Het werd weer tijd voor een update, de laatste was alweer van mei 2024.
Na een periode vol twijfels, waarbij de 900 zelfs een tijdje op Marktplaats heeft gestaan, heb ik besloten om door te gaan met de auto. De twijfel in het hoofd, mede veroorzaakt door uitval op het werk en een
life event in de vorm van een zoontje, heeft plaatsgemaakt voor plezier en vooruitkijken.
Dat vooruitkijken bevat meerdere dingen waar ik naar uitkijk:
1. Verder verbeteren van de loopcultuur van de motor: onlangs heb ik een nieuwe lambdasonde gestoken (uiteraard voor Lucas) en dat heeft echt een enorm positieve impact gehad op het gedrag van de motor. Daarnaast heb ik ook de LMM afgesteld op 340 ohm (stond op 480). Wel merk ik nog steeds dat er veel speling op de aandrijflijn zit. Bovendien lijkt de motor soort van stil te vallen als ik bijna van het gas af ben. Doet me vermoeden dat gasklep of de TPS-sensor niet helemaal meer fijn zijn.
2. Nieuwe zomervelgen. Ik heb de Ronals verkocht. Ik merkte dat ik er op uitgekeken raakte. Op dit moment zitten er 6J directionele aero's onder, maar wanneer eind deze winterbanden eraf gaan wil ik toch weer naar iets anders toe. Maar ja, wat dan? Cross Spoke, Y Spoke, Super Inca of 'gewoon' two-tone Aero92? Uiteraard is 16" heel gaaf, maar ik ben toch ook wel weer aan het terugvallen op gewoon lekker origineel. Uitgezonder AZEV A

.Misschien beginnen de jaren te tellen en zijn de wilde haren bij de laatste kappersbeurt definitief verloren gegaan. Tips zijn in deze zin zeker welkom!
3. Uitlaat. Ik rijd een 900 LPT vanwege het geluid. Anders was namelijk een i'tje de veel verstandigere, betrouwbaardere en betere keuze geweest. Maar met de huidige Simons én de kat, komt het m.i. niet genoeg tot zijn recht.
Voor nu is dat lijstje overzichtelijk. Dat wil ik ook zo houden, want de BX16 TRS die nu op de oprit staat vraagt ook om briefjes van €50 voor ontbijt, lunch en diner.
Kortom, we gaan weer vooruit!