Foutieve gegevens kenteken + verklaring van importeur

1978-1993
taaffert
Geregistreerd lid

Re: Foutieve gegevens kenteken + verklaring van importeur

Bericht door taaffert » do 09 sep, 2010 11:29

Eigenlijk is het enige wat ik vreemd vind op jouw kentekenbewijs de 1971cc, maar daar zou ik persoonlijk niet wakker van liggen.

Is jouw auto een import, of origineel NL. Kan zijn dat in land van herkomst er andere criteria gesteld werden dan in NL voor trekgewicht. Waar vaak naar gekeken wordt zijn de remmen, vroeger naast de constructie was dat het enige. Een carburateur met 1500kg trekgewicht, ik ga er niet mee rijden. Tegenwoordig zijn er meer variabelen, remmen, maar ook vermogen van de auto om een berg op te rijden etc... Misschien bij jouw auto toen al en dat ze bij een i'tje 1200 kg genoeg vonden.

Overigens, mijn auto is helemaal vreemd, kijk naar het gewicht en vermogen op kenteken! 8)

Afbeelding

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » do 09 sep, 2010 11:53

[]Die 1971 cc hebben ze gewoon van het eerst afgegeven kentekenbewijs overgenomen. Kijk ook maar op de Fahrzeugbief van mijn vm GLi; die duitsers meenden er 1971 cc van te moeten maken en ik neem dus aan dat dat ook zo is bij de 900i van jorik90.
Vreemd blijft echter wel het trekgewicht; mijn vm Gli is uit 1982 en 3 jaar ouder dan de 900i van jorik90, maar wel met dezelfde motor(specificaties) en terwijl dus de 3drs GLi zwaarder is mag ie toch meer trekken ondanks dus een lager specifiek vermogen.

Jorik90, als je wat zou willen wijzigen, dan neem je toch de gegevens van mij over?

Ja en jouw auto Taaffert is ook een mooie, maar dat is toch een herziene info?

Ik kan het je nog sterker vertellen; Ooit had ik als bedrijfsauto een nieuwe 9-5 aero estate uitgezocht. Vervolgens is bij de dealer vòòr aflevering nog een complete Hirsch tuning uitgevoerd; het vermogen is dus behoorlijk gestegen. Maar denk nou niet dat dat in de gegevenas van de RDW is doorgevoerd; daar staat ie (nog steeds overigens) als een gewone aero te boek met de daarbij behorende specificaties.

jorik90
Geregistreerd lid

Bericht door jorik90 » do 09 sep, 2010 13:25

@taaffert Auto is import uit Duitsland. Jouw verhaal zou inderdaad het trekgewicht kunnen verklaren, klinkt aannemelijk. Maar... wil gewoon de juiste gegevens op het kenteken hebben, geen gedonder. Ik heb van alle kentekens van Saab 900's die ik gechecked heb nog geen enkele gevonden met een trekgewicht van 1200 kg. Wel één met een trekgewicht (ongeremd) van 582 kg :-P+. Daarnaast zit het kantoor van de RDW een paar straten verderop ;).

@mba Zou dolgraag je gegevens over (laten) nemen, ware het niet dat de RDW daar ietsje moeilijker over doet. Ze zijn er heilig van overtuigd dat de gegevens uit hun database kloppen, en anders moet er (om het proces te versnellen) een bewijsstuk van de importeur bij.

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » do 09 sep, 2010 14:06

jorik90 schreef:@taaffert Auto is import uit Duitsland. Jouw verhaal zou inderdaad het trekgewicht kunnen verklaren, klinkt aannemelijk. Maar... wil gewoon de juiste gegevens op het kenteken hebben, geen gedonder. Ik heb van alle kentekens van Saab 900's die ik gechecked heb nog geen enkele gevonden met een trekgewicht van 1200 kg.
Maar dan is dit de juiste info. Immers, jouw auto is specifiek zo toegelaten op de openbare weg. Als jij daar 1500kg van wilt laten maken, zul je een herkeuring moeten laten plaatsvinden.
Overigens, persoonlijk zou ik nooit met 1500kg achter een classic gaan rijden, maar das een ander verhaal.

Oow wacht, al deze moeite... je hebt niet eens een trekhaak gemonteerd!!! haha :lol:

jorik90
Geregistreerd lid

Bericht door jorik90 » do 09 sep, 2010 15:16

Hoezo geen trekhaak? wel waar!

Kozzer
Geregistreerd lid

Bericht door Kozzer » vr 10 sep, 2010 17:16

Mijn 900 3 deurs met turbo kwam op de weegbrug uit op 1260 kg

Datum aanvang tenaamstelling Klik hier voor informatie 07-10-2009

Kleur(en) Klik hier voor informatie GRIJS
Motor
Brandstof Klik hier voor informatie Benzine
Aantal cilinders Klik hier voor informatie 4
Cilinderinhoud Klik hier voor informatie 1985 cm3
Vermogen Klik hier voor informatie 107 kW

Massa & laadvermogen
Massa leeg voertuig Klik hier voor informatie 1.260 kg
Laadvermogen Klik hier voor informatie N.v.t.
Toegestane maximum massa voertuig Klik hier voor informatie 1.690 kg
Massa rijklaar Klik hier voor informatie 1.360 kg

Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd Klik hier voor informatie 680 kg
- geremd Klik hier voor informatie 1.500 kg

Algemeen
Brandstof Klik hier voor informatie Benzine
G3 Installatie Klik hier voor informatie N.v.t.

Datum aanvang laatste tenaamstelling Klik hier voor informatie 07-10-2009
Datum eerste afgifte Nederland Klik hier voor informatie 07-10-2009

jorik90
Geregistreerd lid

Bericht door jorik90 » vr 10 sep, 2010 17:55

Bijzonder, da's de eerste 900 classic die ik tegenkom die 680 kg ongeremd mag trekken... En ik heb er al heel wat tegen de database van de RDW aangegooid ;)

jorik90
Geregistreerd lid

Bericht door jorik90 » zo 19 sep, 2010 18:07

Antwoord terug van Saab NL:
inhoud 1985 cm3 , vermogen 87 kw , gewicht 1180 kg, trekkracht geremd 1500 kg, ongeremd 500 kg.
Met 2 screenshots uit de Oracle-database. Op de screenshots staat geen van bovenstaande info, maar zal binnenkort eens bij de RDW langsgaan. Ben benieuwd... :twisted:

verde900
Donateur
Donateur

Bericht door verde900 » zo 19 sep, 2010 18:19

Zou me niet zo druk maken, wat maakt het allemaal uit?
Wil jij het allemaal aangepast zien mag jij de hele administratieve molen (op eigen kosten) doorlopen voor een individuele typegoedkeuring.
Ik verwacht ook niet dat een importeur er iets toe gaat bijdragen, zij hebben deze specifieke immers nooit geimporteerd en een COC uit die tijd is er niet meer.

Plaats reactie