gereden 9-7X

2005-2012
De Flok
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door De Flok » do 25 mei, 2006 11:15

S@@bman schreef:
GRIFFIN schreef:Anders gezegd: rijdt best wel goed, maar kan je nu ook moeilijk een volwaardige SAAB gaan noemen :wink:
Ik weet dat ik nu een heleboel forummer op de tenen ga trappen, maar voor mij bestaat Saab al niet meer sinds 1993.

Sorry :roll: .
Stel dat Saab op eigen benen had gestaan en de afgelopen 13 jaar had gebracht wat het merk onder GM heeft gebracht, bestond het merk dan volgens jou ook niet meer? Volgens mij is het voor velen gewoon het idee dat Saab onderdeel is van GM. So be it, de hele autoindustrie hokt met elkaar.

Mij trap je niet op de tenen hoor, het is mij om het even. Ik vind de "originele" Saabs ook geweldig, maar die kunnen niet meer mee(helaas) met de huidige modellen en dan bedoel ik niet alleen de GM Saabs, maar de hele markt. En dan kan je mijns inziens beter nog een nieuwe Saab kopen dan iets uit Duitsland.
BMW 320iA sedan F30 2014
Mini Cooper D R56 2007
9-3 2.0t SE '99 Hirsch stage I (it's back! -> sold)
9-5 2.3T Aero '00 (sold)
9-3 2.0t SE '99 Hirsch stage I (sold)

Ridder in de orde van opperste Frikandel

davidjoost
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Utrecht
Contacteer:

Bericht door davidjoost » do 25 mei, 2006 13:49

ik hoor Audi-rijders nooit zeuren over dat hun modellen zoveel op Volkswagens lijken..... :roll: en toch delen ook zij een hoop techniek!

davidjoost
2005 Saab 9-3 Cabrio 2.8 V6 Turbo Aero (stage 1 DionHPT)
1999 Volvo S80 T6 'Bi-Fuel' - verkocht
1990 Saab 9000 CD 2.0 T16 - verkocht

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » do 25 mei, 2006 19:58

De Flok schreef:
S@@bman schreef:
GRIFFIN schreef:Anders gezegd: rijdt best wel goed, maar kan je nu ook moeilijk een volwaardige SAAB gaan noemen :wink:
Ik weet dat ik nu een heleboel forummer op de tenen ga trappen, maar voor mij bestaat Saab al niet meer sinds 1993.

Sorry :roll: .
Stel dat Saab op eigen benen had gestaan en de afgelopen 13 jaar had gebracht wat het merk onder GM heeft gebracht, bestond het merk dan volgens jou ook niet meer? Volgens mij is het voor velen gewoon het idee dat Saab onderdeel is van GM. So be it, de hele autoindustrie hokt met elkaar.

Mij trap je niet op de tenen hoor, het is mij om het even. Ik vind de "originele" Saabs ook geweldig, maar die kunnen niet meer mee(helaas) met de huidige modellen en dan bedoel ik niet alleen de GM Saabs, maar de hele markt. En dan kan je mijns inziens beter nog een nieuwe Saab kopen dan iets uit Duitsland.
Het heeft voor mij niets, maar dan ook helemaal niets te maken met het feit dat Saab onder GM is ondergebracht.
Ik constateer gewoon dat Saab veel karakter heeft verloren in de nieuwe(re) modellen.
Na de 900 Classic begonnen de wagens steeds meer overeenkomsten te vertonen met andere merken, wat volgens mij voordien niet het geval was.

Het is ook niet meer dan logisch dat de oude modellen niet meer meekunnen met nieuwe wagens van welk merk dan ook.

Je kunt de oude modellen nog het best vergelijken met andere merken uit die tijd.
En uit die vergelijking kan ik alleen maar afleiden dat de oude Saabs karaktervoller, gedurfder en eigenzinniger waren dan auto's van andere merken destijds 8) .
Saab 900c (2d) 1986
Saab 900 GLs (5d) 1979
Saab 99 GL (4d) 1982
Saab 9-3 Estate 2007

Tool
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Bericht door Tool » za 27 mei, 2006 21:03

Maar de NG mist iets wat de classic wel heeft, al je ernaar kijkt dan krijg je toch niet het gevoel dat de classic geeft...
Saab 99 GL-T8 '84

72sonett-III
Geregistreerd lid
Contacteer:

Bericht door 72sonett-III » zo 04 jun, 2006 11:02

S@@bman schreef:... voor mij bestaat Saab al niet meer sinds 1993.
1994 voor de 900 cabrio.
Aan de andere kant; als SAAB niet overgenomen was door GM hadden ze nu waarschijnlijk helemaal niet meer bestaan. Het is gewoon een merk met een te kleine markt om snel mee te kunnen veranderen, dankzij GM bestaan ze nog steeds als merk.
[size=75][url=http://www.saabforum.nl/modules.php?set_albumName=72sonett-III&op=modload&name=gallery&file=index&include=view_album.php]MH[/url]
'72 97 '77 96 (cabrio)
'79 96 (#138)
'91 900i 2.1
[url=http://www.saabforum.nl/albums/album605/4_3_07.sized.jpg]'95 900SE cabrio[/url][/size]

cavok
Geregistreerd lid

Bericht door cavok » zo 04 jun, 2006 11:32

Ik wil natuurlijk ook geen medeforummers op de teentjes trappen , maar ik moet nu toch wat kwijt aan de klassieke Saabrijders die zo zeuren over het verlies van karakter.
Het is natuurlijk wel heel leuk om een eigenzinnige auto te rijden, maar ik denk dat de meeste zeurders, net als ik, niet het budget hebben/hadden om een gloednieuwe SAAB te kopen, nu niet en in de 80er jaren niet.
Feit is gewoon dat SAAB een tijdje terug "down the hill" ging en we hebben allemaal mazzel dat het nog bestaat, of het nou dankzij of ondanks GM is.
De auto's moeten nou eenmaal concureren met andere merken en ik denk dat het nu de goeie weg op gaat. De modellen zien er goed uit en nu het image nog. Die 9-7X zal waarschijnlijk niet veel geld opleveren, maar ik denk dat het het image onbewust bij de SAAB-doelgroep (en dat zijn dus meestal niet wij, maar mensen die €40000 of meer voor een auto uitgeven) veel goed doet.

Ik hoop in ieder geval dat ik nog vele jaren voor een goeie prijs een leuke tweedehands SAAB kan krijgen.

De Flok
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Gelderland

Bericht door De Flok » zo 04 jun, 2006 14:20

cavok schreef:Ik hoop in ieder geval dat ik nog vele jaren voor een goeie prijs een leuke tweedehands SAAB kan krijgen.
Daar ga ik in mee. En als Saab goed zou lopen en een goed imago zou hebben, waren de tweedehands Saabjes een stuk duurder. Ik ben student en had met hogere prijzen geen Saab kunnen rijden. Dus aan de ene kant ben ik blij met hoe het gelopen is bij Saab, andere kant natuurlijk niet. Ieder voordeel heb ze nadeel he :P
BMW 320iA sedan F30 2014
Mini Cooper D R56 2007
9-3 2.0t SE '99 Hirsch stage I (it's back! -> sold)
9-5 2.3T Aero '00 (sold)
9-3 2.0t SE '99 Hirsch stage I (sold)

Ridder in de orde van opperste Frikandel

RobvH
Geregistreerd lid

Bericht door RobvH » wo 03 jan, 2007 23:20

Zoveel mensen, zoveel meningen.

Ik vind alle SAABs goed; oud of nieuw, maakt me weinig uit. Een mooie auto is een mooie auto.
Ja, zo'n V4 heeft absoluut karakter. Maar...... mijn "brave" 9-3 met 200+ PK heeft dat ook hoor;........ echt waar .......
Ik ben in ieder geval blij met m'n on-SAAB 9-3.
Sterker nog, en voor sommigen nog vreselijker; ik kan bijna niet wachten op het moment dat ik een SAAB 9-7X op mijn oprit kan parkeren..... :D

Mvg

Rob

wulf
Geregistreerd lid
Regio: Outside Europe

Bericht door wulf » vr 05 jan, 2007 9:45

Ik denk niet dat de 9-7X ooit bedoeld was voor de Europese markt, zekere niet met die benzine priizen. Het positieve van de 9-7X is dat het nieuwe klanten bij de dealer brengt. Die klanten zullen ook kijken naar de 9-3 en 9-5 en misschien van mening veranderen.

Ik heb jaren lang een Trailblazer gereden en ook een dag in de 9-7X gestuurd. Ik ben het er mee eens dat het geen Saab is maar het is een heel comfortabele SUV. De markt in de VS is gewoon niet te vergelijken met NL en ik begrijp waarom GM voor de 9-7X gekozen heeft, hoe jammer het ook is dat deze SUV niet veel met SAAB tte maken heeft.

taaffert
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door taaffert » vr 05 jan, 2007 10:03

Ik snap de keuze voor een 9-7x wel, prima auto. Ik heb inmiddels in verschillende uitvoeringen gereden (voorzover deze er zijn), 4.2i L6, 5.3 V8 en eentje nog eens full options, met dubbele schermen achter, en voor ook navigatie/touchscreen met tv-tuner en DVD, camera voor achteruitrijden enz...
Ik vind het nog steeds een prettige auto, echter wil je meer raffinement, dan zal het een ander moeten worden, maar daar hangt meestal ook meteen een ander prijskaartje aan.

