Ombouw 9-7x naar grijs kenteken

2005-2012
Plaats reactie
J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 921
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Locatie: Achterhoek

Ombouw 9-7x naar grijs kenteken

Bericht door J.vandermeulen » di 20 jun, 2017 21:27

Een 9-7x kost in aanschaf weinig maar je loopt aardig leeg op peut en mrb (vooral bij gas). Is er ervaring met ombouw naar grijs kenteken?
Caab 9.3 2005 1.8t

J.vandermeulen
Geregistreerd lid
Berichten: 921
Lid geworden op: ma 11 jul, 2016 19:18
Locatie: Achterhoek

Re: Ombouw 9-7x naar grijs kenteken

Bericht door J.vandermeulen » vr 15 jun, 2018 17:28

Heeft iemand de ombouw naar grijs al eens geentameerd?
Caab 9.3 2005 1.8t

renerdijkstra
Geregistreerd lid
Berichten: 1
Lid geworden op: za 16 jun, 2018 8:00

Re: Ombouw 9-7x naar grijs kenteken

Bericht door renerdijkstra » zo 17 jun, 2018 21:06

Ik ben bezig om mijn 9-7x om te bouwen naar grijs kenteken, het is duidelijk dat ombouw voor een zelfstandig ondernemer voordeliger is.
Als ik er meer over weet hoor je het, hoe de inrichting moet zijn heb ik nog niet helemaal is beeld de richtlijnen zijn niet allemaal gelijk.

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014
Donateur 2014
Berichten: 4723
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Locatie: Amstelveen/De Bilt

Re: Ombouw 9-7x naar grijs kenteken

Bericht door reiernumans » zo 17 jun, 2018 21:22

Neem eens contact op met KCP. Volgens mij hebben die een 9-7X V8 op LPG die als trekvoertuig dient en als ik me niet vergis is die auto succesvol omgebouwd naar grijs kenteken.
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
Style&Co
Moderator
Berichten: 11967
Lid geworden op: ma 15 sep, 2003 16:29
Locatie: Patjewol

Re: Ombouw 9-7x naar grijs kenteken

Bericht door Style&Co » ma 18 jun, 2018 8:35

is niet heel spannend vind ik

- achterbank eruit (dacht zelfs de autogordels achterin maar belastingdienst zegt daar niks over)
- Alle achterruiten moeten vervangen worden door een dichte plaat met uitzondering van de rechter achterdeur (en uiteraard die van de achterklep)
- achterin moet het fiscale blok passen: 125 lang, 98 cm hoog en 20 cm breed
- Er moet een wand achter de voorstoelen over de volle breedte en hoogte geplaatst worden (permanent vast dus bv met popnagels)
in de wand mag een ruit van maximaal 40 cm hoog

en niet verplicht maar wel gemakkelijk: een vlakke laadvloer creëren.

Volgens mij heel goed zelf te doen. En als je je uren niet telt dan ook aanmerkelijk goedkoper dan de tarieven die specialisten rekenen voor ombouwsets+montage. Gaat in RR land al rap richting 3000 euro.
live your dreams

Plaats reactie