Saab 9-2X
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 62
- Lid geworden op: ma 03 apr, 2006 9:46
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Saab 9-2X
Weet iemand of ik een Saab 9-2X van 2004 in Nederland op de weg kan krijgen. Auto staat nu nog in Canada.
Dit in verband met type goedkeur etc.
En heeft iemand van jullie weleens een auto ingevoerd vanuit Canada. (of Duitsland) en wat komt daarbij kijken.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Dit in verband met type goedkeur etc.
En heeft iemand van jullie weleens een auto ingevoerd vanuit Canada. (of Duitsland) en wat komt daarbij kijken.
Alvast bedankt voor je antwoord.
- Style&Co
- Moderator + Donateur
- Berichten: 15639
- Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
- Regio: NL - Provincie Drenthe
Re: Saab 9-2X
moet kunnen want ik heb er al een paar te koop zien staan op NL kentekenPlumbum schreef:Weet iemand of ik een Saab 9-2X van 2004 in Nederland op de weg kan krijgen. Auto staat nu nog in Canada.
Dit in verband met type goedkeur etc.
En heeft iemand van jullie weleens een auto ingevoerd vanuit Canada. (of Duitsland) en wat komt daarbij kijken.
Alvast bedankt voor je antwoord.
wat voor een is het? Lineair of Aero? Foto's???
live your dreams
- Tenfour
- Moderator + Donateur
- Berichten: 9352
- Lid geworden op: do 04 mei, 2006 22:25
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Als er nog geen Nederlandse of Europese Typegoedkeuring is voor dit type auto dan zijn er twee opties:
1) Keuring bij het TUV in Duitsland;
2) Of de Keuring verzorgd door het testcentrum van het RDW in Lelystad
1) Keuring bij het TUV in Duitsland;
2) Of de Keuring verzorgd door het testcentrum van het RDW in Lelystad
Nadeel van beide testen, heb ik mij laten vertellen, is dat jouw dierbare auto compleet wordt afgeragd om alle benodigde informatie te vergaren voor de typegoedkeuring... Zoek dus eerst goed uit of jouw auto reeds eerder ingevoerd is geweest in Europa en/of Nederland/Duitsland. Kosten voor deze keuring kunnen oplopen tot 1000 euroBijzondere Kentekening keuringen:
RDW verstrekt ook kentekens aan personenauto's van buiten de EU zonder typegoedkeuring
Als u een personenauto van buiten Europa in Nederland wilt invoeren, kunt u bij de RDW terecht, ook als deze geen typegoedkeuring heeft.
De keuring wordt, inclusief benodigde testen, uitgevoerd op het Test Centrum Lelystad.
Een eventueel benodigd identiteitsonderzoek, al dan niet gecombineerd met inslag van een identificatienummer, kan deel uitmaken van de keuring. (Het TSTD kan voor u aan de hand van orginele fabrieks papieren aan RWD aan tonen welk identificatienummer bij u auto hoort zo ook kunnen wij het bouwjaar en chassisnummer bepalen.)
Deze procedure is alleen van toepassing op fabrieksmatig en seriematig geproduceerde personenauto's. Andere categorieën voertuigen, zoals lichte bedrijfsauto's of zelfbouwvoertuigen, vallen voorlopig nog buiten deze regeling.
De voertuigeisen zijn gebaseerd op:
- Eisen kleine serie regeling personenauto's
- Permanente eisen (APK-eisen)
Nu: '63 96 Sport, '66 96 MC850, '93 900 T16, '06 9⁵ Aero, '08 9³ 2.8T V6 Aero caab
Ex: '06 9³ 2.8T V6 Aero,'05 9³ Aero caab,'02 9⁵ Aero,'01 9³ Aero caab,'99 9³ Viggen,3x'97 9k Anni,'94 900 T16,3x'93 900i,'91 900 Aero, 3x'89 900 T16 caab,2x'86 900 T16S Aero,'79 96v4,'74 95v4,'70 96v4,'65 96,'56 93A
Ex: '06 9³ 2.8T V6 Aero,'05 9³ Aero caab,'02 9⁵ Aero,'01 9³ Aero caab,'99 9³ Viggen,3x'97 9k Anni,'94 900 T16,3x'93 900i,'91 900 Aero, 3x'89 900 T16 caab,2x'86 900 T16S Aero,'79 96v4,'74 95v4,'70 96v4,'65 96,'56 93A
- Willy en Peter
- Geregistreerd lid
- Berichten: 730
- Lid geworden op: vr 08 dec, 2006 18:33
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- gj900
- Donateur (7x)
- Berichten: 17572
- Lid geworden op: vr 22 okt, 2004 15:23
- Regio: Deutschland - Duitsland
Re: Saab 9-2X
Waarom zou je in hemelsnaam de moeite nemen om een 9-2X te importeren? OK, je rijdt exclusief, maar meer voordelen kan ik er niet aan ontdekken. Koop een Subaru Impreza in NL en je rijdt goedkoper in dezelfde autoPlumbum schreef:Weet iemand of ik een Saab 9-2X van 2004 in Nederland op de weg kan krijgen. Auto staat nu nog in Canada.
