Trailblazer; born from jets?!

2005-2012
wulf
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Bericht door wulf » vr 05 jan, 2007 10:03

bas.kuijpers schreef:Geloof me: in de VS zie je alleen een Franse wagen als Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen. Nooit dus. Vergeet niet dat de meeste Amerikanen niet veel op hebben met alles wat Frans is. Een BMW, Volkswagen, Mercedes, Audi, Saab of Volvo kom je er nog wel eens tegen (in volgorde van frequentie heb ik ze hier opgenoemd), maar Franse of Italiaanse wagens zie je er niet, tenzij het om een Ferrari o.i.d. gaat. De makers van het Saab-spotje kunnen het hebben afgekeken van Citroen, maar de gemiddelde Amerikaanse kijker herkent dat toch niet, tenzij ze het op zaken- of driedaagse Europese rondreis op een televisietoestel in een Europese hotelkamer hebben gezien. En dan nog zullen ze denken dat Citroen het juist van Saab heeft afgekeken.
De Fransen hebben het vroeger geprobeerd in de USA maar gewoon slechte producten geintroduceerd die helemaal niet gewild waren in de Amerikaanse markt op dat moment (Renault Le Car...!). En waar zijn de Fransen nu? Het is niet zo dat de Amerikanen geen Franse auto's willen maar ze worden hier niet verkocht. Dus leg niet automatisch de schuld bij de Amerikanen maar vraag je af waarom de Fransen niet exporteren naar de VS. Het zelfde voor Italie. Saab (en Volvo/BMW/MB/VW) hebben gewoon een veel beter inzicht (en kwaliteit) gehad met Amerikaanse markt.

jwaterink
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Donateur 2014 + 2015 + 2016 + 2017 + 2018 + 2019
Regio: Kies een regio:

Bericht door jwaterink » za 24 feb, 2007 21:13

Even terugkomen op de Trailblazer.

We hebben dus nu zo'n gevaarte als bedrijfsauto, de opel montery heeft schade en wordt verkocht als export en er is een 2002 TrailBlazer voor terug gekomen. Het is een 4.2 6 cylinder automaat uit Belgie, maar van een handelaar in Hamburg (hoezo omweg).

Ding is geruisloos. Ligt best lekker op de weg en is ook meer dan vlot genoeg :D . Hangt lekker aan het gas (zeer dubbelzinnig, ding is op lpg en loopt als de brandweer).

Ik heb nooit in een 9-7 gereden, maar hoop wel dat deze wat beter is afgewerkt dan de Chevy. Typisch amerikaans dashboard, met veel toeters en bellen en uiteraad veel krakend plastic. Ik ben wel uitermate gecharmeerd van het 2 drivers principe.

Ipv alleen geheugen voor de stoelen, gaat de Mem1 en Mem2 toets nog wat verder. Hij onthoud ook de stand van de airco en de radiozender. Zitten ook 2 handzenders bij voor het slot met daarin ook code 1 en 2.

Ik kreeg vanmiddag alvast de opdracht om de parkeerlichtjes te repareren, want mijn collega kon niet bij de fittingen komen. My god wat een geval. De gehele kunstof gril (dus incl dat deel wat tussen de U vormige koplampen steekt) moet eruit gewrikt worden. Daarvoor moet je dus eerst de verchroomde wisserdoppen demonteren. Dat wil ik over 5 jaar nog wel eens proberen als de weekmakers in het kunstof zijn uitgewerkt :lol: .

Het export kenteken verloopt vanacht om 00:00 dus nu staat hij gestald totdat hij is omgebouwd naar grijs kenteken :oops: en naar de RDW kan voor een kenteken.

Afbeelding

Zie hier, oude gevaarte en nieuwe gevaarte naast elkaar.

