De 900 classic

1978-1993
SPILOIT
Geregistreerd lid

Re: De 900 classic

Bericht door SPILOIT » za 14 jan, 2012 23:43

Hallo forum bezoekers.
De Saab 96 Vereniging Noord Nederland is opgericht op de dag dat de laatste 96 van de band rolde.
De club was in het noorden gevestigd van daar de naam.
Gezien het leden aantal zich langzamerhand verspreide over het hele land en zelfs buitenland is de naam Noord eigenlijk niet meer nodig.
Sinds de laatste jaren zijn er modellen bijgekomen, maar we willen ons wel graag onderscheiden als een klassieke Saab club.
Verder kunnen we overigens prima met de Saab club Nederland.
Ook het Saab Historic Rally Team wordt door een aantal van onze leden zeer gewaardeerd en er wordt volop mee gereden met de rally’s.
Ons leden aantal is inderdaad aflopen jaren flink gestegen dank zij de goed vindbare website, Saabforum, en het benaderen van Saab liefhebbers.
Al met al moet je aan de weg timmeren in deze crisis tijd om je club goed draaiende te houden.
Dit kost tijd en energie waarvoor ik waardering heb. De mensen die deze club draaiende houden doen dit geheel vrijwillig zonder daar een vergoeding voor te krijgen.
Dit zijn toch mensen die Saab een warm hart toe dragen en het voor de leden plezierig maken.
Over de 9000 hebben we zeker ook vergaderd dan zou de eerste generatie bij de club moeten.
Maar hoeveel van deze Saab 9000 zijn er eigenlijk nog.
Ook de technische commissie zal dan moeten worden uitgebreid omdat dit toch wel een heel ander auto is. Dit zijn allemaal redenen waarom deze stap nog niet is gezet.
Je moet niet te veel willen veranderen in zo’n korte periode.
Ik hoop alle discussies hierboven te hebben toegelicht.
De naamsverandering komt er waarschijnlijk aan indien voor gestemd wordt dus ook een nieuw logo stickers briefpapier enveloppen en nog veel meer.
Veel Saab plezier op zondag 15 januari 2012.
Paul

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » zo 15 jan, 2012 0:44

@Paul, fantastische uitleg! Ik kak het alleen maar bevestigen. Ik zie je morgen!

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » do 19 jan, 2012 0:34

ahbijker schreef:(...)
Tot zondag (?). Ik ben er (Paul ook).
Goed: nu maar weer ON-TOPIC. De 900 komt bij de 96 vereniging dus!
Tja, nu moet ik hier toch iets naars kwijt na de mooie WAMWAS dag, al die mooie foto's en herinneringen:
Op zondag 15 januari 2012 zou deze topicstarter SPILOIT (Paul is voorzitter 96 vereniging) natuurlijk ook mee met zijn blauwe 96. Bij de startplaats Konvooi Zwolle bleek dat 'ie moeizaam startte. Nota bene nét met de interviewer van RTV Oost :? . Das was al balen...
Het lampje brandde van (ik meen) de laadstroom. Paul meldde me dat hij 'even' een andere Saab op zou halen. Paul heeft er nl. vier in totaal.
Op de terugweg vanaf huis naar Zwolle belde hij me nog om te vragen of het qua tijd allemaal nog lukt. "Het is niet nodig om te haasten" zei ik. "Er is altijd nog een laatste groep waarbij je makkelijk aan kan haken".
Een kwartier later belde hij weer, maar toen om héél andere redenen. Zijn motorkap was losgeschoten uit een bevestigings-pen waardoor de kap rijwind pakte. De rode kap van zijn 93(?) vloog over de auto heen en belande in de berm...
De schrik zat erbij Paul natuurlijk goed in. Zijn siddering in zijn stem verraadde zijn shocktoestand en bovenal zijn enorme boosheid en teleurstelling. Die teleurstelling was er ook omdat hij niet mee kon gaan (die beslissing had hij nu toch maar genomen) maar vooral om zijn gerestaureerde 93(?) waarin hij zo enorm veel uren werk in heeft zitten samen met zijn Pa.
Er zijn gelukkig geen persoonlijke ongelukken gebeurd. De 93(?) is zeker niet verloren. Maar reken erop dat dit bij Paul een enorme dreun gaf.
De motorkap is behoorlijk 'total loss', dus is het de vraag hoe deze klus te klaren!
Ik begrijp heel goed dat hij mijn aanbod om hem alsnog op halen afsloeg. "Ik moet eerst maar 's even deze enorme klap te boven komen".

Zondag 15 janauari is voor elke Saab-liefhebber een onvergetelijke dag geweest. Paul zal deze dag echter heel anders ervaren....
Tot zover dit verschrikkelijke verhaal over Pauls 93(?).

Brandslang
Geregistreerd lid

Bericht door Brandslang » do 19 jan, 2012 2:26

He, wat een vervelend bericht van die zo mooie dag. Ik wens jou (Paul) veel sterkte toe met deze schade en hoop voor een goed herstel van jouw Saab! Ik hoop ook dat je dit gebeuren snel kan verwerken en je weer met plezier aan de klus kunt beginnen. :wink:

sb153b
Geregistreerd lid

Bericht door sb153b » do 19 jan, 2012 9:16

Hé, omdat ik wist dat ie zou komen had ik 'm idd al gemist maar ja, de 1 zie je op een dag 20 keer en de ander evne of helaas niet in zo'n meute liefhebbers.
Ik denk dat het gaat om Paul's prachtige 96 tweetakt waar hij op een treffen zelfs probleemloos de caravan mee trekt.
Ontzettend balen, én de dag missen én schade.
Paul, als je dit leest: ik weet dat dit altijd ongelegen komt maar juist nu... Iig succes met de reparatie, ik hoop dat je 'm weer snel in de oude glorie kan herstellen.

sb153b

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » do 19 jan, 2012 9:34

Ja, ik wist even niet meer met welke hij onderweg was. Het is die rode iig. Als dat de 96 is (dat weet jij vast beter dan ik) dan zal ik dat vanaav even aanpassen. Heb je ook foto's van die 'schone'?

Dit topic wordt wat míj betreft een steunbetuiging voor Paul (SPILOIT) !!!

SPILOIT
Geregistreerd lid

Bericht door SPILOIT » do 26 jan, 2012 0:19

Hoi saabliefhebbers,
Ik ben de schrik al weer te boven maar jammer is het natuurlijk wel.
De dag gemist en twee auto's stuk, de blauwe 96 is inmiddels weer klaar.
De tweetakt moet even wachten ik ben ook nog eens druk met het verbouwen van ons nieuwe plekje.
Een oud boerderijtje uit 1904 waar veel aan moet gebeuren het waait binnen net zo hard als buiten.
Werk aan de winkel dus.
Bedankt voor jullie steun dat geeft een burger weer moet.
We zien elkaar wel eens weer.
Paul

sb129h
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door sb129h » do 26 jan, 2012 0:26

Dat noemen ze toch "goed geventileerd"? :lol:
Maarre, succes met het opknappen van je nieuwe woonst en uiteraard de bolides!

ahbijker
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door ahbijker » do 26 jan, 2012 0:28

Dag Paul,
Ik kom je deze week nog wat 'presents' geven van de WAMWAS dag.
Moet zeggen dat de schrik er bij mij toch ook best in zat. Gelukkig hoor ik van je dat je er weer een beetje bovenop bent gekomen. Kom snel ff bakkie doen, ok?

Plaats reactie