tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs
Gebruikersavatar
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
Locatie: Noordwijk

tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door escort77 » wo 13 sep, 2017 9:43

De LPG-pomp van mijn Vialle installatie is kapot gegaan.
Ik heb een prijsopgave voor een nieuwe pomp, maar de garage adviseerde me eigenlijk gewoon een gereviseerde pomp die bij je aan huis gemonteerd kan worden.
Daarvan zijn verschillende aanbieders, ik ben wel beniewd naar positieve of negatieve ervaringen. En dan met name voor de langere termijn.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)

Gebruikersavatar
RoelandV
Geregistreerd lid
Berichten: 6111
Lid geworden op: wo 13 jan, 2010 20:15

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door RoelandV » wo 13 sep, 2017 10:23

Lees voordat je een gereviseerde Vialle pomp laat monteren even dit:
http://bit.ly/2xxcw3m
Keep on smiling!

Gebruikersavatar
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
Locatie: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door escort77 » wo 13 sep, 2017 10:45

tsja, ik snap best dat Vialle mij liever een nieuwe pomp verkoopt ja.
Maar Vialle reviseert ze kennelijk zelf ook, dus het kan wel. Of zouden ze pompen die ze terugkrijgen via die statiegeldregeling van ze daarna weggooien?

Ik geloof wel dat er verschil is tussen aanbieders van gereviseerde pompen. Daarom zoek ik dus naar een goede ervaringen.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)

Gebruikersavatar
harryS9K
Geregistreerd lid
Berichten: 163
Lid geworden op: wo 31 aug, 2016 14:02
Locatie: Barneveld

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door harryS9K » wo 13 sep, 2017 11:45

Even Romio bellen. Heb je nog garantie ook.
Romio
Saab 9000 2.3t Anniversary 1998 - TD04HL-18T :-)
Saab 9000 2.3T 1995 (gesloopt)

Gebruikersavatar
millerman
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Berichten: 11989
Lid geworden op: ma 23 feb, 2009 12:42
Locatie: Eindhoven

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door millerman » wo 13 sep, 2017 11:57

Yep, ook een goede ervaring mee! Hij komt netjes langs, wisselt snel de hele tank inclusief pomp. Dus je moet vooraf even het typenummer doorgeven zodat ie de juiste mee kan nemen. Even tanken en een testritje maken voor je afrekent.
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"

Gebruikersavatar
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
Locatie: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door escort77 » do 21 sep, 2017 10:34

bedankt voor de tips. ik had m natuurlijk zelf ook al gevonden, maar was benieuwd of er hier ervaringen met deze man waren. Afspraak is gemaakt.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)

Gebruikersavatar
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
Locatie: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door escort77 » vr 06 okt, 2017 13:19

Inmiddels een paar tankjes LPG verder dus tijd voor een update:

- contact met de beste man verliep vlot, kon het mooi combineren met een andere klus in de buurt maar hij rijdt het hele land door.
- wisselen van de tank ging erg snel. Op locatie thuis of werk, net wat je wil. Na de wissel even naar een pompstation gegaan, getankt en een stukje gereden, ook zwaarder belast, ging prima. Kostte mij alles bij elkaar een uur tijd ofzo, ideaal.

Nu echter een paar keer getankt, en het valt me op dat ik nu minder kan tanken dan voorheen. Er zit een 67 liter ringtank in de kofferbak. Bij het tanken ging er altijd zo'n 50 liter in (max 55 denk ik, maar ik reed de tank nooit helemaal leeg) en ik had daardoor een actieradius van 400-450 kilometer. Met de nieuwe tank/pomp kom ik echter slechts 300-350km, dan gaat het rode lampje knipperen en gaat er niet meer dan 40 liter in de tank. Het verbruik in liters per kilometer lijkt dus niet veranderd, alleen de hoeveelheid LPG die in de pomp gaat.

Het contact met Romio verloopt nu wat moeizamer, hij geeft aan dat 40 liter tanken normaal is voor een 67 liter tank.
67 liter, max 80% vulling dus zo'n 54 liter tanken, er blijft altijd 10 liter in de tank zitten, dus effectief ga ja dan naar 40 liter verbruik per tankbeurt.

Zou ik dan 200.000km in 9 jaar met een tank zonder vulbegrenzing hebben gereden? Of begrijp ik wat anders niet goed? Die verminderde actieradius schiet in ieder geval niet op...
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)

App1
Geregistreerd lid
Berichten: 363
Lid geworden op: do 02 feb, 2017 12:57

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door App1 » vr 06 okt, 2017 18:07

Tank leeg rijden en aflaten vlotter eruit en afstellen. Of gewoon wat vaker tanken.

Gebruikersavatar
K0ENIE
Geregistreerd lid
Berichten: 144
Lid geworden op: di 17 nov, 2015 22:22

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door K0ENIE » zo 08 okt, 2017 8:46

De vlotter kun je afstellen zonder tank leeg te rijden door het rubberen O-ringetje eruit te peuteren en het ronde opnemertje te verdraaien. Opnemertje draait mee met het drijvertje middels een magneet.

