Wat vinden jullie de leukste details aan je 900?

1978-1993
doktorevil
Geregistreerd lid

Re: Wat vinden jullie de leukste details aan je 900?

Bericht door doktorevil » wo 02 feb, 2005 20:48

:shock: :shock:

MISTY
Geregistreerd lid

Bericht door MISTY » wo 02 feb, 2005 21:40

:-P+

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » vr 04 feb, 2005 16:41

de donkerbruin getinte ramen die wel erg goed staan bij de donkerblauwe lak

Oosthoek
Donateur
Donateur

Bericht door Oosthoek » vr 04 feb, 2005 17:47

Mick schreef:Je kunt ook zo lekker inparkeren zonder enige schade voor en achter, helemaal als je een rukhaak hebt
Erg makkelijk, maar esthetisch is het een drama. Heb ook zo'n lelijk kreng, maar ben tot nu toe helaas te lui geweest om hem er af te halen. Verpest de hele bips.

BenS
Geregistreerd lid

Bericht door BenS » vr 04 feb, 2005 19:36

Als je die trekhaak eraf wil hebben, dan moet je het even zeggen. Ik heb nog wel een 900 staan waar er nog een op moet. :lol:

Groeten, Ben

tikSimone
Geregistreerd lid

Bericht door tikSimone » zo 13 feb, 2005 9:29

Ook die ventilatie-petsjieuwwww. En al die andere dingen die jullie al noemden. De combi van luxe met toch ook heel "basic" (denk aan het dashboardkastje bijv.)
En: het geluid van binnen als het regent (alsof je gezellig in een tentje zit)

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » do 28 jul, 2005 9:28

Viel mij gisteravond trouwens op dat de plaatsing van de hoofdbinnenverlichting ver achter de bestuurder en het lampje achter de binnenspiegel er beiden voor zorgen dat de binnenkant van de auto overal goed verlicht wordt zonder dat de binnenverlichting in je ogen schijnt zoals wel gebeurt bij de meeste merken die de binnenverlichting voor de binnenspiegel hebben.... daar is volgens mij over nagedacht!! :D

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 28 jul, 2005 10:25

ik vind dat echt een zo een fantastisch design punt ! ik kan het niet vaak genoeg tegen inzittenden zeggen en uitleggen wanneer iemand vraagt of het lampje even aanmag - en of ik er geen last van heb...

8)

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » do 28 jul, 2005 10:41

Helaas heeft dit fantastische idee het niet gehaald bij z'n opvolger de 900NG/93; als ik nu van de 900 in de 93 stap dan mis ik toch wel de veel betere niet verblindende positionering van de binnenverlichting. Jammer hoor. :cry:

Atte
Geregistreerd lid

Bericht door Atte » do 28 jul, 2005 10:42

Ja Jelger,

Als je dat je inzittenden moet uitleggen is dat toch wel een bewijs dat zij zeer weinig in echte limousines verkeren! Happy us!

Thisafternoon
Geregistreerd lid

Bericht door Thisafternoon » do 11 mei, 2006 15:16

Verbazing van mensen is idd leuk... iedereen vindt er wel iets gaaf aan. (Al zullen ze niet gauw zelf een Saab kopen)

Een van de leukste dingen om te laten zien, vind ik de kofferruimte. Je kunt er in slapen als de achterbank naar voren geklapt wordt. Men staat met open mond te kijken naar de enorme hoeveelheid ruimte. Afwerking is ook mooi, 19 jaar oud, maar super strak antraciet!

Koplampsproeiers, icm de voorkant. (volgens mij is dit mijn eerste herinnering aan Saab - leuk topic wellicht? - Saab algemeen)

Sleutel in het midden, motorkap, ventilatie, de geur (er heeft 17 jaar een arts in gereden?).

Maar eigenlijk gaat het om 't totaal aan kleinde bijzonderheden, dat het één grote bijzonderheid maakt :)

En meer algemeen, de balans tussen stoer en stijlvol. Tussen vorstelijk en lomp. En dat dit overal voor geldt, het uiterlijk, manier van rijden...

In nieuwere Saabs > na 150 km/u oid komen de snelheden dichterbij elkaar te staan. Dat vind ik als 'Interaction Designer' erg interessant.

ruter001
Geregistreerd lid

Bericht door ruter001 » do 11 mei, 2006 15:29

Ik geniet van het zoemende geluid van de motor als je optrekt. Dit is voor mij typisch Saab; ik heb dit voor het eerst gehoord in de eerste 99 van Thom en het is me altijd bij gebleven. En natuurlijk de vorstelijke stoelen waar je uitgerust uit opstaat na een rit.

Fryslân
Geregistreerd lid

Bericht door Fryslân » do 11 mei, 2006 20:01

Tot nu toe heb ik nog één ding gemist... het grote opbergvak in de middenconsole! Heerlijk! Wat had ik daar altijd verschrikkelijk veel zooi in! :D CD's (ook met hoesje), drop :oops:, brillenhoesjes (de bril had ik trouwens altijd in het vakje daarboven liggen!) en nog veel meer, meestal onnodige spullen.

Voor de rest kan ik me 100 punten vinden in alle bovenstaande dingen!

S@@bman
Geregistreerd lid

Bericht door S@@bman » vr 12 mei, 2006 12:27

Fryslân schreef:Tot nu toe heb ik nog één ding gemist... het grote opbergvak in de middenconsole! Heerlijk! Wat had ik daar altijd verschrikkelijk veel zooi in! :D CD's (ook met hoesje), drop :oops:, brillenhoesjes (de bril had ik trouwens altijd in het vakje daarboven liggen!) en nog veel meer, meestal onnodige spullen.

Voor de rest kan ik me 100 punten vinden in alle bovenstaande dingen!
Ik heb helemaal geen middenconsole om spullen in weg te bergen :oops: .

Natuurlijk vind ik de sleutel tussen de zetels ook fantastisch en bijna alle genoemde punten.
Je went natuurlijk ook snel aan zoveel schoonheid :wink: .

Qua geluiden is een oude Saab natuurlijk fantastisch.
Een tijdje geleden heb ik eens alle mogelijke geluiden opgenomen met de bedoeling er een (experimentele) song van te maken.
Ooit zal het er wel eens van komen :roll: ...

JanWessel
Geregistreerd lid

Bericht door JanWessel » vr 12 mei, 2006 12:44

Geheel eens met bovenstaande, met toevoeging:
Die eigenwijze motorkap met aflopende randen die 'verkeerd' open gaat (zorgt steeds weer voor verbazing bij mij in de straat)
En het starten: alsof je een leeuw op zijn staart trapt. Graaauwwwwoemmmm!

Plaats reactie