Pagina 1 van 1

koude start circuit

Geplaatst: za 25 aug, 2018 18:13
door Bert van Beek
Van onze Saab 900 classic 8 klepper krijgen wij maar niet de koude start goed

na een dag krijgen we hem niet aan de praat

een shotje remmenreiniger er in en hij start direct

alle min punten losgehaald, schoon gemaakt en weer gemonteerd

de koude start nozzle doet het wanneer wij er 12V op zetten

vanaf de startmotor komt een plus, maar waar gaat de min heen?

het mindraadje heeft een weerstand van circa 40 Ohm en geen 0 ohm zoals ik zou denken

wie weet de oplossing?


Bert

Re: koude start circuit

Geplaatst: zo 26 aug, 2018 2:23
door gertram
Ik heb het handboek zo niet bij de hand. Er zit i.i.g. een thermocontact bij het thermostaathuis wat schakelt. Volgens mij is er ook nog een tweede die op tijd werkt.

Re: koude start circuit

Geplaatst: di 28 aug, 2018 21:46
door Oosthoek
De thermo tijd schakelaar kan verdacht zijn in deze situatie. Zoek maar eens op in de Bentley hoe je die kunt doormeten, komt vrij nauwkeurig. Helaas is het ding vrijwel onvindbaar en dan ook nog 100 euro plus. Bosch heeft nog geen nieuwe exemplaren gemaakt tot frustratie van enkelen op het internet. Vooral vervelend als je een Ferrari hebt van enkele tonnen met zo'n systeem...

Re: koude start circuit

Geplaatst: vr 31 aug, 2018 18:15
door Bert van Beek
0Storing opgelost!

de "oude " dealer Klaas Gol was bij ons en wij hebben het probleem verteld, hij naar huis en een uitgebreid storings boek Saab 900 classic gehaald, punt voor punt doorgemeten en er kwam een massa probleem in de 2 polige stekker aan het licht, schoonmaken, starten en voila weer 100%

met dank aan den meester Gol

B en W