tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Alles over Liquified Petroleum Gas en Saabs

tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor escort77 » wo 13 sep, 2017 9:43

De LPG-pomp van mijn Vialle installatie is kapot gegaan.
Ik heb een prijsopgave voor een nieuwe pomp, maar de garage adviseerde me eigenlijk gewoon een gereviseerde pomp die bij je aan huis gemonteerd kan worden.
Daarvan zijn verschillende aanbieders, ik ben wel beniewd naar positieve of negatieve ervaringen. En dan met name voor de langere termijn.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)
Avatar gebruiker
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
 
Berichten: 3591
Geregistreerd: vr 04 jul, 2008 14:01
Woonplaats: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor RoelandV » wo 13 sep, 2017 10:23

Lees voordat je een gereviseerde Vialle pomp laat monteren even dit:
http://bit.ly/2xxcw3m
Keep on smiling!
Avatar gebruiker
RoelandV
Geregistreerd lid
 
Berichten: 5069
Geregistreerd: wo 13 jan, 2010 20:15

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor escort77 » wo 13 sep, 2017 10:45

tsja, ik snap best dat Vialle mij liever een nieuwe pomp verkoopt ja.
Maar Vialle reviseert ze kennelijk zelf ook, dus het kan wel. Of zouden ze pompen die ze terugkrijgen via die statiegeldregeling van ze daarna weggooien?

Ik geloof wel dat er verschil is tussen aanbieders van gereviseerde pompen. Daarom zoek ik dus naar een goede ervaringen.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)
Avatar gebruiker
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
 
Berichten: 3591
Geregistreerd: vr 04 jul, 2008 14:01
Woonplaats: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor harryS9K » wo 13 sep, 2017 11:45

Even Romio bellen. Heb je nog garantie ook.
Romio
Saab 9000 2.3t Anniversary 1998 - TD04HL-18T :-)
Saab 9000 2.3T 1995 (gesloopt)
Avatar gebruiker
harryS9K
Geregistreerd lid
 
Berichten: 98
Geregistreerd: wo 31 aug, 2016 14:02
Woonplaats: Barneveld

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor millerman » wo 13 sep, 2017 11:57

Yep, ook een goede ervaring mee! Hij komt netjes langs, wisselt snel de hele tank inclusief pomp. Dus je moet vooraf even het typenummer doorgeven zodat ie de juiste mee kan nemen. Even tanken en een testritje maken voor je afrekent.
Saab 9-5 2.3t MY03 "LeBoque Noir" †3-9-'09
Saab 9-5 2.3T MY04 "LeBoque Bleu" †30-5-'13
Saab 9-5 Aero MY04 "LeBoque Brun"
Avatar gebruiker
millerman
Donateur 2014 + 2015 + 2016
Donateur 2014 + 2015 + 2016
 
Berichten: 11974
Geregistreerd: ma 23 feb, 2009 12:42
Woonplaats: Eindhoven

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor escort77 » do 21 sep, 2017 10:34

bedankt voor de tips. ik had m natuurlijk zelf ook al gevonden, maar was benieuwd of er hier ervaringen met deze man waren. Afspraak is gemaakt.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)
Avatar gebruiker
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
 
Berichten: 3591
Geregistreerd: vr 04 jul, 2008 14:01
Woonplaats: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor escort77 » vr 06 okt, 2017 13:19

Inmiddels een paar tankjes LPG verder dus tijd voor een update:

- contact met de beste man verliep vlot, kon het mooi combineren met een andere klus in de buurt maar hij rijdt het hele land door.
- wisselen van de tank ging erg snel. Op locatie thuis of werk, net wat je wil. Na de wissel even naar een pompstation gegaan, getankt en een stukje gereden, ook zwaarder belast, ging prima. Kostte mij alles bij elkaar een uur tijd ofzo, ideaal.

Nu echter een paar keer getankt, en het valt me op dat ik nu minder kan tanken dan voorheen. Er zit een 67 liter ringtank in de kofferbak. Bij het tanken ging er altijd zo'n 50 liter in (max 55 denk ik, maar ik reed de tank nooit helemaal leeg) en ik had daardoor een actieradius van 400-450 kilometer. Met de nieuwe tank/pomp kom ik echter slechts 300-350km, dan gaat het rode lampje knipperen en gaat er niet meer dan 40 liter in de tank. Het verbruik in liters per kilometer lijkt dus niet veranderd, alleen de hoeveelheid LPG die in de pomp gaat.

