Voor Style & Co De Blow off valve op een T8

1978-1993
Injectie
Moderator

Re: Voor Style & Co De Blow off valve op een T8

Bericht door Injectie » do 15 jul, 2004 21:00

Heeft ie twee grote aansluitingen en een kleine aansluiting voor de vacuum slang? dan heb je een recirculerende dump valve. DIe kun je bij mijn weten zo in de plaats van de originele zetten. Als je een grote aansluitig hebt en een vacuum dan moet je geloof ik een aansluiting in het inlaat traject afdoppen.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » vr 16 jul, 2004 23:45

word de auto sneller met zo een ding of is het aleen geluid?wel duur geintje zo een dump vavle

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » za 17 jul, 2004 0:04

Dit moet je zien in combinatie met een aantal andere dingen zoals ze hier al eerder zijn uitgelegd door Desmond , mij en anderen

Ga je op een hogere druk rijden dan is het verstandig om de originele dumpvalve te vervangen voor een type met een plunjer en niet met een membraam zoals af fabriek gemonteerd.

joachiem
Geregistreerd lid

Bericht door joachiem » za 17 jul, 2004 0:11

ik denk niet orgineel fabriekaf dus begin ik maar nie aan die geintjes voor meer pk,s wil mijn aandrijving en versnellingsbak nog lang heel houden haha. :D

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » do 02 sep, 2004 9:56

Bennie hier staan foto's!!

Niels
Geregistreerd lid

Bericht door Niels » do 02 sep, 2004 16:08

Het klinkt erg gaaf!! Waar heb je hem gekocht en kan je hem zelf installeren?

Is het enkel een kwestie van dat ding ertussen schroeven?

bennie
Geregistreerd lid

Bericht door bennie » do 02 sep, 2004 17:33

doktorevil schreef:Zie ook:

Afbeelding

Dit is een Turbo XS BOV. Deze heeft een dubble zuiger om te voorkomen dat wanneer je motor stationair draait deze gaat uitvallen. Dit komt voor bij motoren met een AMM.

Deze doet het na enige afstelling sinds een week weer goed. Daarvoor had ik wat problemen.

Het is wel wat 'opzichtig', dat gesis maar ik cvind het heel erg leuk :D

Kosten, 182 euro.
als ik het goed is heb jij een 16v met dump valve?ik wil er ook een op mijn 16v maaken :D .mijn vraag is moet je de originele saab dump valve verwijderen of vervalt die gewoon doordat je de slang afdopt?heb je dat mondtje wat op de inlaatpijp zit waar de dump valve op komt zelf gemaakt of kun je die ergens krijgen? en waar heb je de dump valve vandaan?de vacuuem slang die op de dump komt,komt die vanaf de turbo daar onder ?die langste vacuuem slang?

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 07 jun, 2005 0:22

Zit er ook over te denken een bov aan te schaffen, maar weet niet zo goed welke. Op de site van dbm staan verschillende types. Kan ik iedere bov nemen of zit er ondanks de mededeling -voor alle turboauto's- toch nog verschil in....

Red: welk type heb jij?

Gr Daan

Rutger
Geregistreerd lid

Bericht door Rutger » di 07 jun, 2005 0:47

[offtopic]

Mag ik van dit topic gebruik maken om te vragen wat dit is?
Afbeelding

Op onze Red Arrow zit dat ding niet (in ieder geval niet daar) en ik vroeg me altijd al af wat er op die lege plek op het carter moest (omdat daar schroefgaten zaten).

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 07 jun, 2005 6:09

Rutger B schreef:[offtopic]

Mag ik van dit topic gebruik maken om te vragen wat dit is?
Afbeelding

Op onze Red Arrow zit dat ding niet (in ieder geval niet daar) en ik vroeg me altijd al af wat er op die lege plek op het carter moest (omdat daar schroefgaten zaten).
Hijsoog om de motor eruit te kunnen takelen. :D

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » di 07 jun, 2005 6:11

dasdaas schreef:Zit er ook over te denken een bov aan te schaffen, maar weet niet zo goed welke. Op de site van dbm staan verschillende types. Kan ik iedere bov nemen of zit er ondanks de mededeling -voor alle turboauto's- toch nog verschil in....

Red: welk type heb jij?

Gr Daan
Ik heb er een van het gesloten type(is helaas de duurdere)dus met dubbele zuiger.

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » di 07 jun, 2005 13:25

Thnx Red! Begrijp niet helemaal wat het verschil is met bv die roze-paarse en het lijkt alsof er staat dat het app. werkt met slechts een piston (zuiger) maar goed..... ff sparen dus!

Volg je blind!!

Daan

ps. Heb even naar DBM gebeld en volgens hunnie zou ook de paarse (nog steeds 135 euro) er in kunnen. Hij begon over een LMM, maar toen ik zei dat het om een 8-klepper ging en dus geen LMM aanwezig is, kon ie nix verzinnen waarom deze niet zou kunnen.
Red, hellup! volg je nog steeds blind, maar waarom zouden ze het mis hebben?????

(R)ed
Lid van verdienste

Bericht door (R)ed » wo 08 jun, 2005 7:48

Wat gevaarlijk is aan de atmosferische van Forge is dat deze bij stationair draaien de piston "klep" open zet en er lucht buiten je luchtfilterom kan worden aangezogen.
Dat was voor mij de reden om de gesloten uitvoering van Forge te nemen.
En nog een voordeel van deze, hij blaast harder af al menig andere Bov. :wink:

MXL
Geregistreerd lid

Bericht door MXL » wo 08 jun, 2005 8:21

Red Arrow schreef:Wat gevaarlijk is aan de atmosferische van Forge is dat deze bij stationair draaien de piston "klep" open zet en er lucht buiten je luchtfilterom kan worden aangezogen.
Dat was voor mij de reden om de gesloten uitvoering van Forge te nemen.
En nog een voordeel van deze, hij blaast harder af al menig andere Bov. :wink:
Ik heb dat nog nooit gezien, dat hij bij stationair draaien de zuiger open zet. Wat een andere optie is, is de bypass valve nemen en die voorzien van een filter, dit wordt dan een BOV met een filter. Nadeel is wel dat de WOOOSH een stuk minder spectaculair zal worden.

Plaats reactie