Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Ik weet 't, dit wordt een lastige en comfort is heel persoonlijk, maarja; here goes nothing.
Er zijn heel wat aanbieders van verlagingsveren en schokdempers voor 900 Classics, en om het zelf allemaal te testen is (vrijwel) niet te doen. Mijn doel van dit topic is het verzamelen van ervaringen met bepaalde veer/demper/bandenmaat combinaties, om zo een beetje een beeld te kunnen vormen van wat je voor welk doel goed kan gebruiken.
De aanleiding van dit topic is mijn eigen auto. Afgelopen winter heb ik van een medeforummer een (jong) gebruikt KCP onderstel overgenomen. Veren, Bilstein B6'en en achterste stabilisatorstang. Inmiddels rij ik ongeveer een half jaar met die setup onder mijn auto, en begin ik me steeds meer te ergeren aan het rijgedrag van deze combinatie. Volgens mij verkoopt KCP het inmiddels ook niet meer zo, maar pin me daar niet op vast. Ik ben dus op zoek naar wat anders, maar weet niet zo goed welke kant ik op moet. Originele veren monteren is voor mij geen optie, want die rijhoogte vind ik hélemaal niks met 16" velgen.
Dus, tijd voor het voorzetje. Mijn rij-ervaringen met KCP veren en Bilstein B6. Op 205/45R16 zomerbanden.
De 'stance' vind ik echt briljant. Volgens mij is deze setup ook één van de lagere setups die beschikbaar zijn. Bij mijn auto betekent dit dat de afstand tussen band en wielkast overal precies even groot is. Dankzij mijn eigenwijze bandenmaat keuze (205/45R16) helaas wel ietsje te groot, maar dat los ik wel op als ik een paar bandjes afgereden heb..
Het rijden bevalt me in grote lijn ook goed. De auto voelt stúkken stabieler aan dan met het originele oude spul en duikt véél gewilliger een bocht in. De grijns als ik achter het stuur zit is ook een stukje groter dan voorheen. Waar ik me inmiddels wel wat meer aan begin te ergeren is het veergedrag onder bepaalde situaties. Op korte richeltjes valt het me op dat de auto echt knalhard is, wat ik best kan begrijpen met zo'n verlaagde setup. Valt naar mijn mening ook best mee te leven, ware het niet dat de auto op langere klappen (drempels bijvoorbeeld) juist vrij ver doorslaat voor m'n gevoel. De combinatie van dit gedrag geeft op matig wegdek een stukje minder vertrouwen in het rijgedrag dan ik zou willen, vandaar dat ik op zoek ben naar informatie om het rijgedrag te veranderen.
Ik heb nu in m'n hoofd zitten dat ik een set GAZ 20-kliks verstelbare schokdempers onder de auto wil met B&G (uit de VS) of Abbott Racing (uit de UK) veren.
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen met andere setups, of andere ervaringen met een vergelijkbare setup. Ik hoop dat we hier zoveel mogelijk informatie kunnen verzamelen, zodat dit topic ook goed kan dienen voor future reference.
Er zijn heel wat aanbieders van verlagingsveren en schokdempers voor 900 Classics, en om het zelf allemaal te testen is (vrijwel) niet te doen. Mijn doel van dit topic is het verzamelen van ervaringen met bepaalde veer/demper/bandenmaat combinaties, om zo een beetje een beeld te kunnen vormen van wat je voor welk doel goed kan gebruiken.
De aanleiding van dit topic is mijn eigen auto. Afgelopen winter heb ik van een medeforummer een (jong) gebruikt KCP onderstel overgenomen. Veren, Bilstein B6'en en achterste stabilisatorstang. Inmiddels rij ik ongeveer een half jaar met die setup onder mijn auto, en begin ik me steeds meer te ergeren aan het rijgedrag van deze combinatie. Volgens mij verkoopt KCP het inmiddels ook niet meer zo, maar pin me daar niet op vast. Ik ben dus op zoek naar wat anders, maar weet niet zo goed welke kant ik op moet. Originele veren monteren is voor mij geen optie, want die rijhoogte vind ik hélemaal niks met 16" velgen.
Dus, tijd voor het voorzetje. Mijn rij-ervaringen met KCP veren en Bilstein B6. Op 205/45R16 zomerbanden.
De 'stance' vind ik echt briljant. Volgens mij is deze setup ook één van de lagere setups die beschikbaar zijn. Bij mijn auto betekent dit dat de afstand tussen band en wielkast overal precies even groot is. Dankzij mijn eigenwijze bandenmaat keuze (205/45R16) helaas wel ietsje te groot, maar dat los ik wel op als ik een paar bandjes afgereden heb..
