Saab 900 Silver Arrow register
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Saab 900 Silver Arrow register
Naar aanleiding van dit draadje heb ik besloten een eerste opzet te maken voor een Silver Arrow register. Ik heb het altijd al een leuk model gevonden en liep al even met het idee rond. Nu bleek dat er wel meer mensen voor zo'n register te porren waren, dus heb ik de daad bij het woord gevoegd.
Het register (nu nog niet erg indrukwekkend) is te vinden op:
http://silverarrow.900turbo.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; || http://www.900turbo.nl/silverarrow" onclick="window.open(this.href);return false;
Een enigszins toepasselijke URL aangezien de SA alleen in Nederland is geleverd (150+50 stuks).
Het is de bedoeling e.e.a. zo compleet mogelijk te krijgen, dus weet je iets van een bepaalde Silver Arrow (ook gesloopte!!!), laat het weten. Ik heb speciaal voor het register een apart email adres gemaakt: sa_reg@900turbo.nl
Het is de bedoeling om het register later nog uit te breiden met bijvoorbeeld foto's. Voor nu is het een eenvoudige eerste opzet.
groeten,
Lennard
Het register (nu nog niet erg indrukwekkend) is te vinden op:
http://silverarrow.900turbo.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; || http://www.900turbo.nl/silverarrow" onclick="window.open(this.href);return false;
Een enigszins toepasselijke URL aangezien de SA alleen in Nederland is geleverd (150+50 stuks).
Het is de bedoeling e.e.a. zo compleet mogelijk te krijgen, dus weet je iets van een bepaalde Silver Arrow (ook gesloopte!!!), laat het weten. Ik heb speciaal voor het register een apart email adres gemaakt: sa_reg@900turbo.nl
Het is de bedoeling om het register later nog uit te breiden met bijvoorbeeld foto's. Voor nu is het een eenvoudige eerste opzet.
groeten,
Lennard
Laatst gewijzigd door Sapphire op zo 07 feb, 2010 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Menno
- Geregistreerd lid
- Berichten: 8595
- Lid geworden op: do 26 jul, 2007 16:00
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Dat register bestond al op http://www.breederoode.nl/_silverarrow/index.php, maar de site is 'in onderhoud'. Ben even kwijt van wie dat register was, iig van een forummert
Even geen Saab
- Swedish style
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 01 dec, 2006 21:53
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Mooi initiatief.
SA treedt dus toe tot de illustere groep: CE, GT, RA, Finlandia, 99T, 93, 96 en sonnett. Nu de fourty en, niet te vergeten, de pearl aero's nog.
http://www.900gt.nl/links.html
SA treedt dus toe tot de illustere groep: CE, GT, RA, Finlandia, 99T, 93, 96 en sonnett. Nu de fourty en, niet te vergeten, de pearl aero's nog.
http://www.900gt.nl/links.html
GT register: www.900gt.nl
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Ja, ik wilde je al pb'en lijkt me leuk om de SA op te nemen in deze lijst. Wat betreft het bestaande SA register, wist ik niet. Ik heb uitgebreid gezocht maar ik kon niks vinden, met google vind je wel meteen het 900 GT register en 900 RA register als eerste hit, maar SA leverde niks op, vandaar.Swedish style schreef:Mooi initiatief.
SA treedt dus toe tot de illustere groep: CE, GT, RA, Finlandia, 99T, 93, 96 en sonnett. Nu de fourty en, niet te vergeten, de pearl aero's nog.
http://www.900gt.nl/links.html
Heb ondertussen van ducktail al wat aanvullende info gekregen over de SA.
De forty's heb ik al een tijdje over zitten dubben als forty liefhebber en -bezitter, maar ze zijn niet genummerd en het is regelmatig zo dat er striping ontbreekt waardoor slechts de kenners het als forty herkennen, zoals mijn wagen die nergens meer striping heeft due to overgespoten.
Weet idd dat waxle en guusarrow beide een SA hebben gedemonteerd, ben ook van hun kant benieuwd naar info.
Menno heb jij nog gegevens van jouw oude Silver Arrow?
Ik zal met die Niels breederode eens contact leggen, toch wel leuk om het register compleet te krijgen. Weet iemand zijn forumnaam of e-mail adres? Is op zijn site niet te vinden.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 313
- Lid geworden op: za 28 jun, 2008 0:46
- Regio: - kies een regio
Denk dat je ook veel niet geheel orginele SA's gaat tegenkomen.
dus zonder stripping / zonder SA badge op dash / zonder standaard velgen etc.
de algemene herkenning wordt dan : dat het de enige 900 T8's zijn die als 2 deurs sedan (in zilvergrijs)
in Nederland zijn geleverd in die tijd
en eigenlijk niet onder die naam uitgebracht mochten worden van onze oosterburen
al binnen 3 jaar was het bijna onmogelijk om je stripping compleet te krijgen als je schade aan de voorzijde opliep
het gevolg van een beperkte oplage.
en aftermarked verschild te veel op het orgineel
dus zonder stripping / zonder SA badge op dash / zonder standaard velgen etc.
de algemene herkenning wordt dan : dat het de enige 900 T8's zijn die als 2 deurs sedan (in zilvergrijs)
in Nederland zijn geleverd in die tijd
en eigenlijk niet onder die naam uitgebracht mochten worden van onze oosterburen
al binnen 3 jaar was het bijna onmogelijk om je stripping compleet te krijgen als je schade aan de voorzijde opliep
het gevolg van een beperkte oplage.
en aftermarked verschild te veel op het orgineel
- JanWessel
- Geregistreerd lid
- Berichten: 9263
- Lid geworden op: di 18 okt, 2005 17:28
- Regio: NL - Provincie Groningen
- Contacteer:
Dat was nummer 89.
