Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 12:28
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
Vialle systeem is inmiddels vervangen voor een Vogels systeem.
Dit systeem kan het vermogen prima aan.
Bedankt voor de reacties!
Dit systeem kan het vermogen prima aan.
Bedankt voor de reacties!
- Tubbe
- Donateur 2016 + 2019
- Berichten: 3041
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
Dat was natuurlijk logisch om het snel opgelost te krijgen. Veel rijplezier. Wel jammer dat specialisten kennelijk niet tot een oplossing kunnen komen met de eerder geïnstalleerde installatie. Of was die echt fysiek niet in staat die vermogen te leveren?
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 12:28
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
Het probleem zit niet bij de specialist, in dit geval Wolter Gritter te Emmen.
De fabrikant/ontwikkelaar Vialle is in dit geval de bottleneck.
Vialle heeft standaard mapping in de systemen staan.
Helaas hebben ze geen mensen die software kunnen(/willen?) aanpassen.
Daar de inbouwers zelf geen parameters kunnen aanpassen, (systeem niet vrijgegeven door Vialle,) ben je als inbouwer en klant volledig afhankelijk van Vialle.
Vialle zegt na inbouw, tijdens het test en inregelproces ineens, dat ze niet meer kunnen aanpassen dan dat ze tot op dat moment hadden gedaan.
Dat komt dan niet alleen voor de klant maar ook voor de inbouwer een beetje als mosterd na de maaltijd.
Het komt er op neer dat Vialle gewoon systemen levert voor de massa en geen specialisme in huis heeft om de installatie af te regelen op 1 specifieke setup.
Daarnaast is support vanuit Vialle echt heel erg slecht. Had ik totaal niet verwacht van een bedrijf met eend dergelijke naam.
Heb dit overigens zelf ondervonden. Wolter infomeerde me met dit verhaal, waarna ik zelf ook nog meermaals aan de telefoon heb gehangen bij Vialle.
Diverse andere LPG merken hebben de software/parameter systemen wel vrijgegeven, waardoor de inbouwer zelf parameters kunnen aanpassen en zo het systeem per auto kunnen afregelen.
Tip:
Heeft je auto een aangepaste setup, ga dan vooral niet voor een Vialle of Prins.
Ik heb vernomen dat ook BRC goed zou kunnen fungeren, echter heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee.
Mijn auto heeft nu een Vogels installatie gekregen, zeer tevreden over het resultaat!
280Pk op LPG, welke boven de 4500RPM overschakelt naar benzine.
Lekker zuinig op LPG en bij vraag naar vermogen veilig op benzine (minder warm).
Niks meer dan Lof voor Wolter Gritter!
- Tubbe
- Donateur 2016 + 2019
- Berichten: 3041
- Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
Bedankt voor je nadere uitleg.
Je waarschuwing voor Vialle zal voor een deel van onze auto’s niet veel verschil meer maken nu ze LPi niet meer leveren.
Ik begrijp echter niet helemaal waarom je ook Prins niet geschikt acht? Die is wel aanpasbaar voor zover ik weet en doet onder meer wat jouw vogels installatie ook doet, bij hoger vermogen omschakelen naar benzine.
Je waarschuwing voor Vialle zal voor een deel van onze auto’s niet veel verschil meer maken nu ze LPi niet meer leveren.
Ik begrijp echter niet helemaal waarom je ook Prins niet geschikt acht? Die is wel aanpasbaar voor zover ik weet en doet onder meer wat jouw vogels installatie ook doet, bij hoger vermogen omschakelen naar benzine.
SAAB: See, Buy, Fly!
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
Nu: Ulrika: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired/Zwart half leder/Prins VSI/Stage 1 & turbometer, vanaf 220k
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue/Beige leder/Vialle LPi/Stage LPG 200 pk & turbometer, gereden van 105k-450k+ (†10-1-'19)
- veenaalt
- Donateur (7x)
- Berichten: 1637
- Lid geworden op: di 15 mar, 2005 17:56
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
Dit zegt onze inbouwer ook.stil0o schreef: ↑ma 15 feb, 2021 10:48Het probleem zit niet bij de specialist, in dit geval Wolter Gritter te Emmen.
