Wat vinden jullie de leukste details aan je 900?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Re: Wat vinden jullie de leukste details aan je 900?
de donkerbruin getinte ramen die wel erg goed staan bij de donkerblauwe lak
-
Oosthoek
- Donateur

Erg makkelijk, maar esthetisch is het een drama. Heb ook zo'n lelijk kreng, maar ben tot nu toe helaas te lui geweest om hem er af te halen. Verpest de hele bips.Mick schreef:Je kunt ook zo lekker inparkeren zonder enige schade voor en achter, helemaal als je een rukhaak hebt
-
BenS
- Geregistreerd lid
Als je die trekhaak eraf wil hebben, dan moet je het even zeggen. Ik heb nog wel een 900 staan waar er nog een op moet.
Groeten, Ben
Groeten, Ben
-
tikSimone
- Geregistreerd lid
Ook die ventilatie-petsjieuwwww. En al die andere dingen die jullie al noemden. De combi van luxe met toch ook heel "basic" (denk aan het dashboardkastje bijv.)
En: het geluid van binnen als het regent (alsof je gezellig in een tentje zit)
En: het geluid van binnen als het regent (alsof je gezellig in een tentje zit)
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Viel mij gisteravond trouwens op dat de plaatsing van de hoofdbinnenverlichting ver achter de bestuurder en het lampje achter de binnenspiegel er beiden voor zorgen dat de binnenkant van de auto overal goed verlicht wordt zonder dat de binnenverlichting in je ogen schijnt zoals wel gebeurt bij de meeste merken die de binnenverlichting voor de binnenspiegel hebben.... daar is volgens mij over nagedacht!! 
-
jelger
- Geregistreerd lid
-
mba
- Geregistreerd lid
-
Atte
- Geregistreerd lid
-
Thisafternoon
- Geregistreerd lid
Verbazing van mensen is idd leuk... iedereen vindt er wel iets gaaf aan. (Al zullen ze niet gauw zelf een Saab kopen)
Een van de leukste dingen om te laten zien, vind ik de kofferruimte. Je kunt er in slapen als de achterbank naar voren geklapt wordt. Men staat met open mond te kijken naar de enorme hoeveelheid ruimte. Afwerking is ook mooi, 19 jaar oud, maar super strak antraciet!
Koplampsproeiers, icm de voorkant. (volgens mij is dit mijn eerste herinnering aan Saab - leuk topic wellicht? - Saab algemeen)
Sleutel in het midden, motorkap, ventilatie, de geur (er heeft 17 jaar een arts in gereden?).
Maar eigenlijk gaat het om 't totaal aan kleinde bijzonderheden, dat het één grote bijzonderheid maakt
En meer algemeen, de balans tussen stoer en stijlvol. Tussen vorstelijk en lomp. En dat dit overal voor geldt, het uiterlijk, manier van rijden...
In nieuwere Saabs > na 150 km/u oid komen de snelheden dichterbij elkaar te staan. Dat vind ik als 'Interaction Designer' erg interessant.
Een van de leukste dingen om te laten zien, vind ik de kofferruimte. Je kunt er in slapen als de achterbank naar voren geklapt wordt. Men staat met open mond te kijken naar de enorme hoeveelheid ruimte. Afwerking is ook mooi, 19 jaar oud, maar super strak antraciet!
Koplampsproeiers, icm de voorkant. (volgens mij is dit mijn eerste herinnering aan Saab - leuk topic wellicht? - Saab algemeen)
Sleutel in het midden, motorkap, ventilatie, de geur (er heeft 17 jaar een arts in gereden?).
Maar eigenlijk gaat het om 't totaal aan kleinde bijzonderheden, dat het één grote bijzonderheid maakt
En meer algemeen, de balans tussen stoer en stijlvol. Tussen vorstelijk en lomp. En dat dit overal voor geldt, het uiterlijk, manier van rijden...
In nieuwere Saabs > na 150 km/u oid komen de snelheden dichterbij elkaar te staan. Dat vind ik als 'Interaction Designer' erg interessant.
-
ruter001
- Geregistreerd lid
-
Fryslân
- Geregistreerd lid
Tot nu toe heb ik nog één ding gemist... het grote opbergvak in de middenconsole! Heerlijk! Wat had ik daar altijd verschrikkelijk veel zooi in!
CD's (ook met hoesje), drop
, brillenhoesjes (de bril had ik trouwens altijd in het vakje daarboven liggen!) en nog veel meer, meestal onnodige spullen.
Voor de rest kan ik me 100 punten vinden in alle bovenstaande dingen!
-
S@@bman
- Geregistreerd lid
Ik heb helemaal geen middenconsole om spullen in weg te bergenFryslân schreef:Tot nu toe heb ik nog één ding gemist... het grote opbergvak in de middenconsole! Heerlijk! Wat had ik daar altijd verschrikkelijk veel zooi in!CD's (ook met hoesje), drop
, brillenhoesjes (de bril had ik trouwens altijd in het vakje daarboven liggen!) en nog veel meer, meestal onnodige spullen.
Natuurlijk vind ik de sleutel tussen de zetels ook fantastisch en bijna alle genoemde punten.
Je went natuurlijk ook snel aan zoveel schoonheid
Qua geluiden is een oude Saab natuurlijk fantastisch.
Een tijdje geleden heb ik eens alle mogelijke geluiden opgenomen met de bedoeling er een (experimentele) song van te maken.
Ooit zal het er wel eens van komen
-
JanWessel
- Geregistreerd lid