 hole komt, in mijn geval 90' voorbij de 0 op het vliegwiel, zodat ik de sensor onder de startmotor kan monteren in het motordeksel.
Overigens, wat bedoel jij met de KDFI-sensor? Ik gebruik gewoon een OEM Saab 9000 krukassensor.
Overigens, wat bedoel jij met de KDFI-sensor? Ik gebruik gewoon een OEM Saab 9000 krukassensor.