900S Aero 1992 - Le-Mans
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
XC70 T6 Summum 2011 - Flamenco Rojo
9-5 Aero Estate 2004 - Espresso (tot 2020)
9-3 Aero Salomon ed 2002 - Cosmic (tot 2016)
900 turboS Aero cabrio 1994 - Eucalyptus (tot 2015)
BMW 323iA touring 1998 (tot 2012)
9000 CSE 2.0lpt Anni Hirsch 1996 (tot 2009)
- sonett
- Geregistreerd lid
- Berichten: 881
- Lid geworden op: za 01 okt, 2005 21:29
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Re: Saab 9-2X
en zet er een Saab 9.2x neus opgj9000 schreef:Waarom zou je in hemelsnaam de moeite nemen om een 9-2X te importeren? OK, je rijdt exclusief, maar meer voordelen kan ik er niet aan ontdekken. Koop een Subaru Impreza in NL en je rijdt goedkoper in dezelfde autoPlumbum schreef:Weet iemand of ik een Saab 9-2X van 2004 in Nederland op de weg kan krijgen. Auto staat nu nog in Canada.
- John
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Saab 9-2X
zeker niet. Heb ook al in de VS gekeken en incl BPM, transport, keuring, verzekering e.d. houd je gemakkelijk enkele duizenden Euro's over.gj9000 schreef:Plumbum schreef:Koop een Subaru Impreza in NL en je rijdt goedkoper in dezelfde auto
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut
- jwaterink
- Donateur (6x)
- Berichten: 8527
- Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Re: Saab 9-2X
En heb je een unieke auto in Nederland.John schreef:gj9000 schreef:zeker niet. Heb ook al in de VS gekeken en incl BPM, transport, keuring, verzekering e.d. houd je gemakkelijk enkele duizenden Euro's over.Plumbum schreef:Koop een Subaru Impreza in NL en je rijdt goedkoper in dezelfde auto
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername
- fons
- Geregistreerd lid
- Berichten: 236
- Lid geworden op: vr 18 aug, 2006 23:11
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Weet waar je aan begint.
Ik heb enige tijd geleden via E-bay een Volvo 260 in de US gekocht.
Bleek een type te zijn wat in die configuratie niet in europa geleverd was.
Hij zou dus het hele traject in moeten voor EC typegoedkeuring.
Dit kon oplopen tot 3000 euro. Daarbovenop kwam nog eens de bpm en btw.
Al met al een zeer kostbare zaak waar ik van af heb gezien.
Gelukkig heeft een collega van onze vestiging in de US de auto met weinig verlies voor mij door kunnen verkopen.
Ik heb enige tijd geleden via E-bay een Volvo 260 in de US gekocht.
Bleek een type te zijn wat in die configuratie niet in europa geleverd was.
Hij zou dus het hele traject in moeten voor EC typegoedkeuring.
Dit kon oplopen tot 3000 euro. Daarbovenop kwam nog eens de bpm en btw.
Al met al een zeer kostbare zaak waar ik van af heb gezien.
Gelukkig heeft een collega van onze vestiging in de US de auto met weinig verlies voor mij door kunnen verkopen.
900NG LPG (323k and .... geschorst!!!)
Punto Sporting Speedgear voor het dagelijks vervoer
Punto Sporting Speedgear voor het dagelijks vervoer
- Michel Amsterdam
- Geregistreerd lid
- Berichten: 180
- Lid geworden op: di 14 dec, 2004 17:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
In Polen staat er één te koop.
http://moto.allegro.pl/item166579321_sa ... turbo.html
Een hoop geld 21.500 euris.
Dus er zal een EU type geodkeuring voor zijn.
Onderhoud bij Subaru???
Succes.
http://moto.allegro.pl/item166579321_sa ... turbo.html
Een hoop geld 21.500 euris.
Dus er zal een EU type geodkeuring voor zijn.
Onderhoud bij Subaru???
Succes.
Saab 99 lang geleden!
9-3 coupe se tid ( Bjorn ) verkocht.
900 2.1 485.000 km. verkocht.
9-3 1.8T ss, uit de lease.
9-3 1.8T Estate, uit de lease.
900 T16 Cabrio.
9-3 coupe se tid ( Bjorn ) verkocht.
900 2.1 485.000 km. verkocht.
9-3 1.8T ss, uit de lease.
9-3 1.8T Estate, uit de lease.
900 T16 Cabrio.
- Michel Amsterdam
- Geregistreerd lid
- Berichten: 180
- Lid geworden op: di 14 dec, 2004 17:01
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Helemaal off topic:
Wellicht gaat het in Polen gewoon allemaal wat makkelijker! Zou hier ook geen kwaad kunnen. Alleen de kwaliteit van de wegen is daar zo slecht dat je daar beter niet met snelle auto's kan rijden. Of je moet een flinke voorraad alu velgen hebben.
Wellicht gaat het in Polen gewoon allemaal wat makkelijker! Zou hier ook geen kwaad kunnen. Alleen de kwaliteit van de wegen is daar zo slecht dat je daar beter niet met snelle auto's kan rijden. Of je moet een flinke voorraad alu velgen hebben.
Saab 99 lang geleden!
9-3 coupe se tid ( Bjorn ) verkocht.
900 2.1 485.000 km. verkocht.
9-3 1.8T ss, uit de lease.
9-3 1.8T Estate, uit de lease.
900 T16 Cabrio.
9-3 coupe se tid ( Bjorn ) verkocht.
900 2.1 485.000 km. verkocht.
9-3 1.8T ss, uit de lease.
9-3 1.8T Estate, uit de lease.
900 T16 Cabrio.