Het rijden bevalt me in grote lijn ook goed. De auto voelt stúkken stabieler aan dan met het originele oude spul en duikt véél gewilliger een bocht in. De grijns als ik achter het stuur zit is ook een stukje groter dan voorheen. Waar ik me inmiddels wel wat meer aan begin te ergeren is het veergedrag onder bepaalde situaties. Op korte richeltjes valt het me op dat de auto echt knalhard is, wat ik best kan begrijpen met zo'n verlaagde setup. Valt naar mijn mening ook best mee te leven, ware het niet dat de auto op langere klappen (drempels bijvoorbeeld) juist vrij ver doorslaat voor m'n gevoel. De combinatie van dit gedrag geeft op matig wegdek een stukje minder vertrouwen in het rijgedrag dan ik zou willen, vandaar dat ik op zoek ben naar informatie om het rijgedrag te veranderen.
Ik heb nu in m'n hoofd zitten dat ik een set GAZ 20-kliks verstelbare schokdempers onder de auto wil met B&G (uit de VS) of Abbott Racing (uit de UK) veren.
Ik ben heel benieuwd naar ervaringen met andere setups, of andere ervaringen met een vergelijkbare setup. Ik hoop dat we hier zoveel mogelijk informatie kunnen verzamelen, zodat dit topic ook goed kan dienen voor future reference.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31467
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Mijn ervaring op de 900 classic: Abbott/Sweedspeed veren met Rode koni's vond ik bijzonder fijn rijden. Jammer dat de kwaliteit van rode koni's niet geweldig is (ze gaan vaak/snel lek). Ik heb ook gereden met intrax veren en rode koni's, denk dat dat zelfs nog fijner was. Die veren zijn ook behoorlijk laag overigens. Enige probleem is dat ze volgens mij niet meer gemaakt/verkocht worden. Dus of je ze nog kunt vinden is een tweede, en if so dan alleen gebruikt waarschijnlijk. Wat het minder aantrekkelijk maakt.
Kilen=Lesjofors=Swedish Dynamics veren vind ik zelf aardig stuiterig. Met Sachs (supertouring) en Bilstein B4 deint de auto erg na, omdat deze dempers eigenlijk niet voor verlaging bedoeld is. Met B6 vind ik de combi beter in balans, maar is het mij ook te stuiterig.
Ik heb ook gereden met 900's waar AVO schokdempers onder zaten, deze zijn ook verstelbaar, maar ik weet niet in combinatie met welke veren ik gereden heb, dus kan daar niet echt uitspraken over doen.
Tot nu toe is mijn favoriete setup standaard T16S veren met KYB gas-a-just dempers. Dit is comfortabel maar toch strak. Let wel dat dit niet echt een verlaging genoemd kan worden, deze veren zijn maar een fractie lager dan standaard.
Het minpunt aan een topic als deze vind ik: an sich is het heel nuttig om ervaringen te verzamelen, maar tegelijk zegt het heel weinig. Wat ik knalhard en oncomfortabel vind, vinden anderen nog te soft. Zo reed ik ooit met iemand in een H&R verlaagde 9000 met B6 en 17" velgen. Bij mij trilden de vullingen er zowat uit, de eigenaar vond het allemaal maar soft en stapte later over naar 18", maar was daarmee nog niet waar hij zijn wilde... (Is natuurlijk geen 900 classic, maar het idee is hetzelfde)
Kilen=Lesjofors=Swedish Dynamics veren vind ik zelf aardig stuiterig. Met Sachs (supertouring) en Bilstein B4 deint de auto erg na, omdat deze dempers eigenlijk niet voor verlaging bedoeld is. Met B6 vind ik de combi beter in balans, maar is het mij ook te stuiterig.
Ik heb ook gereden met 900's waar AVO schokdempers onder zaten, deze zijn ook verstelbaar, maar ik weet niet in combinatie met welke veren ik gereden heb, dus kan daar niet echt uitspraken over doen.
Tot nu toe is mijn favoriete setup standaard T16S veren met KYB gas-a-just dempers. Dit is comfortabel maar toch strak. Let wel dat dit niet echt een verlaging genoemd kan worden, deze veren zijn maar een fractie lager dan standaard.
