marijn dekker schreef:Probeer diana auto service eens. Romio heet de beste man. Komt gewoon bij jou thuis. Heeft mij al een aantal keer goed geholpen
Verstuurd vanaf mijn SM-G928F met Tapatalk
Romio heeft mijn pomp twee jaar geleden vervangen, slechte gereviseerde pomp want die was alweer defect(lagers waren vastgelopen), tank nooit helemaal leeg gereden maar dat geloofde hij niet. Dus toen maar naar de specialist gegaan en voor 400 euro een nieuwe pomp laten plaatsen waar ik zo'n beetje levenslange garantie op krijg(tot 100k km mag hij niet kapot). Romio heeft aangegeven niet verder te kunnen helpen met de installatie omdat hij alleen pompen vervangt.
tanisha schreef:Die oranje injectoren zijn de voorlopers van de donkerbruine injectoren die komen dus niet overeen met de software op je lpi ECU.
Die oranje lpi injectoren ben ik één keer eerder tegen gekomen op een 9-5 Aero en waren op maat gemaakt voor een gasinbouwer ik kan mij alleen niet meer herinneren welke dus ik denk dat je het daar in mag gaan zoeken.
Gele en witte injectoren zijn naar mijn weten standaard te koop? Gele met laagste inspuitvolume. Als hij te weinig zou injecteren doordat hij op een hoger volume injector staat afgesteld zou ik verwachten dat de inspuittijden omhoog gaan. Maar hij injecteert teveel.
Ik kan het wel fout hebben hoor, als ik google dan ziet volgens webshops een witte injector er zo uit:

Zo zien die van mij er ook uit, ik zou toch zeggen dat dit een gele kleur is

ReinO schreef:mooi instrument maar wel voor deskundigen, dat zal wel vaker zijn nut hebben ook voor anderen. Heb je die 'diagnose voor de injectoren' ook bekeken?
En tja wanneer de verkeerde injectoren zijn gemeld.
Ontzettend mooie tool! Alleen zonder dealer code beperkt want je kan alleen testen en niets instellen, helaas. Wel ontzettend leerzaam wat er allemaal gebeurt en hoe het werkt!
Ik ga Maandag een kabeltje maken om de vialle ecu met bluetooth uit te kunnen lezen tijdens het rijden.
Dat de vialle ECU aangeeft dat de LPG druksensor uitgang 0.7volt is(toevallig is dat een diode drop bij open circuit) zit mij niet helemaal lekker want(handleiding vialle):
De LPE houdt bij het bepalen van de inspuittijd rekening met veranderlijke signalen zoals accuspanning en LPG druk. Bij een lagere accuspanning is de aanspreekvertraging groter en dus de injectoropbrengst kleiner. De elektrische aanstuurtijd moet dus verlengd worden om dezelfde opbrengst te krijgen. In geval van bijvoorbeeld een hogere LPG druk zal de LPG opbrengst ook hoger zijn en dus de injectietijd korter kunnen worden. Maar door de hogere druk wordt de aanspreektijd langer.
Oftewel: als de Vialle ECU denkt dat de druk 5 bar is(0.7/0.9Volt) terwijl deze in werkelijkheid 10 bar is(1.7/1.9Volt), zal hij twee keer zo veel inspuiten in de cilinders én op een ander punt de injectoren openen. Wat uiteraard resulteert in een veel te rijk mengsel. Aangezien ik de sensor al tijdens het rijden gecontroleerd heb, is het of de software die het niet goed weergeeft, of er is een kabelbreuk/slecht contact naar de vialle ECU.. Wat intermitted gedrag zou verklaren.
Nieuwe hypothese en we rechercheren weer rustig door
