KdFi en LPG in een 900

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » wo 03 feb, 2010 23:35

Heel erg goed bezig richard! Zo'n "dop" voor de originele stroomverdeler had ik ook in gedachten. FPR verloopje vind ik heel erg mooi evenals het triggerwheel :)

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » wo 03 feb, 2010 23:40

Bij aptturbo.com $68,- plus $30,- verzendkosten, ongeveer €70,- Aangezien ik bij mijn injector deal de drukregelaar er bij kreeg en later op de sloop nog eentje gekregen heb, heb ik dit ding maar besteld. Was voor mij ongeveer even duur als een losse drukregelaar, met dat verschil dat ik straks wat makkelijker kan experimenteren met verschillende drukken.

http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... gory_Code=

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » wo 03 feb, 2010 23:43

idd, ik moet naar 4 bar toe en dat valt niet mee als je een bosch fpr wilt en niet een met een metertje erop want dat zie ik niet goed gaan.

ik heb een andere oplossing voor mijn v6 bedacht en moet nog eens zien of dat gaat werken, dit is een bijzonder mooie adapter.

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » wo 03 feb, 2010 23:55

Je kan ook van een passat v6 de fuelrail aanpassen, die is van alu, die van andere VAG motoren is vaak van kunststof. De zitting voor de fpr zit bij die motoren op de rail. Voor mij kwam dat niet echt uit, ook omdat ik geen alu kan lassen (en later pas iemand tegen kwam die dat wel kan :-) )
Nadeel van de adapter is dat het eigenlijk de bedoeling is dat je heb in het verlengde van de fuelrail schroeft, daarvoor zit er 1/2"NPTF schroefdraad aan, dit is in de us redelijk standaard. Hier te lande wordt veel meer 1/2"gasdraad gebruikt en dat past natuurlijk weer niet. Je kan als je een fuel rail die groot genoeg is (binnendiameter 0,800") wel NPT tappen, een tap kost ongeveer €30 bij de locloods.nl.
Toen ik de adapter bestelde dacht ik dat er 3/8" gasdraad op zat en dat kan ik wel tappen in een ross-rail.
Ik heb nu een 3 en een 4 bar regelaar, ik denk dat ik de 3 bar ga gebruiken, mag je die andere wel hebben.

Aerosmit
Geregistreerd lid

Bericht door Aerosmit » wo 03 feb, 2010 23:57

en even opboren en naar EU-schroefdraden optappen?

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » do 04 feb, 2010 0:04

De draad zit op de adapter, die zou je kunnen afdraaien en weer kunnen opsnijden/draaien op M22 of zoiets. Is qua werk en kosten (die taps heb ik ook niet) lood om oud ijzer. Ik heb het gewone dash-8 railtje besteld en daar zit niet genoeg vlees omheen voor 1/2"", M22 oid, wel voor max 3/8". Daar ga ik in ieder geval M14x1,5 in tappen voor slangwartels of banjobout.
Voordeel van NPTF is dat het goed afdicht op de schroefdraad omdat het conisch is.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 02 mar, 2010 0:59

Heb gekeken, maar heb helaas geen 3/8 NPT tap (wel 3/8 UNF en UNC, vandaar de verwarring), alleen een 1/8 NPT.

Al wat te updaten? Ben razend benieuwd. Ben zelf ook bezig gegaan met uitzoeken deze week. Hoop binnenkort ook wat te kunnen updaten

richardh
Geregistreerd lid

Re: KdFi en LPG in een 900

Bericht door richardh » wo 31 mar, 2010 19:13

Ff weer een update,

de fuelrail(s) heb ik klaar, zijn netjes geworden met de boor van ross en aan de uiteinden M14x1,5 getapt voor slangpilaar. Helaas heb ik de afgelopen weken niet veel kunnen klussen wegens erg druk op het werk en plannen voor een nieuw huis (wél met garage/loods van 7x10 :-)
Volgende stap zal zijn een afspraak te maken met Bosma voor de kdfi.

cu!

groet, Richard

maikel_tiel
Geregistreerd lid

Bericht door maikel_tiel » vr 28 mei, 2010 20:37

Heren,

Het is nu 2 maanden verder en ik lees niks meer...
Nu ik een LPT heb kunnen bemachtigen wordt dit topic voor mij ook weer aantrekkelijk....

Ben alleen aan het twijvelen of ik Bi fuel blijf of alleen maar LPG...
Verder slaat de schaal door naar iets van MS, maar ga mij nog veel meer inlezen...

Is er nog iemand die die cursus wil volgen voor die 40 euro...ik wel iig en ik kan ook wel iemand meenemen...

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » vr 28 mei, 2010 21:50

Je kunt je gewoon opgeven voor die cursus het hele jaar door. Normaal kost het 50 euro, voor dat tientje zou ik niet al teveel moeite gaan doen om een groep forummers bij elkaar te krijgen op een bepaalde datum..

maikel_tiel
Geregistreerd lid

Bericht door maikel_tiel » vr 28 mei, 2010 23:27

Ik denk dat ik het ga doen...
Turbomouse zal wel mee gaan...tenminste...dat denk ik...

Paul99
Geregistreerd lid

Bericht door Paul99 » za 29 mei, 2010 22:35

Megasquirt is monofuel, kdfi kan bifuel.

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » za 29 mei, 2010 22:38

Megasquirt kan toch ook 2 fuelmaps en 2 ignition maps aan?

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 29 mei, 2010 22:39

MS kan je ook zelf wel Bi-Fuel maken denk ik, met het nodige soldeerwerk. Maar bi-fuel out of the box vind ik juist een van de speerpunten van KDFI. Ik heb namelijk helemaal geen zin in al dat uitzoekwerk hoe ik MS kan uitbreiden om hetzelfde te bereiken.

richardh
Geregistreerd lid

Bericht door richardh » ma 31 mei, 2010 21:07

Het heeft ff geduurd, sorry daarvoor. Het is nu echter tijd om eea weer op te pakken.
Ik ga morgen Jeroen bellen voor een afspraak, wie wil er mee? Ik ga wel proberen dit op een doordeweekseavond te plannen.

grt, Richard

Plaats reactie