Het contact met Romio verloopt nu wat moeizamer, hij geeft aan dat 40 liter tanken normaal is voor een 67 liter tank.
67 liter, max 80% vulling dus zo'n 54 liter tanken, er blijft altijd 10 liter in de tank zitten, dus effectief ga ja dan naar 40 liter verbruik per tankbeurt.

Zou ik dan 200.000km in 9 jaar met een tank zonder vulbegrenzing hebben gereden? Of begrijp ik wat anders niet goed? Die verminderde actieradius schiet in ieder geval niet op...
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)
Avatar gebruiker
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
 
Berichten: 3591
Geregistreerd: vr 04 jul, 2008 14:01
Woonplaats: Noordwijk

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor App1 » vr 06 okt, 2017 18:07

Tank leeg rijden en aflaten vlotter eruit en afstellen. Of gewoon wat vaker tanken.
App1
Geregistreerd lid
 
Berichten: 94
Geregistreerd: do 02 feb, 2017 12:57

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor K0ENIE » zo 08 okt, 2017 8:46

De vlotter kun je afstellen zonder tank leeg te rijden door het rubberen O-ringetje eruit te peuteren en het ronde opnemertje te verdraaien. Opnemertje draait mee met het drijvertje middels een magneet.
K0ENIE
Geregistreerd lid
 
Berichten: 86
Geregistreerd: di 17 nov, 2015 22:22

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor Injectie » zo 08 okt, 2017 9:20

Interessant? Heb je er een foto van wwar die zit, want meer vulling vind ik wel leuk. Krijg nu 54 liter in mijn 67 liter tank. Zou hem graag richting de 60 liter zien gaan.
Huisregels van Saabforum.nl.Lees ze aub.
9000 2.3 LPG powered Na 7 jaar verkocht. Sinds februari 2015 een 9-5 estate
Avatar gebruiker
Injectie
Moderator
 
Berichten: 9986
Geregistreerd: wo 20 aug, 2003 20:49
Woonplaats: Vaassen

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor brinky » zo 08 okt, 2017 9:42

Wat Koenie zegt is alleen voor de display van de vlotter... dus hoeveel groene streepjes je ziet op de LPG-meter. De 80% vulling is wel te manipuleren, maar dan moet de tank los en de pomp er even uit.

Een 67 liter tank slechts 40 liter kunnen tanken is natuurlijk niet normaal... dan is er iets mis gegaan bij de revisie van de pomp. Waarschijnlijk een verkeerde houdertje gebruikt voor een andere tank, waardoor de pomp nu te ver in de tank is geplaatst. Of is het een cilindrische tank? Dan staat de tank misschien nog iets gedraaid...
'90 900 T16 Red Bull 5 deurs - '83 99 T16LPG 2 deurs Red Welpje - '96 9000 2.0t CSE LPG-G3
Saab Service Ommen - Inkoop, verkoop, reparatie, onderhoud en restauratie
Avatar gebruiker
brinky
Donateur 2014
Donateur 2014
 
Berichten: 19496
Geregistreerd: do 21 aug, 2003 13:38
Woonplaats: Harbrinkhoek

Re: tips voor het laten reviseren van een Vialle pomp?

Berichtdoor escort77 » zo 08 okt, 2017 9:50

Bij mijn auto gaat het om een ringtank die op de plaats van het reservewiel zit, de bodemplaat van mijn kofferbak is wat verhoogd. Ik wil zelf niet aan de LPG gaan zitten prutsen en denk dat ik even langs Rijnzicht ga, die kunnen me vast helpen.
Saab 9-3 SportSedan 1.8t automaat Victor LPG (2003)
- B207R, 3" RVS downpipe, Hirsch catback, bruine injectoren, evo-tuning
- Aero-remmen, 18" Hirsch, Aero-Hirsch-Eibach onderstel, speedparts strutbrace
- enz enz.

Ford Escort mk2 Bordeaux-uitvoering 1.3 automaat (1977)
Avatar gebruiker
escort77
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
 
Berichten: 3591
Geregistreerd: vr 04 jul, 2008 14:01
Woonplaats: Noordwijk


Keer terug naar LPG

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Yahoo [Bot] en 9 gasten