Het minpunt aan een topic als deze vind ik: an sich is het heel nuttig om ervaringen te verzamelen, maar tegelijk zegt het heel weinig. Wat ik knalhard en oncomfortabel vind, vinden anderen nog te soft. Zo reed ik ooit met iemand in een H&R verlaagde 9000 met B6 en 17" velgen. Bij mij trilden de vullingen er zowat uit, de eigenaar vond het allemaal maar soft en stapte later over naar 18", maar was daarmee nog niet waar hij zijn wilde... (Is natuurlijk geen 900 classic, maar het idee is hetzelfde)
Laatst gewijzigd door Sapphire op ma 23 jul, 2018 0:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Donateur
- Berichten: 185
- Lid geworden op: do 16 jan, 2014 10:06
- Regio: NL - Provincie Overijssel
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Nuttig topic! Zit ook wel eens te denken aan een andere veren/schokdempers. Bedenk je wel dat het weggedrag ook wordt bepaald door de staat waarin diverse rubbers zich bevinden. Dit vertroebelt wel je mening over de veren en/of je shocks.
-
- Donateur (2x)
- Berichten: 266
- Lid geworden op: ma 05 mei, 2008 22:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Zeker een goed topic; ga ik volgen! De mijne is ook wel toe aan een nieuw setje veren en shocks
Saab 9-5NG 2.0T Aero XWD MY2011
Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio aut 2002
Saab 9000 Aero 1994 zwart handbak (verkocht)
Saab 900S Aero 1993 lemans blue (verkocht)
Saab 9000 CSE 2.3T 1997 aut grijs (verkocht)
Saab 9-3 SE 1.8t Hirsch 2008 zwart (lease)
Saab 9-3 SS 1.8i 2004 zwart (lease)
Saab 9-3 2.0T Aero Cabrio aut 2002
Saab 9000 Aero 1994 zwart handbak (verkocht)
Saab 900S Aero 1993 lemans blue (verkocht)
Saab 9000 CSE 2.3T 1997 aut grijs (verkocht)
Saab 9-3 SE 1.8t Hirsch 2008 zwart (lease)
Saab 9-3 SS 1.8i 2004 zwart (lease)
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
@Sapphire, Tjakko; Ik ben me zeker bewust van de verschillende wensen, meningen en interpretaties van comfort/rijgedrag. Wat ik voornamelijk interessant vind is de keuze voor een bepaald type schokdemper of veer, en welke opties er überhaupt allemaal op de markt zijn. Ik krijg met lezen op SF vaak het gevoel dat er een soort standaardpakket is dat door vrijwel het hele forum wordt toegepast, ik hoop eigenlijk dat er hier wat frisse blikken komen en namen voorbij komen die ik (nog) niet ken.
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31467
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Nou, laten we een lijstje maken van de beschikbare opties (ik heb stock even buiten beschouwing gelaten):
Veren:
-Abbott / Sweedspeed
-Kilen / Swedish Dynamics / Lesjofors (zover ik weet allemaal precies hetzelfde)
-Intrax (niet meer leverbaar)
-KCPerformance (diverse typen volgens mij)
-B&G
Dempers:
-Sachs
-Monroe
-KYB Gas-a-just
-AVO
-AST (KCPerformance)
-Koni rood
-Bilstein B4
-Bilstein B6
-GAZ
Vul maar aan!
Veren:
-Abbott / Sweedspeed
-Kilen / Swedish Dynamics / Lesjofors (zover ik weet allemaal precies hetzelfde)
-Intrax (niet meer leverbaar)
-KCPerformance (diverse typen volgens mij)
-B&G
Dempers:
-Sachs
-Monroe
-KYB Gas-a-just
-AVO
-AST (KCPerformance)
-Koni rood
-Bilstein B4
-Bilstein B6
-GAZ
Vul maar aan!
- Sander
- Forum Admin
- Berichten: 6974
- Lid geworden op: do 08 mei, 2003 11:08
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Ik heb zeer goede ervaringen met KCP veren en Bilstein B4 dempers onder een 900 classic cabrio (1992).
Ik vond het fijner rijden dan de 9-3 die we destijds ook hadden.
Het verbaasde me elke keer weer. Erg fijn.
Zelfs op hogere snelheden in Duitsland zeer stabiel.
Naast het goede rijgedrag gaf het de auto ook een mooie hoogte. Mooi horizontaal en precies een mooie ruimte tussen wielen en wielkasten.
Volgens mij verlaagd het de auto met 1 cm.
Mocht ik ooit weer een classic kopen, dan gaat die combinatie er onder.
Ik vond het fijner rijden dan de 9-3 die we destijds ook hadden.
Het verbaasde me elke keer weer. Erg fijn.
Zelfs op hogere snelheden in Duitsland zeer stabiel.
Naast het goede rijgedrag gaf het de auto ook een mooie hoogte. Mooi horizontaal en precies een mooie ruimte tussen wielen en wielkasten.
Volgens mij verlaagd het de auto met 1 cm.
