Saab 900 2.0i 16v Coupe (1992)

1978-1993
Plaats reactie
josmulder
Geregistreerd lid
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 24 aug, 2018 9:55

Saab 900 2.0i 16v Coupe (1992)

Bericht door josmulder » ma 27 aug, 2018 23:04

Dag forumleden,

Ik reed de laatste tijd in een Opel Corsa 1.2 16v :-) alleen die heeft het begeven. In mijn jeugd ben in aanraking gekomen met Saab, dankzij mijn vader in verschillende Saabs (96, 99 en 900 classic) gereden. Gewoon stuk voor stuk prachtige en krachtige auto's.

Mijn vorige auto koste 4000,- en is nu na 4 jaar afgeschreven en kreeg er nog maar 400,- voor. Dat wil ik nu anders doen, door een oudere auto te kopen met meer kilometers. Maar dan wel een auto die dat beter verdraagd. Ik realiseer me dat alles valt en staat met het onderhoudsverleden van de auto, dus dat wil ik proberen te achterhalen.

Hebben jullie tips waar ik op moet letten bij een proefrit. Kennen jullie misschien zelfs de auto? Of kennen jullie de garage en wat is jullie ervaring bij deze garage?
Is de prijs reeel en wat kan ik daarvoor verwachten of is de prijs zo laag dat ik een groot risico loop.

Het betreft de volgende advertentie:
https://voorraad.autoschaap.nl/occasion ... 5-74b8f1b8

Ben benieuwd of jullie net zo enthousiast raken als ik. De roest neem ik overigens voor lief, dat hadden die auto's van mijn vader ook altijd ;-)

josmulder
Geregistreerd lid
Berichten: 20
Lid geworden op: vr 24 aug, 2018 9:55

Re: Saab 900 2.0i 16v Coupe (1992)

Bericht door josmulder » ma 27 aug, 2018 23:24

Oeps, sorry...deze kon beter geplaatst worden bij "gespot".

Wie weet wanneer ik de auto werkelijk heb aangeschaft, zal ik verder gaan in dit deel van het forum.

Gebruikersavatar
gertram
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 2137
Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Saab 900 2.0i 16v Coupe (1992)

Bericht door gertram » di 28 aug, 2018 4:38

Ziet er redelijk goed uit op het eerste gezicht. Een beetje roest aan de buitenkant is niet direct alarmerend, wel bijwerken. Ik zie één hoek van een wielkast die ver door is ) laswerk. Asdoorgangen, hoeken van de binnenste wielkasten en schokbrekersteunen zijn lastig te herstellen en moet je goed inspecteren. Als daar veel gelast moet worden is hij te duur.
Ken je de kopersgids? viewtopic.php?f=4&t=140764
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).

Plaats reactie