Gebruikersavatar
Injectie
Moderator
Berichten: 10045
Lid geworden op: wo 20 aug, 2003 20:49
Locatie: Vaassen
Contacteer:

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door Injectie » zo 08 okt, 2017 9:20

Interessant? Heb je er een foto van wwar die zit, want meer vulling vind ik wel leuk. Krijg nu 54 liter in mijn 67 liter tank. Zou hem graag richting de 60 liter zien gaan.
Huisregels van Saabforum.nl.Lees ze aub.
9000 2.3 LPG powered Na 7 jaar verkocht. Sinds februari 2015 een 9-5 estate

Gebruikersavatar
brinky
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 19540
Lid geworden op: do 21 aug, 2003 13:38
Locatie: Harbrinkhoek
Contacteer:

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door brinky » zo 08 okt, 2017 9:42

Wat Koenie zegt is alleen voor de display van de vlotter... dus hoeveel groene streepjes je ziet op de LPG-meter. De 80% vulling is wel te manipuleren, maar dan moet de tank los en de pomp er even uit.

Een 67 liter tank slechts 40 liter kunnen tanken is natuurlijk niet normaal... dan is er iets mis gegaan bij de revisie van de pomp. Waarschijnlijk een verkeerde houdertje gebruikt voor een andere tank, waardoor de pomp nu te ver in de tank is geplaatst. Of is het een cilindrische tank? Dan staat de tank misschien nog iets gedraaid...
'90 900 T16 Red Bull 5 deurs - '83 99 T16LPG 2 deurs Red Welpje - '96 9000 2.0t CSE LPG-G3
Saab Service Oost - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie

Gebruikersavatar
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
Locatie: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door escort77 » zo 08 okt, 2017 9:50

Bij mijn auto gaat het om een ringtank die op de plaats van het reservewiel zit, de bodemplaat van mijn kofferbak is wat verhoogd. Ik wil zelf niet aan de LPG gaan zitten prutsen en denk dat ik even langs Rijnzicht ga, die kunnen me vast helpen.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)

Gebruikersavatar
Dikketrip
Donateur 2018
Donateur 2018
Berichten: 636
Lid geworden op: do 17 apr, 2014 20:12

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door Dikketrip » wo 08 nov, 2017 21:42

Hoe veel heb je de eerste getankt?

Ging er toen wel meer in?
Misschien zit er nog meer gas in maar je lampje brand iets eerder.

Hij knippert rood geef je aan. Zo van bijna rood af en toe groen?!
Mss kun je op je bank afschrift zien dat je de eerste keer meer hebt getankt.

Dan zit er gewoon nog 10L gas in die je steeds niet gebruikt.


Bij mij ging het net anders om, mijn rode lampje ging 25Km later branden..

Ik maar denken dat ik zuiniger reed haha, tot ik ging tanken.



Maar goed ik kan 55 liter tanken met de zelfde ringtank. Dat is ook normaal, 67L x 0,8 = 53

Gebruikersavatar
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 3564
Lid geworden op: vr 04 jul, 2008 14:01
Locatie: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door escort77 » wo 08 nov, 2017 21:59

Op verzoek van Romio had ik de eerste keer niet meteen de tank helemaal volgegooid, iets van 25 liter ofzo. Ik weet niet wat hier de gedachte achter was, maar ik heb het gewoon gedaan en toen wat kilometers op gas gereden. Sindsdien een paar tankjes "leeg" gereden en steeds ging er max zo'n 40 liter in. Dat waren er in het verleden echt altijd 50-52.

Met rood knipperen bedoel ik dat het linker (rode) ledje de hele tijd knippert, dan loopt de auto dus op benzine.

Ik wil nog even langs de LPG-specialist om hen te laten kijken waarom ik zo weinig kan tanken, daar heb ik nu het meeste vertrouwen in.


En om nog een mooie twist aan het verhaal te geven: sinds deze week lijkt de gereviseerde pomp ook stuk. Ik moet even langs de LPG-specialist om mijn vermoeden te laten bevestigen, maar de auto valt nu stil als ik van benzine overschakel op LPG. Op benzine loopt ie prima, LPG doet helemaal niets meer. Ben benieuwd.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)

Gebruikersavatar
ReinO
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 12515
Lid geworden op: di 03 mei, 2011 6:07
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Bericht door ReinO » do 09 nov, 2017 7:49

de 1e keer niet helemaal vol tanken heeft te maken met dat bij een revisie de tank eerst leeg moet: en dat duurt ff op gas.
Tenzij je natuurlijk alles in 1 keer er uit gooit maar dat is gevaarlijk.
Romio zal misschien getwijfeld hebben bij deze pomp?
De Moerasruiter uit het Paradijs
900ng TD04.18T.
9-5 estate Aero, MY01, 18T.

Plaats reactie