Mocht ik ooit weer een classic kopen, dan gaat die combinatie er onder.
Saab 900S Aero 1992 eucalyptus
ex: Saab 9-3 SS Aero TTID 2010
ex: Saab 900S Aero cabrio 1992 le mans blauw
ex: Saab 9-3 Aero Maptun cosmic blue (2000)
ex: Saab 9-3 Speektuning black (1997)
ex: Saab 900 turbo S Aero 1992 le mans blauw
ex: Saab 900 Forty 1990 le mans blauw
ex: Saab 900i 16v 1990 cherry red
ex: Saab 900c 1986 5-deurs Silver
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Huisregels van Saabforum.nl
Steun het SAABFORUM, doneer!
ex: Saab 9-3 SS Aero TTID 2010
ex: Saab 900S Aero cabrio 1992 le mans blauw
ex: Saab 9-3 Aero Maptun cosmic blue (2000)
ex: Saab 9-3 Speektuning black (1997)
ex: Saab 900 turbo S Aero 1992 le mans blauw
ex: Saab 900 Forty 1990 le mans blauw
ex: Saab 900i 16v 1990 cherry red
ex: Saab 900c 1986 5-deurs Silver
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Huisregels van Saabforum.nl
Steun het SAABFORUM, doneer!
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12484
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Ik heb inmiddels al weer een aantal jaar Abbott veren (16" versie) en Bilstein B6 dempers. Vrij stug, maar niet storend vind ik zelf.
Nou spelen banden, rubbers/pu, uitlijning natuurlijk ook mee in het rijgedrag, dus alleen focussen op veren en dempers zou ik niet doen.
Mijn verdere setup:
Abbott veren (16" versie)
Bilstein B6 dempers
Zwarte Powerflex op de stabilisatiestangen
Zwarte Powerflex in het stuurhuis
9sport verstelbare panhardstang (kogels ipv bussen, goed merkbaar in bochten en helpt aanlopen tegen te gaan dmv verstelling achteras)
Sasab pu spacers achter (Ook de Abbotts zakken wat in achter na 5+ jaar)
Toyo T1R 205/50R16 banden
Stuurt heerlijk direct en drempels zijn absoluut geen issue. Een klinkerweg of (zeer) slecht wegdek voel en hoor je wel goed. Maar goed, als je dat comfortabel wilt dan moet je weer genoegen nemen met minder directe besturing.
Na de "restauratie" zijn de rubbers van de veerschotels en schokdemper onder paarse Powerflex (makkelijker te monteren) maar ik verwacht niet dat dat heel veel zal veranderen.
Nou spelen banden, rubbers/pu, uitlijning natuurlijk ook mee in het rijgedrag, dus alleen focussen op veren en dempers zou ik niet doen.
Mijn verdere setup:
Abbott veren (16" versie)
Bilstein B6 dempers
Zwarte Powerflex op de stabilisatiestangen
Zwarte Powerflex in het stuurhuis
9sport verstelbare panhardstang (kogels ipv bussen, goed merkbaar in bochten en helpt aanlopen tegen te gaan dmv verstelling achteras)
Sasab pu spacers achter (Ook de Abbotts zakken wat in achter na 5+ jaar)
Toyo T1R 205/50R16 banden
Stuurt heerlijk direct en drempels zijn absoluut geen issue. Een klinkerweg of (zeer) slecht wegdek voel en hoor je wel goed. Maar goed, als je dat comfortabel wilt dan moet je weer genoegen nemen met minder directe besturing.
Na de "restauratie" zijn de rubbers van de veerschotels en schokdemper onder paarse Powerflex (makkelijker te monteren) maar ik verwacht niet dat dat heel veel zal veranderen.
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31467
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
@Sander had jij ook de KCP sway bar achter met die combi? Of standaard Saab?
- Sander
- Forum Admin
- Berichten: 6974
- Lid geworden op: do 08 mei, 2003 11:08
- Regio: NL - Provincie Utrecht
- Contacteer:
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
@Sapphire: alles verder standaard Saab. Verder waren alle rubbers etc in goede / nieuwe staat. Het onderstel had geen nieuwerwetse poly-bussen, alles origineel.
Naast dit alles gaf KCP destijds ook een twist aan de uitlijning.
KCP gaf een camber van -1.5/-2.0 - aan de voorzijde afhankelijk van hoe de Saab rijdt en de achterzijde is.
Dit zou het speciale scherpe gevoel geven.
Haaima heeft de montage destijds uitgevoerd. Ik weet niet of Haaima dat uiteindelijk ook heeft gedaan.
Naast dit alles gaf KCP destijds ook een twist aan de uitlijning.
