gereden 9-7X
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 83
- Lid geworden op: di 30 sep, 2003 10:23
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
VAG heeft als beleid de 4 merken allen hun eigen identiteit te laten behouden. Ze moeten te onderscheiden zijn.davidjoost schreef:ik hoor Audi-rijders nooit zeuren over dat hun modellen zoveel op Volkswagens lijken..... en toch delen ook zij een hoop techniek!
Bij GM gaat het alleen om overleven. De grote Amerikaanse markt staat echt op instorten, er zijn vorig jaar record verliezen gedraaid. Hun streven is niet de identiteit van de merken te bewaren, maar om omzet te genereren. Op zich niets mis mee, maar Saab was nu eenmaal een behoorlijk afwijkend automerk. Dat is nu echt wel verdwenen.
Moet zeggen dat het me in positieve zin verbaast dat die GM 9-7x wel het contactslot in het midden heeft, iets wat GM al jaren uit de Saabs heeft willen bannen (zoals bij een type 9000 gebeurd is). De rest van het dashboard heeft wel de Saab kenmerken.
Wanneer komt de 9-2x? Als het ijs gebroken is...
- John
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: wo 27 aug, 2003 16:26
- Regio: NL - Provincie Gelderland
[quote="zaab900]Moet zeggen dat het me in positieve zin verbaast dat die GM 9-7x wel het contactslot in het midden heeft, iets wat GM al jaren uit de Saabs heeft willen bannen (zoals bij een type 9000 gebeurd is)[/quote]
dat heeft niets met GM te maken....de 9000 kwam al in '85 op de markt.
Leuk in de 9-7X is de bekerhouder in het dashboard dat identiek is aan de 9-5
dat heeft niets met GM te maken....de 9000 kwam al in '85 op de markt.
Leuk in de 9-7X is de bekerhouder in het dashboard dat identiek is aan de 9-5
9000 Aero aut.
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut
900+96 cabrio tiptronic
200 Saab schaalmodellen
Ex:
9-5 3.0 V6 Estate Aut Aero uitv, Classic Cabrio 900 T16s, 9000 CS 2.3t aut. Burgundy, 9000 2.3i aut, 900i 16v aut, 900c, 95V4, 9-3 ss TiD aut
- verde900
- Donateur
- Berichten: 15106
- Lid geworden op: zo 04 jan, 2004 17:17
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- Contacteer:
Het waren kwalitatief ook niet van die heel geweldige auto's, die 84er was na onze kennismaking ook permanent "out of order" toen het dak zo'n 40cm lager zatjwaterink schreef:even een beetje oftopic maargoed, volgens mij zijn van de 9000 in de eerste bouwjaren geen exemplaren meer in rijdende staat, tenminste ik heb nog nooit in het wild een 9000 van voor 1987 gezien.
SAAB, värd varje krona.........
Deltid Skåning..
Deltid Skåning..
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 54
- Lid geworden op: ma 22 jan, 2007 12:45
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Het prille Saabgevoel dat zich onmiskenbaar in mij aan het nestelen is, laat zich momenteel het beste omschrijven als: "een leuke, mooie of dikke auto maakt nog geen Saab". En dat lijkt mé helemaal van toepassing op de 9 - 7 x. Heb helemaal niks tegen dit soort bakken, integendeel. Maar doe mij dan toch maar een VW of Volvo als het moet.
- mwjvannimwegen
- Geregistreerd lid
- Berichten: 55
- Lid geworden op: wo 25 apr, 2007 7:43
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Helaas een kleine parkeerschade op mijn 9-3 zodoende een leenauto van de Saab mee. Het wordt toch maar niet de volgende auto. Hij past niet in de garage en als hij op de oprit staat samen met de auto van mijn vrouw krijgen we geen krant, post of bezoek meer want er kan niemand meer langs...
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
- N2024
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4359
- Lid geworden op: za 04 jun, 2005 15:14
- Regio: NL - Provincie Zeeland
- Contacteer:
Over het rijden met de 9-7. Ik vind het een beetje lijken op rijden in de Mercedes Sprinter die we voor de zaak hebben: Je zit wat hoger en komt niet vooruit. Op zich rijd ik wel graag in de Sprinter trouwens hoor.
Positief:
Je merkt hobbels en verkeersdrempels veel minder.
Je zit wel lekker hoog.
Voorkant vind ik op zich wel mooi.
Bose geluid is ok.
Stoelen zijn ok.
Ruimte is ok.
Negatief:
Komt niet vooruit (4.2i in ieder geval niet vergeleken met de 2.0t Hirsch die ik nu heb).
Wegligging kan beter (maar dat zal elke Suv wel hebben).
Maat is echt ietwat te fors om op mijn oprit of in de garage kwijt te kunnen.
Dan nog wat anders:
Vanmorgen iets over acht stond de overbuurvrouw al voor de deur. Ze vroeg wat voor auto het was want ze vond hem zoooo mooi (echt waar). Ik hoop dus dat ze toch eens bij Saab gaat kijken.
Positief:
Je merkt hobbels en verkeersdrempels veel minder.
Je zit wel lekker hoog.
Voorkant vind ik op zich wel mooi.
Bose geluid is ok.
Stoelen zijn ok.
Ruimte is ok.
Negatief:
Komt niet vooruit (4.2i in ieder geval niet vergeleken met de 2.0t Hirsch die ik nu heb).
Wegligging kan beter (maar dat zal elke Suv wel hebben).
Maat is echt ietwat te fors om op mijn oprit of in de garage kwijt te kunnen.
Dan nog wat anders:
Vanmorgen iets over acht stond de overbuurvrouw al voor de deur. Ze vroeg wat voor auto het was want ze vond hem zoooo mooi (echt waar). Ik hoop dus dat ze toch eens bij Saab gaat kijken.
9-3 caab 1.9tid 2010
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
9-3 OG 2000
Coupe Fiat 20VT 1997
Ex van de Trol (95V4)
- jwaterink
- Donateur (6x)
- Berichten: 8527
- Lid geworden op: vr 17 mar, 2006 19:06
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Ahum, ik ben nog niemand tegengekomen die mij in de trailbak (4.2LTZ)bij kon houden bij de verkeerslichten. Ook de duitse diesels moeten het afleggen tegen dat geweld.sjoerdk schreef:Komt niet vooruit? Voor zo'n enorm slagschip met een zescilinderlijn vond ik 'm nog behoorlijk vlot aanvoelen!
Inbouwactiviteiten beëindigd ivm bedrijfsovername