Advies aankoop SAAB 900 16v LPT Classic 4/5-Deurs
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
slik
- Geregistreerd lid
Gisteren dus de bewuste proefrit gemaakt. Voor zover ik het kan beoordelen is er motorisch niets op aan te merken. Er is erg veel aan gebeurd, waaronder de ombouw van een automaat naar een handbak en veel nieuwe en gereviceerde onderdelen erin gezet. Verder werkt alles prima aan de auto: airco, el. ramen etc.
Op de carosserie valt wel het een en ander aan te merken. Het schuifdak is zo lek als een mandje, de stof van het dakje was echt drijfnat. Verder zit er op een flink aantal lasnaden wat roest, volgens mij redelijk oppervlakkig. Aan een van de deuren onderin zat wat diepere roest, zo ook op een spijl bij het achterraam. Als laatste viel me op dat er rechtsachter bij het reserveviel een plasje water stond...
Kortom, motorisch een prima auto, alle opties werken prima, het schuifdak moet aandacht hebben en de roest begint op te komen. Ik verwacht niet dat dit de mijne wordt. Ga nu dus op zoek naar een betere. Any suggestions?
Bas
Op de carosserie valt wel het een en ander aan te merken. Het schuifdak is zo lek als een mandje, de stof van het dakje was echt drijfnat. Verder zit er op een flink aantal lasnaden wat roest, volgens mij redelijk oppervlakkig. Aan een van de deuren onderin zat wat diepere roest, zo ook op een spijl bij het achterraam. Als laatste viel me op dat er rechtsachter bij het reserveviel een plasje water stond...
Kortom, motorisch een prima auto, alle opties werken prima, het schuifdak moet aandacht hebben en de roest begint op te komen. Ik verwacht niet dat dit de mijne wordt. Ga nu dus op zoek naar een betere. Any suggestions?
Bas
-
ralph12
- Geregistreerd lid
Damn, dat zijn verdomd pittige punten die mis zijn dus. Niet gedacht.
Schuifdak bekend punt. Neem er eentje zonder. Ook in verband met refurbishing van hemel. Ik denk dat veel Saabisti het met me eens zijn dat je beter ook een bedrag kunt reserveren bij aankoop van welke classic dan ook. Om dingetjes die mis zijn goed te krijgen. Zeg 2,5 mille voor aankoop; 1,5 mille reserve.
Schuifdak bekend punt. Neem er eentje zonder. Ook in verband met refurbishing van hemel. Ik denk dat veel Saabisti het met me eens zijn dat je beter ook een bedrag kunt reserveren bij aankoop van welke classic dan ook. Om dingetjes die mis zijn goed te krijgen. Zeg 2,5 mille voor aankoop; 1,5 mille reserve.
-
72sonett-III
- Geregistreerd lid
-
verde900
- Donateur

Dat is vaak zo idd.... er lopen 4 slangetjes die door "zooi" verstopt kunnen raken vanuit die bak weg, een lek dak ben ik nog nooit tegen gekomen (af fabriek dan)72sonett-III schreef:Is het niet vaak zo dat de afvoerslangetjes verstopt zitten en dat er dan water boven in de bak blijft staan, wat uiteindelijk het dak in lekt? Als je de afvoeren doorprikt/schoonmaakt is de lekkage verholpen.slik schreef:Het schuifdak is zo lek als een mandje,..
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Als je een dergelijk bedrag voor die van mij neer wilt tellen ben je van harte uitgenodigd. Lijkt als twee druppels water op deze auto, alleen geen achterruitenwisser en lederen bekleding.
Ik heb wel een elektrisch schuif/kanteldak, maar dat is er pas in 2000 ingezet i.c.m. een nieuwe hemel. Kortom, nog optima forma.
Groet,
Eelco
Ik heb wel een elektrisch schuif/kanteldak, maar dat is er pas in 2000 ingezet i.c.m. een nieuwe hemel. Kortom, nog optima forma.
Groet,
Eelco
-
joachiem
- Geregistreerd lid
-
slik
- Geregistreerd lid
Ik heb een dergelijk bedrag over voor een goede Saab waar ik de komende 4/5 jaar probleemloos in kan rijden. Een achterruitwisser kan me niet boeien, leren bekleding en airco wil ik wel graag hebben, een turbo is een must, een schuifdak hoeft niet per sé. En natuurlijk zonder roest, maar dat zal lastig zijn.taaffert schreef:Als je een dergelijk bedrag voor die van mij neer wilt tellen ben je van harte uitgenodigd. Lijkt als twee druppels water op deze auto, alleen geen achterruitenwisser en lederen bekleding.
Eelco
Leuke clip trouwens en je velgen zijn inderdaad mooier dan die waar ik gisteren in reed. Ben alleen niet kapot van je zwarte gril en je verstralers...
Groet,
Bas
-
Saapie
- Donateur (2x)

Ik kan maar een ding zeggen: wie zijn open dakje lek laat zijn, door simpelweg even de afvoer te controleren, heeft geen gevoel voor zijn auto. Dit hoort echt bij de liefde en onderhoud van een classic, dan mag het motorisch allemaal nog zo goed in orde zijn, op dit soort zaken gaat de staat van je auto erg snel achteruit. Valt me tegen, dacht dat deze 900 gezien alles wat er aan gebeurd was er mooi bij zou staan.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Daar heb je een punt. De mijne is inderdaad nog volledig origineel en niet gereviseerd. Ik heb bijvoorbeeld al een extra, 'zo goed als nieuwe' turbo liggen, voor het geval dat. Verder uiteraard ook nog originele knippers, grille, etc... Mistlampen zijn origineel met originele schakelaar.slik schreef:Ik heb een dergelijk bedrag over voor een goede Saab waar ik de komende 4/5 jaar probleemloos in kan rijden. Een achterruitwisser kan me niet boeien, leren bekleding en airco wil ik wel graag hebben, een turbo is een must, een schuifdak hoeft niet per sé. En natuurlijk zonder roest, maar dat zal lastig zijn.taaffert schreef:Als je een dergelijk bedrag voor die van mij neer wilt tellen ben je van harte uitgenodigd. Lijkt als twee druppels water op deze auto, alleen geen achterruitenwisser en lederen bekleding.
Eelco
Leuke clip trouwens en je velgen zijn inderdaad mooier dan die waar ik gisteren in reed. Ben alleen niet kapot van je zwarte gril en je verstralers...
Groet,
Bas
Ik zou zeggen zoek op het gemakje lekker verder, mocht je er eentje in de buurt van mij tegenkomen moet je het maar zeggen. Dan kun je wel langskomen om `m ff te laten inspecteren, zodat de kans alweer minder wordt dat het een kat in de zak is.
Groet,
Eelco