LPG in 9-5 Aero tuning

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
Guido900T
Donateur 2015 + 2017 + 2019
Donateur 2015 + 2017 + 2019
Berichten: 690
Lid geworden op: vr 24 dec, 2004 2:45

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Bericht door Guido900T » do 29 nov, 2018 19:14

Voor mij geldt hetzelfde; Ik heb in mijn 9.3 AERO cabrio ook een vogels installatie zitten. Ook ik kan vullen tot 95%. inderdaad wel een voordeel. Bevalt goed, bijna geen omkijken naar
9000 CSE 2.0, FPT stage 1 BSR, 1996, black
9.3 Turbo Aero cabriolet 2002, steel grey lpg

Gebruikersavatar
harryS9K
Geregistreerd lid
Berichten: 256
Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 14:02
Locatie: Barneveld

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Bericht door harryS9K » vr 30 nov, 2018 10:00

Ik herken al die extra onderhoudskosten met gas (ook) niet. Alle problemen die ik in de 7 jaar/ 200.000 km op Vialle heb gehad zijn:

1. Injector (garantie)
2. Pomp
3. Stuurunit bij pomp.

Wel een mogelijk punt van aandacht: de Vialle software aanpassen moet altijd via Vialle zelf. Zij sturen de aangepaste software voor de lpg computer. Wij liepen hier tegen aan, toen we de 550cc benzine injectoren gemonteerd hadden.

Een andere punt is nog hoe gezond is het bedrijf Vialle nog gezien de laatste doorstart?
Saab 9000 2.3t Anniversary 1998 - TD04HL-18T :)
Saab 9000 2.3T 1995 (gesloopt)

collega
Donateur 2019
Donateur 2019
Berichten: 981
Lid geworden op: zo 06 jan, 2008 17:41
Locatie: Velp

Re: LPG in 9-5 Aero tuning

Bericht door collega » za 22 dec, 2018 22:00

Sapphire schreef:
ma 03 sep, 2018 0:28
Dat is dus 2700 bespaard in 4 jaar tijd (maar wel al het ongemak van LPG rijden, plus extra reparaties/gezeik). Vind dat zelf niet bepaald indrukwekkend. Ik heb vaak van die sommetjes gemaakt (nog iets pessimistischer qua kosten) maar ik kom tenzij je echt 50k per jaar rijdt nooit boven de 1000 euro besparing per jaar, en dan vind ik het zelf niet echt de moeite/ellende waard... Maar inderdaad moet ieder dat zelf weten. Echter als het puur om die kosten gaat kun je beter helemaal geen Saab rijden denk ik :oops: Zo'n auto kies je niet met het hoofd maar met het hart 8) :O: (waarmee ik niet wil zeggen dat het kostenplaatje dan meteen helemaal niet meer relevant is)
Ik rij 60.000 km per jaar en had de lpg (prins in een maptun-getunede 9-5. Dubbelrailsysteem, als ik het wel heb, via Saabpartners ingebouwd) in ca 8 maanden terugverdiend...
Daarna levert het het 7 cent per km op. Da's de moeite best waard...
Verder zijn Saabs helemaal niet duur om te rijden.
Je moet ze niet vergelijken met auto's met dezelfde huidige tweedehandsprijs.
Je moet ze vergelijken met Audi's, BMW's en zo van hetzelfde bouwjaar. Dan zijn ze in aanschaf veel goedkoper en in onderhoud eerder goedkoper dan duurder.
Het waren ooit premium-autos. Vergelijk ze daar dan ook mee!
Nu: 9-5 Aero Maptun Stage 1 violet amethyst 2001/2016: 130K

Vroeger:
900T16S '87 200k, '87 58K en 900 2.1 55K(sold)
900 T16S cabrio '87 163k (sold)
9000 CS 200k, LPT 55K (sold)
9000 Aero 100k (sold)
9-5 3.0V6 200k en Aero 170K (sold)

totaal 1.331.000 km Saab

Plaats reactie