CE en stotteren op LPG

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Plaats reactie
GJ 9-3
Geregistreerd lid

CE en stotteren op LPG

Bericht door GJ 9-3 » za 04 aug, 2018 14:25

Hallo,

Ik heb een Saab 9-3 2.0t uit 2001 met T7 motor op LPG G3 van Vialle. De klachten sinds de afgelopen maanden en in chronologische volgorde van optreden:
- Eerst sloeg de motor af na het starten op benzine, de oprit achteruit afrijden en schakelen van achteruit naar z’n 1 (dus gas los dan).
- Bij een langere bocht naar rechts (oprit snelweg bijvoorbeeld), ging het CE lampje wel eens knipperen, even wat schokkerig, daarna weer uit en normaal.
- Daarna kwam ook steeds vaker een schokkerige overschakeling van benzine naar LPG. Op benzine laten gaf geen enkel probleem.
- Daarna schokkerig bij vol gas geven (acceleratie) bij hogere snelheid (snelweg).
- Het leek vooral eerst op te treden als de LPG tank wat minder gevuld was.
- De laatste week wil hij eigenlijk niet meer op LPG rijden (schokken, CE lampje echt aan, afslaan bij gas los). Alleen nog bij veel toeren en bij hogere constante snelheid wil het nog een beetje.

De LPG-pomp is 10 maanden geleden vervangen door een gereviseerde. Ging daarna half jaar goed. Klachten waren toen soortgelijk.

Bougies en DI lijken op orde. Zijn ook nog relatief nieuw. Geen foutcodes die daar direct op wijzen ook.

Op benzine rijdt hij als een zonnetje, niets aan de hand dan.

Iemand enig idee? Weer de LPG-pomp wellicht?

Dank!
Laatst gewijzigd door GJ 9-3 op za 04 aug, 2018 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
SAAB 9-3 2.0t SE (2001) LPi
SAAB 9-3 Aero cabriolet (2000)

RoelandV
Geregistreerd lid

Re: CE en stotteren op LPG

Bericht door RoelandV » za 04 aug, 2018 15:29

Als ik het zo lees dan denk ik dat inderdaad die gereviseerde LPG-pomp de boosdoener is.
Keep on smiling!

Plaats reactie