De fabrikant/ontwikkelaar Vialle is in dit geval de bottleneck.
Vialle heeft standaard mapping in de systemen staan.
Helaas hebben ze geen mensen die software kunnen(/willen?) aanpassen.
Daar de inbouwers zelf geen parameters kunnen aanpassen, (systeem niet vrijgegeven door Vialle,) ben je als inbouwer en klant volledig afhankelijk van Vialle.
Vialle zegt na inbouw, tijdens het test en inregelproces ineens, dat ze niet meer kunnen aanpassen dan dat ze tot op dat moment hadden gedaan.
Dat komt dan niet alleen voor de klant maar ook voor de inbouwer een beetje als mosterd na de maaltijd.
Het komt er op neer dat Vialle gewoon systemen levert voor de massa en geen specialisme in huis heeft om de installatie af te regelen op 1 specifieke setup.
Daarnaast is support vanuit Vialle echt heel erg slecht. Had ik totaal niet verwacht van een bedrijf met eend dergelijke naam.
Heb dit overigens zelf ondervonden. Wolter infomeerde me met dit verhaal, waarna ik zelf ook nog meermaals aan de telefoon heb gehangen bij Vialle.
Diverse andere LPG merken hebben de software/parameter systemen wel vrijgegeven, waardoor de inbouwer zelf parameters kunnen aanpassen en zo het systeem per auto kunnen afregelen.
Tip:
Heeft je auto een aangepaste setup, ga dan vooral niet voor een Vialle of Prins.
Ik heb vernomen dat ook BRC goed zou kunnen fungeren, echter heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee.
Mijn auto heeft nu een Vogels installatie gekregen, zeer tevreden over het resultaat!
280Pk op LPG, welke boven de 4500RPM overschakelt naar benzine.
Lekker zuinig op LPG en bij vraag naar vermogen veilig op benzine (minder warm).
Niks meer dan Lof voor Wolter Gritter!
Niets aan kunnen passen in de software.
Keer failliet gegaan waarmee de inbouwer met de garantie gevallen bleef zitten.
Hij was er klaar mee.
Jong geleerd .........
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 12:28
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
Ik zou niet meer voor een Vialle systeem gaan.
De voordelen van LPI wegen voor mij niet op tegen de nadelen van de afhankelijkheid van Vialle.
Vogels zit er net in, dus nog even afwachten.
Maar als het blijft gaan zoals het gaat dan komt er in de volgende auto ook gewoon weer Vogels!
- RoccoH
- Donateur (4x)
- Berichten: 5812
- Lid geworden op: za 03 jul, 2004 22:03
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
Gelukkig is Vialle LPi ook niet meer leverbaar 

-
- Donateur
- Berichten: 3104
- Lid geworden op: do 17 apr, 2008 10:47
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
De oude vsi1 is vrij te programmeren, echter met de komst van vsi2 heeft ook Prins de boel nogal dicht getimmerd helaas. Reden voor mij om in mijn huidige 9000 ook geen Prins meer in te bouwen. Ik ben om dezelfde reden ook voor Vogels gegaan.
9000 Anniversary 2.3T
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: do 26 mei, 2016 12:28
- Regio: NL - Provincie Utrecht
Re: Problemen VIALLE vanaf inbouw | Aero 2.0
@ Tubbe, sorry heb hier nog niet op gereageerd.Tubbe schreef: ↑ma 15 feb, 2021 14:42Bedankt voor je nadere uitleg.
Je waarschuwing voor Vialle zal voor een deel van onze auto’s niet veel verschil meer maken nu ze LPi niet meer leveren.
Ik begrijp echter niet helemaal waarom je ook Prins niet geschikt acht? Die is wel aanpasbaar voor zover ik weet en doet onder meer wat jouw vogels installatie ook doet, bij hoger vermogen omschakelen naar benzine.
Gelukkig heeft 9000-95 je reeds van een antwoord voorzien.