Prins inbouwer

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
DionHPT
Geregistreerd lid
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: Prins inbouwer

Bericht door DionHPT » di 29 okt, 2019 11:45

Omdat iedere auto die ik van hem krijg goed is afgesteld, mooi is ingebouwd en hij goede ondersteuning biedt. Wolter Gritter was inderdaad voorheen een vestiging van Henk Boertien, die nu alleen nog in Wezep zit.

Vooral dat laatste is extreem slecht onder de meeste LPG specialisten. Overigens ben ik nog steeds wel fan van Vialle voor onze Saabs. Ook in mijn nieuwe daily gaat dan weer een LPI 7 systeem.
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM :)

9-3 SC 2.8T Aero '09 DionHPT 340 pk / 520 nm
BMW 318is '89 B204 DionHPT 265 pk / 390 nm
Mevr HPT: Clio RS '15 DionHPT 235 pk / 350 nm

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 12976
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Prins inbouwer

Bericht door tanisha » di 29 okt, 2019 12:03

Prins vsi en Saab is geen ideale combinatie zowel inlaat als uitlaat kleppen krijgen het zwaar en slaan in.
veel erger als bij vialle lpi die alleen de inlaat kleppen laat inslaan.
Ook haal je meer kilometers op je cilinderkop met vialle lpi als met prins vsi.

Iedereen moet zelf weten wat die in laat bouwen maar dit kom ik in de praktijk tegen.
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
9-3 2.0T lpi Morello red rip
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Opel agila 1.2 2004
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Gebruikersavatar
Tubbe
Donateur 2016 + 2019
Donateur 2016 + 2019
Berichten: 2613
Lid geworden op: di 18 jul, 2006 20:26
Regio: NL - Provincie Gelderland

Re: Prins inbouwer

Bericht door Tubbe » di 29 okt, 2019 14:20

@tanisha: hoe rijm ik dat met hetgeen van prins wordt gezegd dat er nu benzineinspuiting geregeld kan worden waardoor dit effect juist verminderd wordt?
en geldt dit dan ook voor een biopowerkop?

@dion: waarom de specifieke voorkeur voor Vialle?
SAAB: See, Buy, Fly!

Nu: Saab 9-5 Estate Biopower Vector 2.0t '06, Chilired met zwart half leder/220k....
Toen: Saab 9-5 Estate SE 2.0t '99, Midnight blue met beige leder/LPi/gereden van 105k-450k+/T7-suited Stage LPG 200 pk & turbometer, (†10-1-'19)

Gebruikersavatar
DionHPT
Geregistreerd lid
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 17 jun, 2012 11:15
Regio: NL - Provincie Gelderland
Contacteer:

Re: Prins inbouwer

Bericht door DionHPT » di 29 okt, 2019 19:09

Zelfde reden als Tanisha schrijft.

Tevens is bij Vialle veel beter je tuning aan te passen op de voordelen van LPG (hoog octaan).
Die vloeibare inspuiting is wat betreft efficiency, filter vervangingen en verbruik ongeslagen.
TiD, V6, T5, T7 & T8 tuning addict! Wil je je Saab getuned hebben? Stuur een PM :)

9-3 SC 2.8T Aero '09 DionHPT 340 pk / 520 nm
BMW 318is '89 B204 DionHPT 265 pk / 390 nm
Mevr HPT: Clio RS '15 DionHPT 235 pk / 350 nm

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 12976
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Prins inbouwer

Bericht door tanisha » di 29 okt, 2019 21:19

Tubbe schreef:
di 29 okt, 2019 14:20
@tanisha: hoe rijm ik dat met hetgeen van prins wordt gezegd dat er nu benzineinspuiting geregeld kan worden waardoor dit effect juist verminderd wordt?
en geldt dit dan ook voor een biopowerkop?

@dion: waarom de specifieke voorkeur voor Vialle?
Prins vsi lijkt zo her en der het toch minder goed bij te kunnen houden als vialle lpi dat kan.

Ik vermoed dat dampgas injectie toch zijn beperkingen heeft waar alle Saab koppen problemen mee krijgen ik heb het zelfde ook gezien bij b204 koppen die bij vialle lpi totaal niet inslaan .

Wordt geroepen dat prins het je van het is dat zal vast gelden voor andere merken maar bij Saab is het dat zeker niet!
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
9-3 2.0T lpi Morello red rip
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Opel agila 1.2 2004
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

sprankel
Geregistreerd lid
Berichten: 842
Lid geworden op: za 26 sep, 2009 17:59
Regio: Kies een regio:

Re: Prins inbouwer

Bericht door sprankel » zo 03 nov, 2019 18:57

Klinkt logisch dat de kop langer leeft bij Vialle, immers word het gas vloeibaar ingespoten waar het in de motor omgezet word naar gas en dus een koelende werking heeft op de kleppen. Prins en alle andere gebruiken een verdamper om het het gas om te zetten, dat koelt enkel je koelvloeistof.
Dat ze geen filter gebruiken om het onderhoudsvrij te houden heb ik altijd als een nadeel gevonden, de injectoren gaan dan dienst doen als filter en die zijn vrij prijzig en meestal een gedoe voor men de juiste diagnose heeft.

Maar wat ik mij afvraag, wat zeggen de koppen waar kleppensmering op gebruikt is?

Gebruikersavatar
tanisha
Geregistreerd lid
Berichten: 12976
Lid geworden op: ma 19 mar, 2007 3:06
Regio: NL - Provincie Friesland

Re: Prins inbouwer

Bericht door tanisha » zo 03 nov, 2019 20:52

Klepsmeering is vaak verkeert ingebouwd waardoor het niet op een turbo werkt als het wel goed is ingebouwd krijg je een milde oliefilm in je inlaat anders smeerderij onder je inlaat.

Laat dat nu kompleet zinloos zijn bij een turbo omdat de turbo al het zelfde effect geeft.

Uitwerking op de koppen die ik vervangen heb was dan ook niet of nauwelijks merkbaar.
9-5 2.3T biopower arc estate midnight blue
9-3 2.0T lpi Morello red rip
Subaru g3x 1.3 awd 2006
Opel agila 1.2 2004
1972 trabant 601 combi

veel 900ng, 9-3 en 9-5 onderdelen maar let op ik verstuur geen onderdelen alleen halen!

Plaats reactie