Eindelijk weer Saab rijden! Grijze 2.1 '90.
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Eindelijk weer Saab rijden! Grijze 2.1 '90.
Vorig jaar september met ons '88er i-tje in Denemarken gestrand, versnellingsbak vastgelopen. De ANWB heeft hem op transport naar Nederland gezet. Terwijl ik naar oplossingen aan het kijken was (o.a. mogelijkheid inbouwen 2.1) veranderde de vrijstelling voor wegenbelasting regeling. Sinds die tijd op zoek naar een pré 87er, wat niet mee viel. Intussen staat de vakantie voor de deur en wilden we weer een 900, dan maar een nieuwere.
Vandaag de knoop doorgehakt en een grijze '90er 2.1 gekocht. Stond bij garage Valster-Hagen in Heeten te koop die heel veel Saabs heeft staan (meest nieuwere).
In de voorgaande week naar vier 900's in de buurt gaan kijken en vrijdag een grote tocht gemaakt naar Gelderland en Overijssel, waar er veel te koop stonden. Vlak bij de genoemde garage even gebeld met de vraag of hij nog te koop stond. Eerste antwoord was nee, maar vervolgens gaf de man aan dat hij de wagen had uitgeleend en de koppakking er tussenuit was gereden. Op mijn vraag of hij nog verkocht zou gaan worden was het antwoord ja. Gemeld dat ik toch in de buurt was dus wel even wilde komen kijken. Bij de wagen aangekomen gaf de man aan dat ze eigenlijk geen tijd hadden de koppakking te repareren, hij mocht zo voor €500,- weg, de vraagprijs was eerst €1750,-. De wagen uitgebreid bekeken, met drie kleine roestplekjes rechtsachter was het de hardste die ik tot dan toe gezien had. 354k km op de klok. Stilstaand schakelen ging erg soepel maar dat wordt even afwachten. Interieur redelijk, hemeltje verwijderd. Radiateur was blauw uitgeslagen en er waren heel wat koelribben uit, die ga ik vervangen. Afdichting naar de kat dichtgesmeerd.
Er stonden nog twee LPT's die nog niet klaar waren voor de verkoop en waar ze zodoende ook nog niet voor adverteerden. Deze kostten €1500,- en €2750 voor een groene respectievelijk een donkerblauwe. De 2.1 werd wel geadverteerd wat me toch wel iets zegt over de staat. Kon het niet laten even proef te rijden met de groene en moet zeggen dat een 16V turbo wel erg erg lekker rijdt. Maar mijn vriendin wil geen groene en ze betaalt de helft.
Koppakkingen heb ik vaker gedaan (nog geen Saab tot nu toe), ik verwacht niet direct problemen.
Moet nog even transport vanaf Heeten naar mijn werkplaats in Molenschot gaan regelen, de verkoper kende misschien iemand die wel wilde rijden. Even afwachten.
Hierbij de link voor zo lang hij werkt:
http://www.speurders.nl/overzicht/saab- ... 73346.html
Kan iemand mij vertellen welke kleur dit precies is?
Eindelijk weer Saabben!
Vandaag de knoop doorgehakt en een grijze '90er 2.1 gekocht. Stond bij garage Valster-Hagen in Heeten te koop die heel veel Saabs heeft staan (meest nieuwere).
In de voorgaande week naar vier 900's in de buurt gaan kijken en vrijdag een grote tocht gemaakt naar Gelderland en Overijssel, waar er veel te koop stonden. Vlak bij de genoemde garage even gebeld met de vraag of hij nog te koop stond. Eerste antwoord was nee, maar vervolgens gaf de man aan dat hij de wagen had uitgeleend en de koppakking er tussenuit was gereden. Op mijn vraag of hij nog verkocht zou gaan worden was het antwoord ja. Gemeld dat ik toch in de buurt was dus wel even wilde komen kijken. Bij de wagen aangekomen gaf de man aan dat ze eigenlijk geen tijd hadden de koppakking te repareren, hij mocht zo voor €500,- weg, de vraagprijs was eerst €1750,-. De wagen uitgebreid bekeken, met drie kleine roestplekjes rechtsachter was het de hardste die ik tot dan toe gezien had. 354k km op de klok. Stilstaand schakelen ging erg soepel maar dat wordt even afwachten. Interieur redelijk, hemeltje verwijderd. Radiateur was blauw uitgeslagen en er waren heel wat koelribben uit, die ga ik vervangen. Afdichting naar de kat dichtgesmeerd.
Er stonden nog twee LPT's die nog niet klaar waren voor de verkoop en waar ze zodoende ook nog niet voor adverteerden. Deze kostten €1500,- en €2750 voor een groene respectievelijk een donkerblauwe. De 2.1 werd wel geadverteerd wat me toch wel iets zegt over de staat. Kon het niet laten even proef te rijden met de groene en moet zeggen dat een 16V turbo wel erg erg lekker rijdt. Maar mijn vriendin wil geen groene en ze betaalt de helft.
Koppakkingen heb ik vaker gedaan (nog geen Saab tot nu toe), ik verwacht niet direct problemen.
Moet nog even transport vanaf Heeten naar mijn werkplaats in Molenschot gaan regelen, de verkoper kende misschien iemand die wel wilde rijden. Even afwachten.
Hierbij de link voor zo lang hij werkt:
http://www.speurders.nl/overzicht/saab- ... 73346.html
Kan iemand mij vertellen welke kleur dit precies is?
Eindelijk weer Saabben!
Laatst gewijzigd door gertram op za 26 aug, 2017 0:36, 1 keer totaal gewijzigd.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- 900 rookie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za 29 sep, 2007 14:03
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
Gertram,
Feli met je 'nieuwe' saab. Voor 5 meiers kan je geen buil vallen lijkt mij.
