Pagina 10 van 12

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: vr 01 feb, 2019 13:31
door Vyv
Sebusta schreef:
do 31 jan, 2019 21:43
Vyv schreef:Als ik inspiratie heb komend weekend dan eens kijken of er leven in zit!
...
En, en en?? Zonder inspiratie en met een verse accu wilt die misschien ook wel starten? Ben heel benieuwd Vyv!

YES, "even" provisorisch aangesloten ... starten en lopen!

T5 ECU zit nu netjes op de plek van de originele Lucas, ben nu al een paar avonden bezig om de kabelboom te verlengen want die van de 9000 is voor 70% te kort als je voor de originele looks wilt gaan.

Afbeelding

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: vr 01 feb, 2019 13:54
door Sebusta
Ziet er wel strak uit! Op welke software loopt je 900 nu? Heb een 9000 bin klaar liggen, maar moet nog wel wat aanpassingen doen voor het echt fine tune werk.

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: vr 01 feb, 2019 15:52
door Vyv
Te strak, vandaar de kabelboom verlenging :mrgreen:

9000 bin, b204 boostcontrol met apc T7 mod en andere gear ratio's. Nog geen pid aanpassingen.

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: vr 01 feb, 2019 20:27
door Krizzie
Welk jaar 9000?

Dion heeft er bij de mijne erg lang voor nodig gehad om nerveus gedrag eruit te krijgen bij lagere toerentallen en dat bleek aan het jaar van de bin te liggen. Exact dezelfde tune met een andere base file en het was weg..

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: vr 01 feb, 2019 20:56
door Vyv
Base file 4301933.
9000 B204S MY95 16Mhz

Jouw eerste base file was van een 9-3 toch?

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: vr 01 feb, 2019 22:24
door Ruud 9.3
Bij mij werke 4300844 als basis het beste.
B204L 9000 MY94 16Hhz

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: za 02 feb, 2019 10:09
door Krizzie
Vyv schreef:
vr 01 feb, 2019 20:56
Base file 4301933.
9000 B204S MY95 16Mhz

Jouw eerste base file was van een 9-3 toch?
Klopt,

En daarna nog een 9000 variant.

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: zo 17 feb, 2019 21:13
door Sebusta
Vandaag eindelijk wat vorderingen gemaakt met de T5 ombouw van de cabrio. Vliegwiel er met veel moeite uit gekregen, helaas wel tijdens het geduw en getrek de hulpcilinder kapot gemaakt. De spacer voor de drukgroep zat er nog niet goed in. Via de 3 boutjes methode de drukgroep richting hulpcilinder gedrukt en toen kon eindelijk de tool voor de koppeling er tussen. Vliegwiel gewisseld na 3 dagen. Als ik dit had geweten had ik het uitbesteed, wat ik eigenlijk al van plan was..

De kabelboom van eEuroparts ook geplaatst. Eerst de oude Lucas boom verwijderd. Moest twee draadjes doorknippen t.p.v. de ecu aan de passagierszijde, weet nog niet waarvoor deze waren.
Alles ligt grof in de auto en het meeste is aangesloten. IAT sensor en GKH moeten nog geplaatst worden. Injectorrail moet nog goed worden vastgezet.

Vraagje? ik heb 2 draadjes van de Trionic 5 kabelboom voor Main relay pin 12 van Lucas en Fuel relay pin 16 van Lucas. Waar moet ik deze op aansluiten? het zou kleur geel/wit en paars moeten zijn volgens deze link http://www.uksaabs.co.uk/UKS/viewtopic. ... abf041699c. Alleen deze kleur zie ik nergens.
Zitten deze in de grijze connector bij de bak van de interieur ventilatie? Welke kleur moet ik gebruiken?

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: zo 17 feb, 2019 22:50
door Ruud 9.3
De main relais en fuel relais zitten direct boven de plek van de ecu dus je kunt daar onderzoeken welke draad je moet aansluiten op beide relais.
(misschien wel die twee draadjes die je eerder hebt moeten doorknippen uit de Lucas kabelboom)

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: zo 17 feb, 2019 22:55
door Vyv
Klote klus die koppeling... ik zie er ook altijd tegenop, haha!

Die 2 doorgeknipte draadjes heb je niet meer nodig, die gaan richting achterbank relais houder.

Maak je gebruik van de bestaande 2 relais boven de ecu?

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: zo 17 feb, 2019 23:08
door Vyv
Ze zijn er wel die draadjes... ik heb ze vast gehad.

