Trionic project inbouwen

1978-1993
Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5503
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door reiernumans » di 12 jun, 2018 23:34

Begin jij aan de draadboom en een partlist voor me? Ga ik beginnen met hoarden!
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
Jeroen van 't Hul
Geregistreerd lid
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 23 sep, 2015 12:58
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Jeroen van 't Hul » vr 27 jul, 2018 14:06

Saab is voorzien van nieuwe steek en 9000 remmen voor. Remt super, ook heel fijn pedaal gevoel. :) Handrem werkt ook naar behoren, nu op de achterwielen.


Langs Dion geweest, die er de door hem geschreven software in heeft geschoten, speciaal gemaakt voor een classic. De motor liep direct uiterst soepel, stationeer strak, afremmen/gas los of gas in, lage snelheid. Precies zoals het hoort. Koud start is ook direct goed. Rijdt nu met uitgeschakelde lambda sensor want die bleek kapot te zijn, ga ik nog vervangen en daarna inschakelen in de software. Auto rijdt nu op 0.8 bar. . . en met primair 6 gaat dat hard genoeg om binnen enkele tellen rijbewijs invorderbare snelheden te behalen :shock: :shock:

Airco aangesloten m.b.v. informatie van Vyv, met AC out aan de massa van de relais en het werkt! Systeem op druk gezet, maar helaas, airco condensor lek. ;-(+

Samen met de nieuw opgebouwde T8:
Afbeelding

Cross spokes, zijn best leuk :D
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeroen van 't Hul op za 11 aug, 2018 20:34, 1 keer totaal gewijzigd.
84-er 5 deurs, 900 T16 met Trionic 5.5 :O:

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 7096
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Vyv » za 28 jul, 2018 14:13

Afbeeldingen zijn niet zichtbaar...
'04 9-3 1.8t Cabrio. Stage1Vyv
'08 9-3 TTiD Aero Sedan
'92 c900 T5.5 Cirrus white
'93 c900 i16v Aero Lemans blue

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur 2015 + 2017
Donateur 2015 + 2017
Berichten: 662
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Sebusta » di 31 jul, 2018 21:55

Vyv schreef:
zo 10 jun, 2018 19:56
Afbeelding
Gaaf hoor! ziet er heel netjes uit. Volgend jaar wil ik eigenlijk ook de ombouw naar t5 gaan doen. Twijfel nog tussen zelf alles uitpluizen en een oude t5 kabelboom hergebruiken. of een complete set aanschaffen en installeren, zoals die van eeuroparts. Ga jij voor ombouw via het vliegwiel, zodat de airco behouden kan blijven?
Hoe gaat het met de vorderingen?
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 7096
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Vyv » wo 01 aug, 2018 13:26

Project ligt momenteel even stil ivm vakantie en wat andere prio's, enige wat ik gedaan heb is de (7 of 9) niet gebruikte draden uit de grote stekker ECU gehaald.

Ik wil eigenlijk gaan voor de krukaspoelie oplossing omdat ik geen zin heb een koppeling-klus :|

Mijn classic heeft geen airco en ik heb nog geen plannen voor een airco inbouw, want witte auto en opendak zijn eigenlijk al voldoende voor mijn hobbymatig gebruik.
'04 9-3 1.8t Cabrio. Stage1Vyv
'08 9-3 TTiD Aero Sedan
'92 c900 T5.5 Cirrus white
'93 c900 i16v Aero Lemans blue

Arjen15
Geregistreerd lid
Berichten: 189
Lid geworden op: di 28 dec, 2004 23:08
Regio: NL - Provincie Utrecht

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Arjen15 » do 02 aug, 2018 8:59

@ Vyv,

ik heb de sensor ook op de poulie geplaatst maar kan nog steeds airco plaatsen als ik dat zou willen ;)
ik heb de poulie iets laten afdraaien en mijn signaalplaat(of hoe je dat ook noemt) tussen de poulie en blok geplaatst
Als je info wilt hebben. Ik heb .dwg tekeningen van Ruud gekregen en daar een eigen poulie van getekend en laten laseren in magnetisch RVS.

Mocht je interesse hebben, kan ik je tekeningen en foto's aanleveren :)

Gebruikersavatar
Jeroen van 't Hul
Geregistreerd lid
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 23 sep, 2015 12:58
Regio: NL - Provincie Overijssel

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Jeroen van 't Hul » ma 13 aug, 2018 22:17

maar kan nog steeds airco plaatsen als ik dat zou willen ;)
Airco van mijn auto werkt inmiddels :D :D En met het weer van de afgelopen weken. . . :O:
84-er 5 deurs, 900 T16 met Trionic 5.5 :O:

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5503
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door reiernumans » di 14 aug, 2018 10:00

Lekker is dat hè? 900 Classic airco..

Je drukt de knop in, fan slaat aan, KLIK, magneet koppelt, 5 minuten later is het alsof je voor een open koelkast staat. :wow:
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
falskdansker
Donateur 2015
Donateur 2015
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 03 mar, 2010 22:43
Regio: NL - Provincie Zuid-holland

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door falskdansker » zo 02 sep, 2018 19:23

Is het eigenlijk mogelijk om Trionic 5.5 in te bouwen in een auto zonder turbo (2.1/b212i)?
900i (MY91; YS3AC55E8Mxxxxxxx)

Gebruikersavatar
gertram
Donateur 2014 + 2016
Donateur 2014 + 2016
Berichten: 2131
Lid geworden op: do 01 dec, 2005 21:46
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door gertram » ma 03 sep, 2018 0:23

Zeker. Mijn 2.3I 9000 heeft het ook (MY '95). Alleen zul je er niet heel veel aan hebben buiten een iets soepeler lopend bok als je het eenmaal goed ingesteld hebt. En misschien een iets beter koppel, vermogen en verbruik. Grootste voordeel van Trionic t.o.v. Bosch LH is de veel betere pingelcontrole en turbodruk instel mogelijkheden.
900 T16SE '85 3drs zwart (Garrett GT2560R, 2,5" Abbott, 2.1 kop+nokkenas). 9000 2.3i LPG '95 5drs zwart. 900i '88 3drs zwart (vriendin). 900 2.1 '90 3drs platana (project).

Gebruikersavatar
reiernumans
Donateur 2014 + 2019
Donateur 2014 + 2019
Berichten: 5503
Lid geworden op: vr 09 nov, 2012 0:25
Regio: NL - Provincie Noord-Holland

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door reiernumans » ma 03 sep, 2018 10:44

Ik denk dat je met de goed te programmeren ontsteking nog best eens wat souplesse zou kunnen winnen bij een ongeblazen 16-kleppert, voor zover ik weet is het ook weleens gedaan. Het enige 'probleem' is dat zo'n ombouw vaak relatief kostbaar is, en die investering zich niet direct vertaalt in meer (piek)vermogen.
1989 Saab 900T16s, odoardo/oxblood

Real Petrolheads Respect Other Petrolheads.

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur 2015 + 2017
Donateur 2015 + 2017
Berichten: 662
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Sebusta » ma 10 dec, 2018 21:43

Arjen15 schreef:
do 02 aug, 2018 8:59
@ Vyv,

ik heb de sensor ook op de poulie geplaatst maar kan nog steeds airco plaatsen als ik dat zou willen ;)
ik heb de poulie iets laten afdraaien en mijn signaalplaat(of hoe je dat ook noemt) tussen de poulie en blok geplaatst
Als je info wilt hebben. Ik heb .dwg tekeningen van Ruud gekregen en daar een eigen poulie van getekend en laten laseren in magnetisch RVS.

Mocht je interesse hebben, kan ik je tekeningen en foto's aanleveren :)
Ben benieuwd naar deze optie? Heb een mooie kabelboom van eEuroparts binnen gekregen. Nog wat onderdeeltjes bij elkaar sprokkelen, en dan kan opbouwen beginnen. Het lastigste is het patroon voor de BDP sensor. Wil eigenlijk niet weer opnieuw het vliegwiel laten verwijderen en monteren. Dus als er een optie is om het op een andere manier te doen met behoud van airco dan hoor ik dat graag.
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Gebruikersavatar
Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur
Berichten: 7096
Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
Regio: NL - Provincie Noord-Brabant

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Vyv » do 24 jan, 2019 17:24

Als ik inspiratie heb komend weekend dan eens kijken of er leven in zit!

Afbeelding
'04 9-3 1.8t Cabrio. Stage1Vyv
'08 9-3 TTiD Aero Sedan
'92 c900 T5.5 Cirrus white
'93 c900 i16v Aero Lemans blue

Robin2cv
Geregistreerd lid
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 22 okt, 2018 22:53

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Robin2cv » do 24 jan, 2019 18:32

Succes
Ik ben benieuwd. Wil het binnen aantal jaar ook eens proberen eerst alles goed op punt zetten.

Gebruikersavatar
Sebusta
Donateur 2015 + 2017
Donateur 2015 + 2017
Berichten: 662
Lid geworden op: vr 02 jan, 2009 23:15
Regio: NL - Provincie Flevoland

Re: Trionic project inbouwen

Bericht door Sebusta » do 31 jan, 2019 21:43

Vyv schreef:Als ik inspiratie heb komend weekend dan eens kijken of er leven in zit!
...
En, en en?? Zonder inspiratie en met een verse accu wilt die misschien ook wel starten? Ben heel benieuwd Vyv!
Heden:
Saab 9-5NG 2.8T XWD Aero Exklusiv
Saab 9-3 cabrio (2000)
Saab 900 classic cabrio (1993)
Verleden:
Saab 900 T16 classic cabrio (1989)

Plaats reactie