Pagina 2 van 21

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: do 08 nov, 2018 23:12
door Robin2cv
Okay. Heel logisch Allemaal zegt 😉
Een lage druk turbo zou dan wel oke zijn.

Zonder turbo zal ook wel vlot rijden maar de punch mist wel denk ik ? Cx5 is ook atmosferische 165 pk. Vlot maar mist iets....

Maar 900s kan dus ook. Zal misschien diegene zij geweest van mijn pa. Het was een accidentele wagen van nonkel die we hadden hersteld.
De herinnering van die turbo duw maakt ook dat ik graag turbo wil.
5 deurs wellicht handiger voor kids maar minder Mooi vind ik

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: do 08 nov, 2018 23:26
door jelger
op schreef: ↑
do 08 nov, 2018 22:29
Jelger was er inde VS een 8 kleppen Turbo met katalysator leverbaar?
Ja. Ik heb er zelf zo'n eentje gehad daar, een steilneus 84'er. Ze monteerden in de VS die katalysatoren wat eerder dan bij ons.
Robin2cv schreef: ↑
do 08 nov, 2018 23:12
Een lage druk turbo zou dan wel oke zijn.

Zonder turbo zal ook wel vlot rijden maar de punch mist wel denk ik ? Cx5 is ook atmosferische 165 pk. Vlot maar mist iets....
Ik heb eerlijk gezegd geen ervaring met de LPT (900 S) en hoe de turbo te voelen is, maar die is hoe dan ook betrekkelijk makkelijk te upgraden richting FPT als het je niet genoeg is. Maar als het je gewoon om de rij ervaring gaat lijkt me een LPT inderdaad wel voldoen.

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: vr 09 nov, 2018 15:31
door Mariacci
Robin2cv schreef: ↑
do 08 nov, 2018 23:12
Okay. Heel logisch Allemaal zegt 😉
Een lage druk turbo zou dan wel oke zijn.

Zonder turbo zal ook wel vlot rijden maar de punch mist wel denk ik ? Cx5 is ook atmosferische 165 pk. Vlot maar mist iets....

Maar 900s kan dus ook. Zal misschien diegene zij geweest van mijn pa. Het was een accidentele wagen van nonkel die we hadden hersteld.
De herinnering van die turbo duw maakt ook dat ik graag turbo wil.
5 deurs wellicht handiger voor kids maar minder Mooi vind ik
als je enigszins een punch wil ervaren heb je wel een turbo nodig idd. Een 900i rijdt prima met het verkeer mee maar een punch heb ik nooit kunnen ontdekken :mrgreen:

wat betreft 3/5 deurs. Ik kan je een 5 deurs aanraden. Ideaal in parkeervakken (kleine deuren) en na verloop van tijd ga je 'm steeds mooier vinden. Ik zou niet anders meer willen. Verder is een 900 behoorlijk ruim, mijn 3 kinderen (2 op stoelverhoger) zitten er prima in.

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: vr 09 nov, 2018 17:06
door op
@Jelger: hoeveel pk had die dan? Ongeveer 130-135pk?

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: vr 09 nov, 2018 17:19
door op
5 deur is inderdaad een aanrader, zeker als je af en toe de achterbank platlegt om groot spul te vervoeren.

Een turbo is leuk als je gek bent oude techniek, en als je niet naast een moderne diesel staat bij het stoplicht. de golfjes diesel trekken toch sneller op. :cry: die zijn niet bezorgd of hun oude spul wel heel blijft als je gaat trappen. :wink:

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: vr 09 nov, 2018 19:14
door Robin2cv
Als ik echt aan de lichten wil racen zal ik de moto wel nemen. Dat is niet de bedoeling.
Bedoeling is leuke , veilige 2 de wagen met wat jeugdherinneringen voor mij. Zo kan ik mijn dochters ook is bijbrengen.

Kvermoed dat er per jaar max 5000km worden opgezet. We gebruiken de fiets zeer intens en anders de Mazda deze doet met moeite maar 20k/jaar.

Vandaar dat ik toch wel zinnen op 3 deurs heb gezet. Maar als budget het niet toelaat zal er iets toegegeven moeten worden. We blijven rondkijken.

