Prijs bougies 900i 1990, mei 2008?
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Baseman
- Geregistreerd lid
-
Paul99
- Geregistreerd lid
-
Jaap900i
- Donateur

-
Baseman
- Geregistreerd lid
Omdat in de rode SAAB bijbel staat dat dat moet. Daarom.Paul99 schreef:Waarom zou je een klontje vloeibare pakking in een oliekanaal rikseren als een kleppendekselpakking 5 euro kost........
En ja, met beleid en niet meteen gaan rijden, maar het even een beetje laten stollen voor in gebruikname.
Zoals gezegd, alleen op de hoeken.
-
Jaap900i
- Donateur

De vorderingen van dit weekend.
Ik had zaterdag al een nieuwe verdeler en rotor geplaatst en dat hielp al iets. Pas vanavond kwam ik aan de bougies toe. Drie oude kwamen vlot los, de vierde verrekte het. Pas na grof geweld en flink laten schrikken kwam ook nr. 4 los. Er bleken Bosch WR7DC in een erbarmelijke staat in te zitten, afgesteld op 0,85 (
), die in 'mijn tijd' niet vervangen zijn (35.000 km..
) Vier nieuwe bougies met kopervet erin, alles netjes schoonmaken & inspuiten en proberen. Voor het eerst sinds september 2006 sloeg de motor aan zonder gasgeven. Na rustig warmrijden eens flink losgegaan: ik heb een andere auto! Gek, hoe je went aan een langzaam steeds slechter lopende motor... Nu: nooit meer haperen, nooit meer inhouden bij eens flink gasgeven, gewoon onder alle omstandigheden direct reageren op het gas en gewoon flink sneller dan ik gewend was. Duidelijk meer vermogen, of ik elk geval voelt het zo
. Ben benieuwd welk effect e.e.a. heeft op het verbruik.
Goede verbeteringen dus. Komende vrijdag kleppen stellen, dan kan ik er weer even tegen. Vanaf nu ga ik 'm beter -en grotendeels zelf- onderhouden: weinig moeite, weinig kosten, snel resultaat!
Bedankt voor jullie bijdragen & tips.
Ik had zaterdag al een nieuwe verdeler en rotor geplaatst en dat hielp al iets. Pas vanavond kwam ik aan de bougies toe. Drie oude kwamen vlot los, de vierde verrekte het. Pas na grof geweld en flink laten schrikken kwam ook nr. 4 los. Er bleken Bosch WR7DC in een erbarmelijke staat in te zitten, afgesteld op 0,85 (
Goede verbeteringen dus. Komende vrijdag kleppen stellen, dan kan ik er weer even tegen. Vanaf nu ga ik 'm beter -en grotendeels zelf- onderhouden: weinig moeite, weinig kosten, snel resultaat!
Bedankt voor jullie bijdragen & tips.
-
Jaap900i
- Donateur

Uh, flesje wijn voor de bougies, € 30,= rotor & verdeler, busje contactspray, uitgezonderd de bijkomende kosten kleppen stellen (hoogte bekend bij mij...De900C-GAS schreef:Jaap900i, wat heeft dat onderhoud nou gekost??![]()
Grote beurt (of wat daarvan over is) komt volgende week.
-
keverfrank
- Geregistreerd lid
weet wel hoe je bij kever ed kleppen stelt , dus vind het best intersant om eens te zien hoe bij een saab de kleppen te stellen ....Jaap900i schreef:Lach maar, niet elke forummer kan dat met ogen dicht en handen op de rug....baszwolle schreef:klepstelmeeting haha...Kan voor een aantal geïnteresseerden toch leerzaam zijn om het eens te zien doen?
-
Jaap900i
- Donateur

KeverFrank, ik ga in kleine kring de kleppen (laten...) stellen, wel zelf meekijken & foto's maken en die plaatsen, en op zoek naar een goede handleiding / beschrijving voor op het Forum. Geen klepstelmeeting dus...keverfrank schreef:weet wel hoe je bij kever ed kleppen stelt , dus vind het best intersant om eens te zien hoe bij een saab de kleppen te stellen ....Jaap900i schreef:Kan voor een aantal geïnteresseerden toch leerzaam zijn om het eens te zien doen?baszwolle schreef:klepstelmeeting haha...
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
-
Charles
- Geregistreerd lid
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Charles schreef:Bas, zal ik je opgeven voor het nieuwe programma > ik wed dat ik het kan> met de wed kleppen stellen van de saab binnen een bepaalde tijd met de ogen dicht ? Dan ga ik na je het record aanvallen voor 500 e
das niet zo moeilijk, je wint. ging niet zo rap vandaag, te lang geleden gedaan.
-
baszwolle
- Geregistreerd lid
Hoe lang geleden of hoe lang ik er over deed?
8 klepper stellen, jaartje of 2 geleden denk ik aan de roest te zien op mn klepstelplaatmeetstatief (?)
En het stellen duurde denk ik toch wel een uur.., oke oke, we lulden wat af en er kwamen zo nu en dan wat mensen de straat door die de koppies deden afwenden.
8 klepper stellen, jaartje of 2 geleden denk ik aan de roest te zien op mn klepstelplaatmeetstatief (?)
En het stellen duurde denk ik toch wel een uur.., oke oke, we lulden wat af en er kwamen zo nu en dan wat mensen de straat door die de koppies deden afwenden.