Welke motor is het bij jou geworden? Wat voor leer heb je erin? Buitenkleur?
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)

timpie
Geregistreerd lid
Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale

Bericht door timpie » vr 05 jan, 2007 20:12

72sonett-III schreef:
1994 voor de 900 cabrio.
Aan de andere kant; als SAAB niet overgenomen was door GM hadden ze nu waarschijnlijk helemaal niet meer bestaan. Het is gewoon een merk met een te kleine markt om snel mee te kunnen veranderen, dankzij GM bestaan ze nog steeds als merk.
GM was inderdaad ee noodzaak in deze periode van globalisering.

Saab heeft echter steeds onderdelen betrokken bij andere merken....en dat het design verandert is al even logisch....saab is Morgan niet. Uiteindelijk vindt ik, in een periode dat alle auto's steeds meer op elkaar gaan lijken, dat saab toch nog onderscheidende stijlelementen handhaaft (zelfs de 9.7x).

Nog even dit, van de saabs in mijn bezit is het enkel de jongste die over een eigen ontwikkelde motor beschikt......Is mijn 96 of 9.3 daarom minder Saab?
saab 96 (1973)
saab 9.3 tid (1998) verkocht
saab 9.3 se anniversary cabrio (2002)
saab 9.5 2.0t lpi estate (2002) verkocht
saab 9.5 tid (2006)
Porsche 993 (1994)
Renault Grand Espace (2008)

timpie
Geregistreerd lid
Regio: BE - West-Vlaanderen / Flandre-Occidentale

Bericht door timpie » vr 05 jan, 2007 20:13

72sonett-III schreef:
1994 voor de 900 cabrio.
GM was inderdaad ee noodzaak in deze periode van globalisering.

Saab heeft echter steeds onderdelen betrokken bij andere merken....en dat het design verandert is al even logisch....saab is Morgan niet. Uiteindelijk vindt ik, in een periode dat alle auto's steeds meer op elkaar gaan lijken, dat saab toch nog onderscheidende stijlelementen handhaaft (zelfs de 9.7x).

Nog even dit, van de saabs in mijn bezit is het enkel de jongste die over een eigen ontwikkelde motor beschikt......Is mijn 96 of 9.3 daarom minder Saab?
saab 96 (1973)
saab 9.3 tid (1998) verkocht
saab 9.3 se anniversary cabrio (2002)
saab 9.5 2.0t lpi estate (2002) verkocht
saab 9.5 tid (2006)
Porsche 993 (1994)
Renault Grand Espace (2008)

verde900
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Zuid-holland
Contacteer:

Bericht door verde900 » vr 05 jan, 2007 21:18

Vind een NG900 c.q. 9-3 toch een veel grotere houdbaarheid hebben qua ontwerp dan menig andere auto uit 1993, een NG900 heeft zeer zeker ook klassiekerpotentie.
SAAB, värd varje krona.........
http://www.tannesstuga.se voor een vakantie(huis) in Skåne
En ben je daar, proef dan echt Skånse geitenkaas www.gladageten.se

RobvH
Geregistreerd lid

Bericht door RobvH » ma 08 jan, 2007 22:42

Ik ben blij dat er toch wel wat meer "moderne" SAAB liefhebbers zijn...

Is een 9-7X een rasechte SAAB? Eeehhhh, wat mij betreft niet. Het is gewoon een ver-SAAB-te Trailblazer......
Maarrrrr, je kan zeggen wat je wil; het is wél een verdomd leuke SUV en ik ben blij dat er SAAB op staat. Voor mij is ie SAAB genoeg! Laat maar komen die machine!

Welke kleur? Zwart van buiten en beige leer van binnen, net als mijn 9-3.
Welke motor? De 4.2 is wat mij betreft wel voldoende.

Mvg

Rob

taaffert
Geregistreerd lid
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Bericht door taaffert » ma 08 jan, 2007 22:48

Rob van Helvoirt schreef:Ik ben blij dat er toch wel wat meer "moderne" SAAB liefhebbers zijn...

Is een 9-7X een rasechte SAAB? Eeehhhh, wat mij betreft niet. Het is gewoon een ver-SAAB-te Trailblazer......
Maarrrrr, je kan zeggen wat je wil; het is wél een verdomd leuke SUV en ik ben blij dat er SAAB op staat. Voor mij is ie SAAB genoeg! Laat maar komen die machine!

Welke kleur? Zwart van buiten en beige leer van binnen, net als mijn 9-3.
Welke motor? De 4.2 is wat mij betreft wel voldoende.

Mvg

Rob
4.2 rijdt zeker lekker inderdaad, goed smeuig. Geluid is ook mooi van de motor, hoor je prima met het schuifdak open.
Heb je er ook Kenwood navigatie/audio/dvd etc... in?
'92 900 S 5drs Saabientje (sold!)
'93 900 S 2drs cabrio Caabbert (sold!)

Plaats reactie