Afbeelding


En daarna heb ik er een stekkertje van gemaakt. De ECU stuurt de 2 relais aan (bij mij).

Afbeelding

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: zo 17 feb, 2019 23:27
door Sebusta
Ruud 9.3 schreef:
zo 17 feb, 2019 22:50
De main relais en fuel relais zitten direct boven de plek van de ecu dus je kunt daar onderzoeken welke draad je moet aansluiten op beide relais.
(misschien wel die twee draadjes die je eerder hebt moeten doorknippen uit de Lucas kabelboom)
aah nu snap ik hem. Die relais zitten dus daar. Zat de hele tijd te denken dat ze bij de zekeringkast zouden moeten zitten. Nu snap ik ook waar ik de rode en groene draad moet aansluiten van de kableboom, die gaan naar de H6-2 connector bij het de bak voor het interieurfilter.
Vyv schreef:
zo 17 feb, 2019 22:55
Die 2 doorgeknipte draadjes heb je niet meer nodig, die gaan richting achterbank relais houder.

Maak je gebruik van de bestaande 2 relais boven de ecu?
Gelukkig hoef ik die draadjes niet meer te gebruiken ;). De twee relais zitten ook op de eEuroparts kabelboom op de originele plek boven de ecu.

Wordt dus alleen nog een keer de airco koppelen aan de ecu. Dat staat ook mooi in dit topic!

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: ma 25 feb, 2019 11:40
door Sebusta
Afgelopen weekend de laatste hand gelegd aan de trionic ombouw.
Eerst de slave cilinder van de koppeling gereviseerd. Meteen het druklager vervangen en de price-as keerring. Wederom met veel moeite de koppeling erin gekregen. Alles ontlucht met eezibleed systeem, gelukkig zat er nog wat lucht in de reserveband.

Nu 1 dagje gereden met trionic op de Classic. Het loopt allemaal wat soepeler, toeren blijven mooi even hangen tussen het schakelen en het fijne is alles is mooi uit te lezen.

De turbodruk stond netjes op 1 bar, deze iets verhoogt naar 1,1 bar. Moet zeggen zo met de standaard software voor aansturing van de apc en turbo houdt die de druk goed stabiel en geen overshoots.

Wat mij wel opvalt is dat de motor stationair als die warm is wat onregelmatiger loopt. Toerental fluctueert een klein heel klein beetje. Maar hij kijkt voornamelijk wat rauwer te lopen. Iemand een idee waar in de software ik dit verhelpen?

Purge valve zit niet aangesloten vanuit de ecu. eEuroparts kabelboom heeft deze voorbereiding niet. Nu maakt dat ding de hele tijd een best we irritant kabaal. Is deze gewoon te verwijderen en/of uit te schakelen?

Airco is inmiddels ook aangesloten. Via eEuroparts een kabelboompje om de originele koelwatertemperatuursensor te behouden en eigenlijk de pomp door te verbinden met het relais in de zekeringkast. Werkt prima, nadeel dat die niet via de ecu loopt is dat de ecu niet bijregelt met inschakelen airco.

Mocht ik de ombouw ooit nog een keer doen dan zou ik geen kabelboom bij eEuroparts aanschaffen, maar rechtstreeks bij Jordan Pagano. Die kan hem custom voor je maken. Met airco vanuit de ecu en mogelijk ook nog met extra bekabeling voor de purge valve of andere handige dingen zoals een knock led.

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: ma 25 feb, 2019 11:53
door Vyv
Op welk stationair toerental staat de software, 950rpm? Haal je dit, of probeert trionic bij te regelen omdat gasklepopening nog iets te ruim staat misschien?

Re: Trionic project inbouwen

Geplaatst: ma 25 feb, 2019 11:57
door Sebusta
Vyv schreef:Op welk stationair toerental staat de software, 950rpm? Haal je dit, of probeert trionic bij te regelen omdat gasklepopening nog iets te ruim staat misschien?
Geen idee eigenlijk. T5 suite geeft wel aan dat die 950 rpm draait. Dus denk dat die daarop ingesteld staat. Hoe kan ik controleren of de gasklep goed staat. Heb het gewoon 1-op-1 overgezet met een 9000 GKH, verder niks aan afgesteld.
Zat zelf te denken dat het mogelijk met de temperatuur van het koelwater te maken kon hebben of mogelijk iets met ontstekingstijdstip dat iets anders is bij warme motor?