900 Classic gestolen --> Advies alarm gevraagd

1978-1993
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 15 mar, 2008 2:08

@ Baseman: Ik zal je even het merk en type van het alarm geven, sterker nog, ik zal het op het forum zetten, kun je de inbouwhandleiding als pdf downloaden, misschien wil je ook de website hebben alwaar dit alarm is aangeschaft in de webshop? Stoere vent die `m eruit komt halen.

@Nellie: Rosmalen.

Areyonga
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Areyonga » za 15 mar, 2008 4:09

graag :wink:

zit er ook over te denken mijn bolide met wat extra beveiligingssnufjes uit te rusten

Baseman
Geregistreerd lid

Bericht door Baseman » za 15 mar, 2008 10:05

taaffert schreef:@ Baseman: Ik zal je even het merk en type van het alarm geven, sterker nog, ik zal het op het forum zetten, kun je de inbouwhandleiding als pdf downloaden, misschien wil je ook de website hebben alwaar dit alarm is aangeschaft in de webshop? Stoere vent die `m eruit komt halen.
Nou, ik heb verder zelf geen plannen, al woon je in dezelfde plaats, nou ja, gemeente dan.
Het gaat me niet zozeer om de alarminstallaties (waar altijd wel één zwakke plek in zit, en als je precies het schema hebt en de tijd, lukt dat echt wel) maar het gaat me om de mensendie op het forum zetten dat ze een schakelaartje hebben die het startmotor relais onderbreekt bijvoorbeeld.
Dus als ik daar met 2 meter draad langs ga, met twee krokodilleklemmetjes erop, heb ik een rijdende SAAB. Snappie, daar gaat het me om.

Ik heb verder GEEN plannen of zo, ik meld het alleen omdat ik zelf ooit een keer m'n kop niet kon houden en dat heeft me een Kenwood Mask met CD-wisselaar gekost. Inmiddels zit er dus een echt alarm op, toen niet. Door schade wijs dus.
Wees er gewoon voorzichting mee, dat bedoel ik.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 15 mar, 2008 10:25

Welk merk alarm heb jij erin laten zetten?
Goeie ervaring mee?

Baseman
Geregistreerd lid

Bericht door Baseman » za 15 mar, 2008 12:57

taaffert schreef:Welk merk alarm heb jij erin laten zetten?
Goeie ervaring mee?
Vraag je dat aan mij? In dat geval een Gemini in de retired-SAAB en een Volvo Guard systeem, aangepast.
Er zit nu een SMS-positiebepaling in, zodat mocht de auto gejat worden, ik met 1 SMS weet waar ie is. Geloof me, die telefoon vindt je echt niet.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » za 15 mar, 2008 21:38

Mooi spul!

Wij hebben niks ingebouwd vandaag.
Én de carkit was niet binnen én het alarm was nog niet afgeleverd... Tsss..

Maar genoeg leuke foto's van de klusjes die we wel gedaan hebben om een topic over te beginnen, dus dat zal ik wel eens doen :P
Je moet toch wat he!

Troll fan
Geregistreerd lid

Bericht door Troll fan » za 15 mar, 2008 21:57

Zonder in details te treden mag het toch geen verrasing zijn dat bij de 900 classic het kontaktslot na vele jaren dienst TOTAAL geen bescherming meer tegen diefstal biedt. Bij sommigen valt de sleutel er zelfs uit tijdens het rijden !!
Zonder startonderbreker ben je dus zeer kwetsbaar.
Zorg ervoor dat je classic minder gewild is bij joyriders en dieven door vertragende, duidelijk zichtbare, maatregelen zoals stuur of pedaalslot.
Niet fraai maar wel doeltreffend.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 16 mar, 2008 15:12

taaffert schreef:
Margreet schreef:Nou zeg, 't is wel raak de laatste tijd.... Gelukkig dat het nog goed afgelopen is!

Ik heb een Gemel (? Kan 't niet helemaal meer lezen op de AB), die geeft hippe piepjes en bliepjes, echt wat voor jou ;)
Jah, die is wel heel stoer inderdaad 8)

Kun je 'm ook andere melodietjes laten afspelen bij ont-/vergrendelen? :lol:
En? Waar is de keuze op gevallen? :lol:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 16 mar, 2008 15:16

Dat weet Powertje wel, ik heb het systeem nog niet gezien.

Als dat goed is ga ik het ook in OtjO zetten.

Margreet
Geregistreerd lid

Bericht door Margreet » zo 16 mar, 2008 15:17

Qua geluid bedoel ik ;)

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » zo 16 mar, 2008 15:21

hahaha, uhm geen idee eerlijk gezegd. Het zal ongetwijfeld mogelijk zijn met het ont- en vergrendelen de bolide een bliepje te laten geven. Nu weet ik dat Powertje daar niet zo van is, maar als het kan en ik ga dat systeem ook inbouwen in OtjO, reken maar dat ie bliept en blingt met in- uitschakelen van het alarm 8)

Plaats reactie