Wat vinden jullie de leukste details aan je 900?
-
Tenkio
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
RoccoH
- Donateur (5x)

sta je dan achter het stuur ofzo?josephine schreef:Tsja, na een uurtje of 10 rijden wil ik ook wel eens wat zitten!DDJ schreef:Zeg, mijn Saabje is geen dame van lichte zeden!josephine schreef:Als je ze dan zelf achter 't stuur zet komt de ver/bewondering.Slechts een select gezelschap mag erin rijden en alleen als de heer in kwestie teveel gedronken heeft.
-
C@BRIO S@@B
- Geregistreerd lid
-
op
- Donateur (4x)

Re: Wat vinden jullie de leukste details aan je 900?
Dit leuke draadje verdient een schop
Tien jaar geleden -toen deze draad begon- was de classic al uniek en nu je ze steeds minder ziet, lijkt het wel een 'gewone' klassieker te worden. NOT!!
Lees vanaf het begin en geniet !!!
Tien jaar geleden -toen deze draad begon- was de classic al uniek en nu je ze steeds minder ziet, lijkt het wel een 'gewone' klassieker te worden. NOT!!
Lees vanaf het begin en geniet !!!
-
Wouter96
- Geregistreerd lid
ik heb m inderdaad helemaal doorgelezen, niets als lof!
op mijn leeftijd (24) mag ik mezelf een trotse 900 classic cabrio bezitter noemen.
En ik kan me inderdaad helemaal vinden met al het voorgenoemde, zeker als je op de invoegstrook met 80
rijdt in z'n 4 dan de turbo er vol inslaat en je plots 140 rijdt, waardoor je de audi's, bmw's en mercedessen alleen maar
kleiner ziet worden.

op mijn leeftijd (24) mag ik mezelf een trotse 900 classic cabrio bezitter noemen.
En ik kan me inderdaad helemaal vinden met al het voorgenoemde, zeker als je op de invoegstrook met 80
rijdt in z'n 4 dan de turbo er vol inslaat en je plots 140 rijdt, waardoor je de audi's, bmw's en mercedessen alleen maar
kleiner ziet worden.
-
elboero
- Geregistreerd lid
Leuk topic!
Ik vind vooral (ook) bijzonder aan de 900 classic (coupé):
-aanblik vanaf bepaalde hoeken, zoals schuin van achteren
-geluid van de ventilatiedraaiknop
-de manier waarop de motorkap open en dicht gaat
-het geluid van de uitlaat
-bruin getint glas
-de hoek van de voorruit
-turbometer
-bijna alles werkt gewoon nog
Ik vind vooral (ook) bijzonder aan de 900 classic (coupé):
-aanblik vanaf bepaalde hoeken, zoals schuin van achteren
-geluid van de ventilatiedraaiknop
-de manier waarop de motorkap open en dicht gaat
-het geluid van de uitlaat
-bruin getint glas
-de hoek van de voorruit
-turbometer
-bijna alles werkt gewoon nog
-
olav99
- Donateur (3x)

Het aller-aller-allerleukste vind ik toch het ventilatieknop vacuüm geluid: psssieuwt. Nog nooit in een andere auto dat geluid gehoord. Geen rit zonder even alle standen op te zoeken.
En ik sluit me met alle plezier ook aan bij de motorkap, voorruit, handgreep achterklep, kloink geluid, etc. En uiteraard de onaardse versnellingsbeleving wanneer de turbodrukmeter omhoog schiet
Wat een eigenwijze wagen blijft het toch...
En ik sluit me met alle plezier ook aan bij de motorkap, voorruit, handgreep achterklep, kloink geluid, etc. En uiteraard de onaardse versnellingsbeleving wanneer de turbodrukmeter omhoog schiet
-
reiernumans
- Donateur (2x)

D'r humeur.
Hoewel het me soms tot sloopneigingen brengt is die achtelijke grijns des te groter als 'ie het weer doet. Wat is zo'n 900 (zelfs met enkele carburateur, vierbak en compleet vermoeid onderstel) toch genieten!
Hoewel het me soms tot sloopneigingen brengt is die achtelijke grijns des te groter als 'ie het weer doet. Wat is zo'n 900 (zelfs met enkele carburateur, vierbak en compleet vermoeid onderstel) toch genieten!
-
Zeb
- Donateur (2x)

1. De wielkastranden, géén een moderne auto heeft dit.
2. Eigen wijze klapruitjes in de 3Deurs
3. Magnifieke laadruimte.
4. Achterklep
5. De lage benzineklep..
6. De humor bij APK om de keurmeester te zien puzzelen, hoe hem te starten en de motorkap open te doen.
7. Badgeloze achterkant, waarbij iedereen naar de voorkant loopt om te kijken welk merk het is.
2. Eigen wijze klapruitjes in de 3Deurs
3. Magnifieke laadruimte.
4. Achterklep
5. De lage benzineklep..
6. De humor bij APK om de keurmeester te zien puzzelen, hoe hem te starten en de motorkap open te doen.
7. Badgeloze achterkant, waarbij iedereen naar de voorkant loopt om te kijken welk merk het is.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Die laatste van Zeb, dat is er ook 1
Gewoon de vorm, nu nog steeds verbazingwekkend
Commentaar van anderen, maakt niet uit waar je parkeerd, er komt altijd commentaar.
Ook op een kale met chromen strips (classic)
Vaker genoemd, de kracht van het versnellen van een turbo bij 120 + ( je kunt ze bijna horen roepen WTF)
Gewoon de vorm, nu nog steeds verbazingwekkend
Commentaar van anderen, maakt niet uit waar je parkeerd, er komt altijd commentaar.
Ook op een kale met chromen strips (classic)
Vaker genoemd, de kracht van het versnellen van een turbo bij 120 + ( je kunt ze bijna horen roepen WTF)
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Wbt die lage benzineklep; Een van de youngsters bracht me laatst op een comfortabelere tankmethode. Vulpistool in de linkerhand, en met je gezicht van de auto af tegen de auto leunen. Ziet er misschien een beetje 'look at me being cool' uit, maar geen last van de rug en je kan mooi in de smiezen houden hoe hard je moet huilen 
-
olav99
- Donateur (3x)

Die lage vulopening was ik nog even vergeten. In het begin vroeg ik me af wat er met de auto aan de hand was; ik heb mede hierom zelfs de achtervering vernieuwd omdat ik het idee had dat de kont wel erg laag bij de grond hing (je voelde met de oude slap geworden veren de auto ook daadwerkelijk zakken tijdens het tanken). Maar nu deze weer helemaal op hoogte is sta ik nog steeds te tanken alsof ik een superlage sportauto volgooi en ik moet zeggen, dat bevalt me wel 
-
Zeb
- Donateur (2x)

Haha die is goedreiernumans schreef:... en je kan mooi in de smiezen houden hoe hard je moet huilen
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Plaats hem even terug in oude afleveringen van blik op de weg en bedenk ook even wat een turbo toe al kon.
Tjongejonge wat een prachtbak. Gewoon een 4 persoons 911 maar dan met de aandrijving op de juiste wielen.
Tjongejonge wat een prachtbak. Gewoon een 4 persoons 911 maar dan met de aandrijving op de juiste wielen.