Afbeelding
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername

Arbilen
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Bericht door Arbilen » zo 16 dec, 2007 15:40

Ik heb vorig jaar in Californie 4000 km in een Trailblazer mogen rijden en het is inderdaad een echte Amerikaan. Rijdt heerlijk, superstoer, trekt als de brandweer, maar heeft niet zoveel met Saab te maken. Ik vind die Amerikaanse dashboards zo jaren 80 aan doen met al die ouderwetse leds en de hoekige vormen.....

Toen ik de eerste 9-7 live heb mogen aanschouwen viel me meteen de vergelijking met de Trailblazer al op. Maar ja, waarom mag Volvo wel een XC 90 en Saab geen 9-7. Ik heb me er al bij neergelegd dat de 'oude waarden' verleden tijd zijn en dat je tegenwoordig als automerk wel mee moet, wil je het overleven. Kan toch niet de bedoeling zijn dat Saab ook het veld moet ruimen in het geweld van de hedendaagse automobielverhoudingen?

Ze mogen hem trouwens zo bij mij voor de deur zetten, dan neem ik er wel een mooie classic cabrio bij voor het echte Saab-gevoel ;-)
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector sedan, 99GL '82, 9-3 Estate Vector, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 turbo sedan 1982, .

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 cabrio 2.0t 2003, 9-3 cabrio 2.0T 2007

Twentse Saabvrienden:
https://www.facebook.com/twentsesaabvrienden?fref=ts" of @saabvrienden

Arbilen
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Overijssel
Contacteer:

Bericht door Arbilen » ma 24 dec, 2007 15:08

Als je in Canada woont heb je recht van spreken als je een mening wilt vormen over het SUV gehalte van de Saab. In het algemeen vind ik het volstrekt belachelijk om in het vlakke overbevolkte Nederlandse en dan met name de stedelijke gebieden in de Randstad in een vierwielaangedreven V8 met bergklimkwaliteiten te willen rondrijden. Daar kun je met geen mogelijkheid 1 geloofwaardig argument voor bedenken anders dan dat je enorm de behoefte hebt om jezelf letterlijk en figuurlijk boven de menigte uit te steken. Een soort van verkeerd superioriteitsgevoel. Anderen noemen het a-sociaal. En dan blijf ik ook de volledige bewondering houden voor de power, de uitstraling en het geweld van zo'n 9-7X. Maar dan wel in het juiste perspectief. In Nederland voldoet daar in het beste geval het platteland enigzins aan, in landen als de States en Canada al snel meer dan 90% van de omgeving. Heel veel plezier met je Trollblazer.
Ex 9-3 2.2TiD, 9-3 cabrio, 9-5 Vector sedan, 99GL '82, 9-3 Estate Vector, 9-3 Aero cabrio RHD, Saab 900 turbo sedan 1982, .

Nu: Saab 95 'Trol' uit 1975 en 9-3 cabrio 2.0t 2003, 9-3 cabrio 2.0T 2007

Twentse Saabvrienden:
https://www.facebook.com/twentsesaabvrienden?fref=ts" of @saabvrienden

wulf
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Re: Saab 9-7X

Bericht door wulf » di 25 dec, 2007 2:58

Trollblazer schreef: :idea: op basis van die laatste zou je best een 'Saab 9-8 XL' kunnen maken, uiteraard met een turbo V-8... :wink:
The Chevy Outlook is ook wel een goede kandidaat voor de 9-8X. Ik weet dat het niet praktisch is maar als ik ooit weer eens naar NL zou verhuizen zou ik waarschijnlijk toch wel een Suburban kopen. Op LPG dan wel natuurlijk. En dan alleen maar eigenlijk omdat niemand mij verteld waar ik wel en niet in kan rijden. :P

Maar zonder gekheid, het blijven natuurlijk 2 verschillende wereld delen en de 9-7X was nooit bedoeld voor Europa. Ik heb ook een Trailblazer gehad en een dag in een 9-7X gestuurd en de 9-7X was een hele vooruitgang.

Plaats reactie