Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
- Constant
- Donateur (7x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 12:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Hallo,
deze keer niet een richtingaanwijzerpook die niet meer blijft hangen, maar juist één die niet terugkomt als het stuur terugdraait.
Het probleem zit in de positie van de 'meenemer' aan het ten opzicht van het witte, verende, 'haakje van de pook.
De grijze meenemer van het stuur raakt het raakje niet goed en glijdt erover heen. Eigenlijk moet het haakje 3 mm naar achteren of de meenemer 3 mm naar voren.
Moeilijk te zien, het is donker daar.
Ik heb al geprobeerd:
- nieuwe behuizing van de richtingaanwijzer.
- 2 gaten van behuizing iets ruimer maken en gehele pook meer naar achteren monteren. Dit zijn echter paar een paar tiende mm's, dus niet voldoende.
Hebben jullie suggesties hoe dit het beste op te lossen? Wat ik zelf kan bedenken:
1) meenemer loshalen van stuur. Stukje plastic ertussen en weer terugzetten. Het lijkt me dat het stuur en dan af moet.
2) stuurkolom naar achteren brengen. Dan moet het knieschot eraf en ik weet niet of die speling in de montage-gaten van de stuurkolom zijn. Los stuur is niet handig.
3) andere meenemer die wat groter is. Geen idee of er verschil in productie-series zit.
Groeten,
Constant
deze keer niet een richtingaanwijzerpook die niet meer blijft hangen, maar juist één die niet terugkomt als het stuur terugdraait.
Het probleem zit in de positie van de 'meenemer' aan het ten opzicht van het witte, verende, 'haakje van de pook.
De grijze meenemer van het stuur raakt het raakje niet goed en glijdt erover heen. Eigenlijk moet het haakje 3 mm naar achteren of de meenemer 3 mm naar voren.
Moeilijk te zien, het is donker daar.
Ik heb al geprobeerd:
- nieuwe behuizing van de richtingaanwijzer.
- 2 gaten van behuizing iets ruimer maken en gehele pook meer naar achteren monteren. Dit zijn echter paar een paar tiende mm's, dus niet voldoende.
Hebben jullie suggesties hoe dit het beste op te lossen? Wat ik zelf kan bedenken:
1) meenemer loshalen van stuur. Stukje plastic ertussen en weer terugzetten. Het lijkt me dat het stuur en dan af moet.
2) stuurkolom naar achteren brengen. Dan moet het knieschot eraf en ik weet niet of die speling in de montage-gaten van de stuurkolom zijn. Los stuur is niet handig.
3) andere meenemer die wat groter is. Geen idee of er verschil in productie-series zit.
Groeten,
Constant
900i 16v Forty 1990
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Kun je je stuur niet gewoon iets verder aandraaien?
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- Constant
- Donateur (7x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 12:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
...gewoon op het moment aanhalen (volgens Bentley)?
Gr. Constant
Gr. Constant
900i 16v Forty 1990
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
- Krizzie
- Donateur (3x)
- Berichten: 12486
- Lid geworden op: wo 15 okt, 2008 23:44
- Regio: NL - Provincie Limburg
- Contacteer:
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Vast is vast?
-MY91 Witte T5.5'ed 900 Aero - 216wpk / 338wnm: Meer info en foto's hier
- Constant
- Donateur (7x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 12:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Hallo, hierbij een update:
1) meenemer loshalen van stuur. Stukje plastic ertussen en weer terugzetten. Het lijkt me dat het stuur en dan af moet.
-> blijkt niet echt een oplossing: de grijze meenemer zit geklikt; dus niet vastgeschroefd. 3mm afstand er tussen maken zorgt er waarschijnlijk voor dat de klik verbinding niet meer werkt.
1) meenemer loshalen van stuur. Stukje plastic ertussen en weer terugzetten. Het lijkt me dat het stuur en dan af moet.
-> blijkt niet echt een oplossing: de grijze meenemer zit geklikt; dus niet vastgeschroefd. 3mm afstand er tussen maken zorgt er waarschijnlijk voor dat de klik verbinding niet meer werkt.