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: vr 09 nov, 2018 21:16
door turbopilot
Volgens mij wel
Ik dacht zelf dat de 99 Turbo met B motor met kat geleverd is daar

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: za 10 nov, 2018 11:34
door Robin2cv
https://www.leboncoin.fr/vi/1520936918

Prijs zit goed.
Volgens eigenaar geen roest. Rijdt er minstens 2*/maand een afstand van 70km mee zegt hij. dashbord zou wat beschadigd zijn.
(les défauts : tableau de bord fissuré
les points forts : sièges chauffants, autoradio d'origine, régulateur de vitesse, ....)

Wagen invoeren vanuit frankrijk is volgens mij niet zo een groot probleem naar Belgie. Iemand effectief ervaring mee?
Is een 430 km enkelen van bij mij.

Ik ga nog wat meer foto's vragen en controle technique en carte gris. En da is zien of ik er geraak in de nabije tijd.

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: za 10 nov, 2018 13:09
door op
Wat een mooi ding!
Dit lijkt me een uitstekende keuze.

LPT rijdt heerlijk en geen standschade. Deze kan je zelf naar huis rijden lijkt het.

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: za 10 nov, 2018 13:36
door Robin2cv
Niet allemaal op springen he :wink:

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: za 10 nov, 2018 18:06
door Robin2cv
Is er ergens een lijst om chassisnr uit te lezen van 900 turbo?
YS3AD35S2N2008402

Alles ziet er goed uit. te goed ;-) ?
Maandag naar verzekering bellen om te kijken hoe ik eventueel transport kan regelen of zelf kan rijden.

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: ma 12 nov, 2018 22:11
door Robin2cv
Iemand Ervaring met een wagen uit Frankrijk naar hier te rijden? In Frankrijk zijn er geen transitplaten volgens mij?
Mijn verzekering kan/wil de wagen niet verzekeren op de franse nrplaten.

Rijden met de franse platen wil zeggen dat ik de verzekering van de verkoper gebruik. Dit houdt toch een mogelijk risico in voor de verkoper.

Enige andere optie is op autotransporter maar dit zal wel wat kosten.

Andere suggesties?

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: ma 12 nov, 2018 22:17
door Tjøørd
Ik zou zo'n busje huren waar je de auto achterop zet. Heb ik laatst ook gedaan met mijn 95. Geen gedoe met verzekeringen, buitenlandse platen, geen kans op panne met een auto die je niet kent en geen kans op een slingerende/scharende aanhanger doordat de belading net niet goed was.

zoiets (te besturen met alleen B-rijbewijs,)

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: ma 12 nov, 2018 22:30
door jelger
Er zijn verschillende bedrijven die 5-daagse EU exportplaten verstrekken. Daarbij kun je ongetwijfeld ook een verzekering krijgen.
Dit is een willekeurig voorbeeld (ik heb een maand geleden ook andere sites gezien, en deze zat er niet bij, dus dit is gewoon even een willekeurig Google resultaat voorbeeld)

http://autovoorexport.nl/tijdelijke-ken ... -kenteken/

Ik was zelf laatst bij mijn verzekeringsagent ruim 100 euro kwijt voor een 14 daagse verzekering op basis van buitenlandse (Hongaarse) exportplaten en het chassisnummer.
Dan komen er nog je eigen enkele reis kosten bij en de benzine die je verstookt op de terugreis. Moet je zelf even rekenen wat de moeite is voor je. Je kan de auto ook op laten halen door bedrijven die dit als hun dagelijkse kost doen, of als je een oprijwagen mag rijden, dan kan je dat ook voor een paar dagen huren, zoals Tjøørd aangeeft. Daar is best wat voor te zeggen.

Ik bleek geluk gehad te hebben. De 1400 km van Boedapest naar huis was blijkbaar het laatste wat de accu kon hebben. Datzelfde weekend was het (gelukkig thuis voor de deur) gedaan met de accu na wat gepiel met de navigatie en stereo instellingen.

Re: 900 turbo aankoop ?

Geplaatst: ma 12 nov, 2018 22:34
door Robin2cv
tijdelijke platen in Belgie vond ik alleen iets van Oostenrijkse platen. Dit was 460 euro dat vond ik er wat over.
Ik zal nog eens verder zoeken.
Autotransport huren (takelwagen) kwam ik nu een van 200 euro tegen