KCP gaf een camber van -1.5/-2.0 - aan de voorzijde afhankelijk van hoe de Saab rijdt en de achterzijde is.
Dit zou het speciale scherpe gevoel geven.
Haaima heeft de montage destijds uitgevoerd. Ik weet niet of Haaima dat uiteindelijk ook heeft gedaan.
Saab 900S Aero 1992 eucalyptus
ex: Saab 9-3 SS Aero TTID 2010
ex: Saab 900S Aero cabrio 1992 le mans blauw
ex: Saab 9-3 Aero Maptun cosmic blue (2000)
ex: Saab 9-3 Speektuning black (1997)
ex: Saab 900 turbo S Aero 1992 le mans blauw
ex: Saab 900 Forty 1990 le mans blauw
ex: Saab 900i 16v 1990 cherry red
ex: Saab 900c 1986 5-deurs Silver
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Huisregels van Saabforum.nl
Steun het SAABFORUM, doneer!
ex: Saab 9-3 SS Aero TTID 2010
ex: Saab 900S Aero cabrio 1992 le mans blauw
ex: Saab 9-3 Aero Maptun cosmic blue (2000)
ex: Saab 9-3 Speektuning black (1997)
ex: Saab 900 turbo S Aero 1992 le mans blauw
ex: Saab 900 Forty 1990 le mans blauw
ex: Saab 900i 16v 1990 cherry red
ex: Saab 900c 1986 5-deurs Silver
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Huisregels van Saabforum.nl
Steun het SAABFORUM, doneer!
- Turbobakk
- Donateur (7x)
- Berichten: 2064
- Lid geworden op: vr 10 okt, 2003 16:04
- Regio: NL - Provincie Flevoland
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Begonnen met een standaard T16 Aero onderstel met 15 inch velgen. Vond ik wat te slap en stond wat te hoog.
Daarna een set Kilen's er onder samen met Bilstein dempers en 16 inch met 195/50. Zoals Sapphire al aangaf zijn de Kilens wat stuiterig en dat was ook weer niet fijn.
Nu rijd ik al geruime tijd met de KCP veren, Bilstein (B6 denk ik) en de KCP swaybar, bussen zijn verder allemaal standaard en met 16" 195/50. Ik heb 195/55 geprobeerd, maar dat ging bij de drempels toch aanlopen. Ik vind het nu prima zo, maar het is inderdaad wel behoorlijk hard, maar tegelijkertijd ligt het als een blok. Nu gebruik ik de 900 beperkt en puur voor de lol en dat is denk ook nog wel een puntje om mee te nemen in je overweging. Als de 900 mijn daily zou zijn, dan zou ik een wat comfortabelere set-up nemen.
De stance van deze set-up vind ik super!
Daarna een set Kilen's er onder samen met Bilstein dempers en 16 inch met 195/50. Zoals Sapphire al aangaf zijn de Kilens wat stuiterig en dat was ook weer niet fijn.
Nu rijd ik al geruime tijd met de KCP veren, Bilstein (B6 denk ik) en de KCP swaybar, bussen zijn verder allemaal standaard en met 16" 195/50. Ik heb 195/55 geprobeerd, maar dat ging bij de drempels toch aanlopen. Ik vind het nu prima zo, maar het is inderdaad wel behoorlijk hard, maar tegelijkertijd ligt het als een blok. Nu gebruik ik de 900 beperkt en puur voor de lol en dat is denk ook nog wel een puntje om mee te nemen in je overweging. Als de 900 mijn daily zou zijn, dan zou ik een wat comfortabelere set-up nemen.
De stance van deze set-up vind ik super!
Turbobakk
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
Saab 9-3 Turbo S 2000 ( T7 B205R)
Saab 900 Classic Cabrio 1994
Saab 9000 T16 Airflow 1988
Saab Sonett 1973
- reiernumans
- Donateur (2x)
- Berichten: 7746
- Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
- Regio: NL - Provincie Gelderland
Re: Het grote verlagingstopic: Ervaringen met veren en dempers
Volgens mij rijden wij met dezelfde setup dan Turbobakk. Ligt inderdaad als een blok op de weg en de stance is briljant, maar aangezien mijn 900 m'n daily (en enige auto) is ben ik toch op zoek naar een comfortabelere setup.. Ik lees vanuit de VS enorm veel positieve ervaringen met B&G veren. Relatief kostbaar, zeker als ze nog naar NL moeten komen natuurlijk.. Iemand hier die daar ervaring mee heeft?
2007 Saab 9-5 Sport Estate 1.9TiD, smoke beige/obsidian black te koop
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS
Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.
REIERPARTS