900i 16v Forty 1990
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Wellicht is er een lagertje van je stuurkolom uit gelopen. Gebeurt wel vaker en dan kun je het stuur een centimeter ofzo naar je toetrekken (en weer terugduwen). Probeer maar eens met wat kracht op het stuur te duwen of er aan te trekken.
Het stuur verwijderen is overigens niet zo spannend... moer sw22 losdraaien en een beetje wrikken.
Het stuur verwijderen is overigens niet zo spannend... moer sw22 losdraaien en een beetje wrikken.
- nastydrive
- Donateur (2x)
- Berichten: 1577
- Lid geworden op: zo 18 jan, 2009 23:32
- Regio: NL - Provincie Zeeland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Wordt pas spannend als je de moer er helemaal afhaal
900 16T classic carlsson cabrio 1989 ( airflow kit 185 PK zonder kat met gekietelde APC)
mercedes B 200 turbo 193 Pk
mercedes B 200 turbo 193 Pk
- Constant
- Donateur (7x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 12:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
voor de tandpastalach.. ?
900i 16v Forty 1990
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
- Constant
- Donateur (7x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 12:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Dank je. Er zit geen/nauwelijks speling in. (Genoeg file vandaag om een paar keer te proberen).Sapphire schreef: ↑di 26 jun, 2018 17:38Wellicht is er een lagertje van je stuurkolom uit gelopen. Gebeurt wel vaker en dan kun je het stuur een centimeter ofzo naar je toetrekken (en weer terugduwen). Probeer maar eens met wat kracht op het stuur te duwen of er aan te trekken.
Het stuur verwijderen is overigens niet zo spannend... moer sw22 losdraaien en een beetje wrikken.
900i 16v Forty 1990
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
-
- Donateur (7x)
- Berichten: 31470
- Lid geworden op: vr 29 dec, 2006 1:16
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Hoezo? Dat doe ik altijd. Als je weet wat je doet ontstaan er geen verrassingen...
- Constant
- Donateur (7x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 12:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
Update: stuurmoer aangehaald op 28Nm (volgens Bentley). Slag was nihil, dus zat al goed vast.
Binnenkort het dashboard los, maar eerst nog rijden voor een schooluitje.
Binnenkort het dashboard los, maar eerst nog rijden voor een schooluitje.
900i 16v Forty 1990
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
- Constant
- Donateur (7x)
- Berichten: 722
- Lid geworden op: ma 18 apr, 2005 12:14
- Regio: NL - Provincie Noord-Holland
Re: Richtingaanwijzer: valt juist níet terug.
OK, weer een stapje: het knieschot is los en bij het loshalen van de stuurkolom vallen me nu 2 moeren op. Volgens Bentley zijn dit 'spacers'.
Mijn doel was om de stuurkolom 3mm naar me toe te halen zodat de richtingaanwijzer 3 mm mee-verplaatst te opzichte van mijn stuur.
Vragen:
1) kan mijn stuurkolom (een beetje) verplaatst worden t.o.v. mijn stuur, of zitten deze nog onderling geborgd? Dat laatste klinkt op zich wel logisch...
2) kan ik de 'spacers' (het zijn platte moeren) dan gebruiken om de stuurkolom 3mm naar me toe te verplaatsen?
Met vriendelijke groeten,
Constant
Mijn doel was om de stuurkolom 3mm naar me toe te halen zodat de richtingaanwijzer 3 mm mee-verplaatst te opzichte van mijn stuur.
Vragen:
1) kan mijn stuurkolom (een beetje) verplaatst worden t.o.v. mijn stuur, of zitten deze nog onderling geborgd? Dat laatste klinkt op zich wel logisch...
2) kan ik de 'spacers' (het zijn platte moeren) dan gebruiken om de stuurkolom 3mm naar me toe te verplaatsen?
Met vriendelijke groeten,
Constant
900i 16v Forty 1990
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.
ToDo: 3D-print achterwisser-kap, rubber winddeflector; achter-sproei, stoelverw.2x, Forty striping, nog meer roest.
9-3 SC Aero E85 2012
ToDo: geleiding rol cabriodak; raammotor lv.; parafan.