900 S "de Belg" (verkocht)

1978-1993
Plaats reactie
avarkevj
Geregistreerd lid

Re: 900 S "de Belg"

Bericht door avarkevj » di 15 sep, 2015 21:21

Waar en wanneer is die meeting? En hoe kan ik lid worden?

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » di 15 sep, 2015 21:25

Lid worden kan vast wel bij de meeting, hier meer info: viewtopic.php?t=148027" onclick="window.open(this.href);return false;

tweemeter
Donateur
Donateur

900 S "de Belg"

Bericht door tweemeter » ma 28 sep, 2015 17:11

Zo, weer een verse apk. Had nog wat voeten in aarde omdat ik de dop voor de slotbouten op de werkbank had laten liggen ;-). Maar dankzij mijn liefhebbende echtgenote en de meedenkende garage is het toch goed gekomen.
Komende zondag nog een leuke rit voor de boeg en dan gaat ie de garage in voor wat las- en spuitwerk.

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » do 04 feb, 2016 22:04

De 900 staat nog steeds in de garage, vandaag een Optima accu besteld. Ik wil proberen of deze links voorin op de plaats van de originele IC past. Als dat niet past dan komt onder de klep in de kofferbak. Hoe dan ook, ben ik dan af van de accu in de kofferbak.
De subwoofer gaat ook uit de kofferbak, deze wil ik vervangen door een underseat subwoofer.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Niels83 » vr 05 feb, 2016 10:54

tweemeter schreef:Ik wil proberen of deze links voorin op de plaats van de originele IC past.
Dit doen meer mensen, dus denk van wel, moet je wel een open luchtfilter nemen, want anders zit je luchtfilterhuis in de weg. En een Subwoofer onder de stoel is altijd beter dan in de kofferbak, je hebt anders veul te weinig ruimte. Wat ik gedaan heb in mijn 9³ (weet niet of dat in een 900 ook past, maar is te meten), is de Mac Audio Ice Cube 108 SWB kopen en die past dan waar je normaal je reservewiel hebt (ik heb zo'n compressor, omdat ik niet wil kutten langs de weg met wielen wisselen). Niet duur en erg goed geluid. Ik heb hem niet in mijn 900, omdat ik een originele SAAB Clarion radio heb en die heeft geen sub uitgang, anders had ik die daar ook in geplaatst!

Baasrijder
Geregistreerd lid

Re: 900 S

Bericht door Baasrijder » vr 05 feb, 2016 12:32

tweemeter schreef:Nog even een plaatje in de tuin gemaakt:
Afbeelding
Wat een beauty! :shock:

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » vr 05 feb, 2016 12:34

Kijk ik ook nog naar, ik heb een subwoofer van Pioneer gezien die in het reservewiel past. Ik twijfel alleen of deze wel voldoende vermogen heeft, 100 watt staat erop.

Niels83
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: 900 S

Bericht door Niels83 » vr 05 feb, 2016 12:48

Baasrijder schreef:Wat een beauty! :shock:
Inderdaad hè, die kleur is geweldig! Dat die niet veel vaker gekozen is, vind ik onbegrijpelijk.
tweemeter schreef:Kijk ik ook nog naar, ik heb een subwoofer van Pioneer gezien die in het reservewiel past. Ik twijfel alleen of deze wel voldoende vermogen heeft, 100 watt staat erop.
Ja, die van MAc Audio zegt 600watt. Weet niet of dat waar is, maar ze ligt in de achterbak van mijn cabrio, waar veelextra staal zit voor de zwakke constructie die met een cabrio gepaard gaat en het is duidelijk aanwezig. Het is ook maar net wat je wilt en naar wat voor muziek je luistert. Ik zit in de Guns 'n Roses/Nirvana hoek. Als je Skrillex wilt luisteren, dan weet ik niet of je hier goed aan doet, omdat ik daar geen ervaring mee heb.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 05 feb, 2016 13:26

Die pioneer in het reservewiel heb ik ook aan gedacht, maar...... Het reservewiel leunt bij de 900 op een steuntje. Die zou je dus moeten wegslijpen en dan het reservewiel andersom onderin moeten leggen.
Zelf heb ik onlangs de Pioneer TS-WX77A in de achterbak gemonteerd, superplat en perfect geluid. Absolute aanrader!

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » vr 05 feb, 2016 14:31

Had ik nog niet aan gedacht, dan valt dat dus af. Dan toch maar op zoek naar een underseat subwoofer..... Waar heb je die platte pioneer precies liggen?

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 05 feb, 2016 17:28

Die pioneer van mij ligt wel in de achterbak, tegen de achterbank aan. Ding is maar een centimer of zeven hoog, dus neemt eigenlijk geen bagageruimte in beslag. Vind het uiteindelijk de beste oplossing.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » vr 05 feb, 2016 17:57

Die heb ik ook op het oog inderdaad, kun je ook gewoon spul bovenop leggen namelijk.

Ik hoef geen dreun dreun, maar een stevig mid-laag vind ik wel prettig. En dan nog 4x6 aan de zijkanten en 4x4 en tweeters aan de voorzijde. Is al heeeel erg lang mijn planning, maar er komen steeds andere goodies tussendoor. :lol:

tweemeter
Donateur
Donateur

Bericht door tweemeter » zo 07 feb, 2016 15:42

Lege kofferbak:
Afbeelding

Accu netjes onder de klep, moet nog vastgezet worden:
Afbeelding

theun
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door theun » zo 07 feb, 2016 16:21

Pas je op dat die plus-pool de carosserie nergens raakt!

tweemeter
Donateur
Donateur

900 S "de Belg"

Bericht door tweemeter » zo 07 feb, 2016 16:37

Zeker, de pluskabel lag al naar achteren toe. De accu is nu een stukje verplaatst, van op naar onder de plank.

Plaats reactie