Km-stand bij slopen was 333545.
Striping was niet origineel meer en de wagen had aanrijdingsschade linksvoor.
De auto is al een keer goeddeels overgespoten geweest, want ook de voorspoiler had een lik meegekregen.
Reden om 'm te slopen:
• Kapotte klepveer in het blok;
• Lekke uitlaatspruit;
• Asdoorgangen beide kanten doorgeroest;
• Lekke intercooler;
• roestige wielkastranden voor en achter;
Interieur is naar White Lines gegaan;
Stuurtje naar 900SE C;
Achterspoiler naar Steve-O,
Velgen naar Bliepje;
Voorspoiler naar Fau-nix;
Motorkap en deuren naar Mennö/Menno;
Uitlaatdemper naar Gele Aero;
Aandrijfassen en triploïden naar robertw;
Achterlichten naar een vriendelijke meneer in Apeldoorn voor zijn cabrio;
Onderstel, remmen, IC-spul en verder klein grut gaat in de sjees van Meer.
Km-stand bij slopen was 333545.
Striping was niet origineel meer en de wagen had aanrijdingsschade linksvoor.
De auto is al een keer goeddeels overgespoten geweest, want ook de voorspoiler had een lik meegekregen.
Reden om 'm te slopen:
• Kapotte klepveer in het blok;
• Lekke uitlaatspruit;
• Asdoorgangen beide kanten doorgeroest;
• Lekke intercooler;
• roestige wielkastranden voor en achter;
Interieur is naar White Lines gegaan;
Stuurtje naar 900SE C;
Achterspoiler naar Steve-O,
Velgen naar Bliepje;
Voorspoiler naar Fau-nix;
Motorkap en deuren naar Mennö/Menno;
Uitlaatdemper naar Gele Aero;
Aandrijfassen en triploïden naar robertw;
Achterlichten naar een vriendelijke meneer in Apeldoorn voor zijn cabrio;
Onderstel, remmen, IC-spul en verder klein grut gaat in de sjees van Meer.
Laatst gewijzigd door JanWessel op wo 22 nov, 2017 15:06, 5 keer totaal gewijzigd.
Repro SAAB Sport & Rally stickers? Hier kijken.
MY88 900 T16S - MY86 900 T8 SA - MY83 900 T8 - MY97 9000 Anni 'Ital-Aero'- voormalig Intsaabpooier
MY88 900 T16S - MY86 900 T8 SA - MY83 900 T8 - MY97 9000 Anni 'Ital-Aero'- voormalig Intsaabpooier
- GUUSarrow
- Geregistreerd lid
- Berichten: 4180
- Lid geworden op: do 01 nov, 2007 3:22
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Het mail adres van zijn vrouw: staat in haar cv, gek genoeg als je daar op klikt krijg je het mail adres van niels, mailtje waard toch? mailto: Niels.van.Breederoode@home.nlSapphire schreef:
Weet idd dat waxle en guusarrow beide een SA hebben gedemonteerd, ben ook van hun kant benieuwd naar info.
Ik zal met die Niels breederode eens contact leggen, toch wel leuk om het register compleet te krijgen. Weet iemand zijn forumnaam of e-mail adres? Is op zijn site niet te vinden.
Ik heb er inderdaad eentje gedemonteerd en nog eentje bij IJdorff ingeleverd. Er moest gelast worden aan mijn auto en allerlei dingen wat nog al prijzig was dus eentje ingeleverd + bijbetaling, mocht helaas niet baten jaartje later als nog gesloopt Niet zo netjes door de meneer van IJdorf gedaan, beetje misbruik van onervaren Saabliefhebber
Maar goed ouder en wijzer nu....achteraf gezien denk ik dat ik hem wel had kunnen behouden maar dat was een jaar of 8 geleden..... nog nooit iets aan een auto geklust, geen SF gevonden nog en te druk met studie
Als ik zie wat ik nu aan mijn auto zelf heb gedaan en wat sommigen hier allemaal uithalen.... en ik heb hem ook lang niet zo vakkundig gesloopt als dat ik nu zou doen.... (interieur, stuur, dashboardklepje, pookknop, stuur, koplampen, achterlichten, spoiler) klepje, lichten en spoiler heb ik nog liggen. Stuur rijdt ergens in de VS rond en is voor zo'n $500 (!!! ) verkocht!
Gesloopt vanwege: Turbo stuk + spruitstuk scheur + remmen voor, clinder stuk + blokjes op + uitlaat aan vervanging toe + achterklep doorgeroest + motorkap roestig + 3 nieuwe banden nodig.....allemaal voor de APK en dit is allemaal wat ik met mijn niet kenners oog wist te ontdekken (nog geen idee van asdoorgangen, deuren etc dus de staat daarvan weet ik niet)
Achteraf gezien goed te redden volgens mij.....ook nog te koop gezet voor weinig maar 0 reacties gehad toen en uiteindelijk gedemonteerd
Ik heb thuis bij mijn ouders nog ergens de gegevens liggen van die beide auto's dus zal het eens ophalen en even doorgeven.
Laatst gewijzigd door GUUSarrow op ma 08 feb, 2010 1:19, 1 keer totaal gewijzigd.
9000 CSE 2.0 LPT '96
900 SA (gerecycled)
900 SA (gerecycled)
- Swedish style
- Geregistreerd lid
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: vr 01 dec, 2006 21:53
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf