Renovatie project #4
-
djveninga
- Geregistreerd lid
Re: Renovatie project #4
Goed bezig hoor, mooie Caab ook!
Maarre Sapphire, die voorruit eruit dat meen je toch niet?
Gaat volgens mij geeneens bij een Caab, gewoon goed afplakken!
Succes met dit project Bijker!
Maarre Sapphire, die voorruit eruit dat meen je toch niet?
Gaat volgens mij geeneens bij een Caab, gewoon goed afplakken!
Succes met dit project Bijker!
-
ahbijker
- Donateur (4x)

Dank voor de tips allemaal. Ik reageer op de vragen en opmerkingen!
Ramen kan ik toch laten zakken en afplakken aan de binnenkant/ en bovenop. Komt er dan nog spuitnevel?
Yep. Stoer ding he!
Vandaag even een spoed klus ergens anders dus kon ik niet verdrer. Morgen wordt het vervolgd.
Ik hoop weer veel tips en adviezen te horen.
Voorruit ga ik niet verwijderen. Bovendien is er zwart omheen gespoten, dus hoeft het niet te worden gespoten. Dat zie je niet veel maar die van mij zijn ook bij de ruitewissers onderaan zijdeglans-zwart.Ik zou ook even je ramen er uit halen, voordat daar straks spuitnevel op zit
Ramen kan ik toch laten zakken en afplakken aan de binnenkant/ en bovenop. Komt er dan nog spuitnevel?
Is dat een Saabsport uitlaat?
Yep. Stoer ding he!
Vorig jaar gedaan. Is helemaal goed!(...) voor de zekerheid ook even onder het tapijt kijken.
Hebben we vorig jaar ook nagekeken. Is goed.En aan de onderzijde van de bodem, aansluitingen bij de verstevigingsbalken, wil ook wel roesten.
Dat kijk ik na. Goede tip.Tevens in de bak waar de achterramen in zakken, stop eronder uit trekken en een paar keer op de zijkant van de auto slaan, grote kans dat er roest uit valt.
Ga ik ook doen. Leek me er goed uit te zien.Controleer wellicht ook het plaatwerk aan de binnenkant daar waar de kunststof plugjes zitten (waar de rail voor de skirtset op vast zit). Bij meer dan de helft van deze dopjes bij mij flinke roest aan de binnenkant.
Vandaag even een spoed klus ergens anders dus kon ik niet verdrer. Morgen wordt het vervolgd.
Ik hoop weer veel tips en adviezen te horen.
-
djveninga
- Geregistreerd lid
ahbijker schreef:Dank voor de tips allemaal. Ik reageer op de vragen en opmerkingen!
Voorruit ga ik niet verwijderen. Bovendien is er zwart omheen gespoten, dus hoeft het niet te worden gespoten. Dat zie je niet veel maar die van mij zijn ook bij de ruitewissers onderaan zijdeglans-zwart.Ik zou ook even je ramen er uit halen, voordat daar straks spuitnevel op zit
De zijruiten zou ik zeker verwijderen (het is het werk niet), anders is er grote kans dat je toch noch spuitnevel op de ruiten krijgt zo is mijn ervaring (maar mijn ruiten worden vervangen door nieuwe/andere ivm de bekende krassen
-
op
- Donateur (4x)

Heb je nog een oud setje wilen en banden om eronder te leggen? Zonde als je op het mooie spul spuitnevels krijgt en die wielen krijgen altijd wel wat mee 
-
Michiel747
- Geregistreerd lid
Ik vind die uitlaat wel erg vet. Past dat ook onder een non-turbo 2.1 16V? 
Zat al even te kijken bij Saabsport / Saabpartner, maar kan deze uitlaat niet vinden.
Zat al even te kijken bij Saabsport / Saabpartner, maar kan deze uitlaat niet vinden.
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Is al een tijd geleden dat die werden aangeboden.
Past ook op een 2.1 maar dan moet je wel de volle uitlaat vanaf de kat plaatsen, of je hebt een verloopstuk naar 2,5" nodig voor het eindstuk.
Past ook op een 2.1 maar dan moet je wel de volle uitlaat vanaf de kat plaatsen, of je hebt een verloopstuk naar 2,5" nodig voor het eindstuk.
-
brinky
- Donateur

Renovatie project #4
Ik heb nog een paar nieuwe saabsport.nl dubbele eindpijpen op stock... Iemand interesse? Kan ook gemonteerd worden.
-
Michiel747
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de info en sorry voor het topic-kapen ahbijker.
Heb Brinky ge-pb'ed
Heb Brinky ge-pb'ed
-
Gideon
- Geregistreerd lid
Vergeet de tankvulkom niet te verwijderen. De kom kun je terugplaatsen op de sok van de tank in de reservewiel ruimte om de ergste benzine dampen tegen te gaan. Bovendien voorkom je zo dat er rommel in de tank komt. Vaak word er een oude poetslap gebruikt maar ben altijd bang dat deze per ongeluk in de tank beland.
-
ahbijker
- Donateur (4x)

No problem Michiel. Heb je m al?Michiel747 schreef:Bedankt voor de info en sorry voor het topic-kapen ahbijker.
Heb Brinky ge-pb'ed
-
Michiel747
- Geregistreerd lid
[]Hij is onderweg. Is jouw wagen een LP/FP turbo? Ik twijfel nog een beetje aan het geluid op een non-turbo, maar ga het toch proberen. Hoe klinkt ie van jou?
Reden: Quote verwijderd