Veel succes met het opknappen !
Kleur is mi Odoardo Grey.
Zie ook de site met alle saabkleuren: http://www.saabhistory.com/colors
Feli met je 'nieuwe' saab. Voor 5 meiers kan je geen buil vallen lijkt mij.
Veel succes met het opknappen !
Kleur is mi Odoardo Grey.
Zie ook de site met alle saabkleuren: http://www.saabhistory.com/colors
Like Icarus, to fly too high-
And far too lonely than he ought
And far too lonely than he ought
- Wouter
- Donateur (2x)
- Berichten: 8431
- Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Gefeliciteerd met de 'nieuwe' auto. Leuk dat je voor een opknapper gaat. Maar als de koets goed is, ben je al een heel eind. De kleur is niet odoardo, maar platana grey. Net als een van de anderen die je bekeken hebt. De auto ziet er verder redelijk basic uitgevoerd uit, dat kan je later altijd nog gaan aankleden. Ik weet niet of je al hebt gekeken of er stabi's onder de auto zitten? Klein kansje dat ze er onder zitten, dat zou natuurlijk bonus zijn!
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Bedankt heren. Ben helemaal in mijn nopjes. Moet alleen zelf transport gaan regelen maar dan kan ik lekker aan de slag. Koppakkingen doe ik altijd graag en ik ga ook even de klepsealtjes meenemen, lijkt me niet verkeerd voor deze kilometerstand.
Naar stabilisatorstangen heb ik eerlijk gezegd niet gekeken. Weet wel dat ik ze wil hebben want ze zaten onder de groene S waarmee ik daarna was gaan proefrijden, wat een ongelooflijk verschil.
@Wouter, weet je zeker dat het platana is? De '91er waar je op doelt was een stuk lichter van kleur. Die is intussen verkocht maar ik heb via google wel een andere platana kunnen vinden:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
Odoardo is weer een stuk donkerder. Als ik de link van 900 rookie bekijk (dank) kom ik eerder op anthracite grey 176 uit, maar heb daar nog geen goede afbeelding van kunnen vinden. Hij is voor mijn gevoel ook iets lichter dan een gebruikelijke antraciet.
Naar stabilisatorstangen heb ik eerlijk gezegd niet gekeken. Weet wel dat ik ze wil hebben want ze zaten onder de groene S waarmee ik daarna was gaan proefrijden, wat een ongelooflijk verschil.
@Wouter, weet je zeker dat het platana is? De '91er waar je op doelt was een stuk lichter van kleur. Die is intussen verkocht maar ik heb via google wel een andere platana kunnen vinden:
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... N%26um%3D1
Odoardo is weer een stuk donkerder. Als ik de link van 900 rookie bekijk (dank) kom ik eerder op anthracite grey 176 uit, maar heb daar nog geen goede afbeelding van kunnen vinden. Hij is voor mijn gevoel ook iets lichter dan een gebruikelijke antraciet.
Laatst gewijzigd door gertram op za 26 aug, 2017 0:32, 1 keer totaal gewijzigd.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- Wouter
- Donateur (2x)
- Berichten: 8431
- Lid geworden op: do 30 okt, 2003 1:00
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Eindelijk weer Saab rijden! Grijze 2.1 '90.
De kleur platana grijs is erg veranderlijk onder invloed van het licht, maar als ik beide auto's vergelijk denk ik twee keer platana grijs te zien. De ene keer komt de wat blauwe gloed meer naar boven, de andere keer wat meer de grijstinten. Sommige Saab kleuren zijn net toverballen wat dat betreft. Denk ook maar aan rose quartz, malachiet groen en als topper magenta bruin.
- 900 rookie
- Geregistreerd lid
- Berichten: 157
- Lid geworden op: za 29 sep, 2007 14:03
- Regio: Deze houd ik graag voor me zelf
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Druk geweest met ophalen, sleutelen en werk afronden voor mijn vakantie. Intussen aardig wat ontwikkelingen. Haalde de kop er deze week af en de cilinderwanden bleken verroest. Bummer.
Natuurlijk was het een risico omdat ik niet met de wagen heb kunnen rijden, had ook wel even aan deze mogelijkheid gedacht maar hij stond nog niet zo lang stil.
Het lijkt er m.i. op dat het blok erg heet is gereden waardoor de oliefilm van de cilinderwanden is gebrand, het koelwater heeft zo snel haar schade aan kunnen richten.
Natuurlijk was het een risico omdat ik niet met de wagen heb kunnen rijden, had ook wel even aan deze mogelijkheid gedacht maar hij stond nog niet zo lang stil.
Het lijkt er m.i. op dat het blok erg heet is gereden waardoor de oliefilm van de cilinderwanden is gebrand, het koelwater heeft zo snel haar schade aan kunnen richten.
Laatst gewijzigd door gertram op za 26 aug, 2017 0:12, 1 keer totaal gewijzigd.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Intussen een deal gemaakt met maikel_tiel voor de onderdelen van de te koop staande scarabee 2.1 van bassie8. Gisterenavond heb ik hem opgehaald.
Eigenlijk is hij te mooi om te slopen.
Eigenlijk is hij te mooi om te slopen.
Laatst gewijzigd door gertram op za 26 aug, 2017 0:18, 1 keer totaal gewijzigd.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
- gertram
- Donateur (3x)
- Berichten: 2407
- Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Nog even gemeld dat Wouter gelijk had, het is een platana. Verder heeft hij stabi's.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.
Te koop gevraagd: Versnellingsbakken 900-99-90 MY82-93 met defect.