Bij het vervangen van de kachelkraan viel mij op dat er in het dashboard een los vacuumslangetje hing. Aan de rechterzijde (passagierskant) lopen er 4 vacuumsslangetjes. 3 zijn er aangesloten, 1 hangt los. In het uiteinde zit een afgebroken wit verbindingstukje. Ik kan niet direct ontdekken waar dit slangetje op aangesloten moet worden.
Het betreft een T16 cabrio uit 1989 met cruisecontrol
Aansluiting vacuumslangetje dashboard
Aansluiting vacuumslangetje dashboard
9000 Aero 2.0 (1997) midnight blue
Cabrio 900 T16 Airflow ('88) cirrus white
Cabrio 900 T16 ('89) odoardo grey
Tesla 3 (2019)
Ex Saab:
99GL ('82) - 900C ('87) - 900 T16 ('92) - 9000 cs 2.0 LPT ('96) - 93 2.2 Tid ('00) - 95 estate 2.2 Tid ('03) - 95 estate 1.9 Tid ('07)
- vel0city
- Donateur
- Berichten: 1170
- Lid geworden op: zo 23 jun, 2019 22:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Aansluiting vacuumslangetje dashboard
Ik zie een nummertje 5 op het leidinkje staan. Even snel in de Bentley gekeken (pagina 854-6 mocht je die ook hebben), daar staat in dat slang nummer 5 naar de servo gaat die de linker voetruimte bediend. Dat vind ik zelf wat vaag gezien er maar een enkele klep is voor alle luchtuitlaten die de voeten moeten verwarmen/verkoelen (er zijn wel meer rariteiten in de Bentley, met name vertalingen van componenten waar dit dus zo'n geval is). Diezelfde vacuümbalg is echter een zogenaamde dubbelwerkende balg gezien deze 3 standen heeft: dicht, beetje open en vol open, dus ik denk dat de leiding van een van de twee standen is van die balg. Er zijn in totaal 5 vacuümbalgen aanwezig in het dashboard, een bij elke uitlaat bij de deuren, 1 aan de passagierskant van de kachelradiateur voor de voetbediening (is te zien op jou foto), 1 net onder de radio die de kanalen naar de voorruit open of dicht zet en eentje boven de kachelradiateur voor de blaasmond in het midden van het facia (die dus niet warm kan worden, op de tekening op pagina 854-2 kan je net uit maken waarom dat niet warm kan worden ).
Een manier om dit te testen (als de motor verder doet) is om dit slangetje zo te laten hangen en met draaiende motor een voor een de ventilatie standen na te gaan. Op een gegeven moment kom je op een stand dat hij vacuüm gaat zuigen door dit slangetje, tabel B op pagina 854-6 van de Bentley geeft aan welke kleppen er allemaal open of dicht zijn per geselecteerde stand van de ventilatieknop.
Ik zou niet weten waar je zo'n nieuwe balg vandaan kan halen, of je moet het afgebroken nippeltje er weer op kunnen lijmen zonder dat het vacuüm lekt.
Een manier om dit te testen (als de motor verder doet) is om dit slangetje zo te laten hangen en met draaiende motor een voor een de ventilatie standen na te gaan. Op een gegeven moment kom je op een stand dat hij vacuüm gaat zuigen door dit slangetje, tabel B op pagina 854-6 van de Bentley geeft aan welke kleppen er allemaal open of dicht zijn per geselecteerde stand van de ventilatieknop.
Ik zou niet weten waar je zo'n nieuwe balg vandaan kan halen, of je moet het afgebroken nippeltje er weer op kunnen lijmen zonder dat het vacuüm lekt.
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: Aansluiting vacuumslangetje dashboard
Is een blinde afgedopte slang. Heeft geen functie. Alle 900 hebben deze
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.